וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א רוצה לצרף את דני רובין, האצה בשיחות עם לנדסברג

17.2.2015 / 9:29

נציגים של אלופת אירופה התרשמו מהאמריקאי-יהודי של הפועל גליל עליון. לנדסברג עדיין מבוקש גם בירושלים. שחקנים לקראת גמר הגביע: "אנחנו יותר טובים מהקבוצה שהפסידה פה ב-30 הפרש"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. מכבי תל-אביב ניצחה אמש (שני) בעור שיניה את מכבי חיפה בחצי גמר גביע המדינה, 87:90 אחרי הארכה. הניצחון הדרמטי העניק לצהובים את מבוקשם: כרטיס כניסה לגמר מול הפועל ירושלים, שייערך בחמישי הקרוב בארנה. "אף אחד לא זוכר תוצאות, זוכרים תארים", הדגיש גיא גודס בשבוע שעבר מול שחקניו, בסוג של נבואה שהגשימה את עצמה.

דקה לסיום הצהובים פיגרו בחמש הפרש ובאוויר התפשט ריח של סנסציה. הצהובים החווירו, ואין זו בהכרח מליצה: הם ראו עוד תואר נשמט להם מהידיים. בריאן רנדל, בחור רגוע בדרך כלל, ה?ל?ם בגדר הפרסומות כשיצא לקראת הסוף עם חמש עבירות. "מזל!", נשמו לרווחה כל אנשי מכבי בסיום, אחרי ההארכה.

גם השחקנים והסגל המקצועי נראו כמי שיצאו מתוך בור, ולא בכדי. הרי מכבי התקשתה לא מעט דקות מול יריבתה החיפנית. רק מאמץ של הרגע האחרון ה?קנה לצהובים את הזכות להתייצב למפגש מול היריבה המושבעת.

למרות הדרמה, המכבים לא הרשו לעצמם להתענג יותר מדי על הניצחון. הם נשמו לרווחה, התחבקו בזריזות, ומיהרו לרדת לעבר המנהרה, כשמסביבם אוהדים צהובים צוהלים. הייתה זו שמחה של הישרדות, שמחה זהירה. המאמן גיא גודס חיזק בשחקניו את התחושה הזו: "ביום חמישי יש משחק גמר גביע. לא כל העבודה נעשתה, ויש להתרכז לקראת משחק הגמר". עוד שיבח גודס את המלחמה והאופי שהציגו בסיום, למרות "שנכנסנו לבור", כדבריו. בדרכם אל האוטובוס חיכה למכבים קור ירושלמי מתון. את הנשכנו?ת שלו כלפי אורחים, שומר אולי הקור ליום חמישי.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. קובי אליהו
שמחה זהירה. וויצ'יץ'/קובי אליהו

2. במתחם חדר ההלבשה של מכבי אנשי החליפו ביניהם חיוכים, ושבו מלמלו את המילה 'מזל'. המנהל ניקולה וויציץ' אמר לוואלה! ספורט בסיום: "זה היה משחק מאוד קשה. חיפה שיחקה טוב מאוד, אבל מצאנו דרך לצאת מהבור ולצאת עם ניצחון. מזל או לא מזל - בסופו של דבר ניצחנו. חיפה לא רצתה יותר מאיתנו, זה גביע ושתי הקבוצות רצו לנצח".

בריאן רנדל שהצטיין אמר: "תודה לאל שניצחנו. חיפה היא קבוצה קשוחה, היא משחקת בצורה אגרסיבית. היה קרב 'כלבים', הם רצו, אנחנו רצנו, ידענו למה לצפות, אבל היו לנו ירידות ונאבקנו. אני לא אוהב לתרץ דברים, היו לנו אחוזים פחות טובים ויש ימים כאלו. אבל ניצחנו. היינו קשוחים בסיום ולמרות שהיו ירידות, לא נכנענו. זה מראה על אופי".

מרקיז היינס: "לקראת הסוף היה די מפחיד, היה הפרש של 4-5 נקודות. אנחנו אוהבים כנראה להקשות על עצמנו. חיפה היא קבוצה ששורטת ונלחמת, ואנחנו צריכים להיות אגרסיביים במשחקים פיזיים מהסוג הזה. ראיתי גם לא מעט משחקי קאמבק גדולים יותר בעבר, אפילו בפחות זמן, אז לא איבדנו תקווה. ידענו ללחוץ ולעשות את המהלכים שצריך. אין קשר בין המשחק של ירושלים לאילת למפגש ביום חמישי, ואין קשר לכך שהלך קשה לנו מול חיפה. ביום חמישי זה יהיה משחק אחר. זה בבית שלהם, אבל הם הפסידו שם בעבר".

נייט לינהארט: "נלחמנו, בריאן רנדל הציג משחק מדהים. הוא ראוי לכל ההערכה על מה שהוא עשה. גם המשחק היה מדהים. כולם נושמים לרווחה. הוכחנו שאנחנו מגיבים טוב כשאנחנו בלחץ. בזמן אמת ביום חמישי נראה שאנחנו קבוצה עם אופי".

עוד באותו נושא

גיא גודס: "אין ספק שהפועל ירושלים פייבוריטית בגמר"

לכתבה המלאה
מרקיז היינס מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אנחנו צריכים להיות אגרסיביים במשחקים פיזיים מהסוג הזה". היינס/קובי אליהו

3. הפועל ירושלים ומכבי תל אביב צפויות להתקוטט בקרוב על לא מעט שחקנים: גל מקל (אחריו מחזרות שתי הקבוצות לאורך כל העונה הנוכחית), שון דאוסן, סילבן לנדסברג ודגן יבזורי הם רק אחדים מהשמות.

בירושלים מכריזים בגלוי כי "כל ישראלי בכיר ופנוי הוא מועמד מבחינתנו", אך לוואלה! ספורט נודע על ש?ם חדש ומפתיע שמועמד להגיע בעונה הבאה למכבי תל אביב: הגארד דני רובין מהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית. גורמים במועדון עקבו אחריו מקרוב בחודש האחרון ומאוד התרשמו. התכנית היא לצרף אותו בקיץ הקרוב.

האמריקאי-יהודי, 23, 1.98 מטר, הגיע לישראל בקיץ האחרון. הוא בוגר מכללת בוסטון קולג' ב-2014 והעונה הוא מעמיד ממוצעים של 18.5 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-1.9 חטיפות למשחק בליגה הלאומית.

אגב, בציד הכישרונות המתנהל בין ירושלים ומכבי (הן בערוצים גלויים והן בערוצים סמויים), למכבי יש יתרון בזירת סילבן לנדסברג – ראשי מכבי כבר החלו בשיחות איתו במטרה להאריך את חוזהו לעונה הבאה, והבהירו לו שהם רואים בו חלק חשוב מהקבוצה בעונות הבאות.

שחקן בוסטון קולג' לשעבר, דני רובין. GettyImages
18.5 נקודות ו-4.2 ריבאונדים למשחק בלאומית. רובין במדי בוסטון קולג'/GettyImages

4. במכבי תל אביב זוכרים היטב את ההפסד בגביע הליגה בתחילת העונה, כמו גם את ההפסד ב-30 הפרש בארנה. "אף אחד לא מזלזל במשחק", הבהיר אחד משחקני מכבי אמש. "אבל אנחנו קבוצה שונה מהקבוצה שהיינו אז. קבוצה טובה יותר". ניקולה וויציץ' הוסיף: "זה כמו משחק ביתי שלהם כי זה בארנה. הם קבוצה טובה, אבל גם אנחנו. נראה בחמישי מה יהיה".

אתמול שוב נשמעו קריאות מכוערות נגד שמעון מזרחי מקהל האוהדים של ירושלים, אשר לא מעט מהם נשארו באולם גם למשחק השני. קריאות נגד מזרחי נשמעו גם מאוהדי חיפה. אוהדי הפועל ירושלים, ניסו לעודד את חיפה, בבחינת "האויב של האויב שלי הוא ידידי". הלוחמה העקיפה הזו לא עבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully