וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר חמאס: "ברכות לסכנין שקראה תיגר בטקס לבשארה"

גם ארגון הטרור התייחס לתקרית באיצטדיון דוחא. המנהלת: "התרענו שלא יערבו פוליטיקה". בסכנין התגוננו: "פעלנו לפי הספר, כולם ידעו על הכספים מקטאר, איפה כולם היו ארבעה חודשים? אם זה לא אפליה אז מה זה?"

one

הטקס שערכה אתמול (שבת) בני סכנין לפני המשחק מול הפועל תל אביב (1:1) ממשיך לעורר סערה גדולה, לאחר שבמהלכו זכה עזמי בשארה לתודה מיוחדת וכן נאמרו דברי שבח לאמיר קטאר, שסייע למועדון במהלך הקיץ.

בזמן שישנם כאלה שניסו לצייר את הפעולה של אנשי סכנין כתמימה, קיימים גם אחרים בכדורגל הישראלי אשר משוכנעים כי בסכנין קיימו את הטקס בצורה מודעת ומתוך כוונה אמתית להודות לבשארה ולקטאר, על אף התחושות שהגורמים הללו מעוררים בקרב חלק מהציבור הישראלי.

שיר ברוך, קשבת וואלה! חדשות, מעדכנת שדובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו כשכתב: "כל הברכות לקבוצת הספורט סכנין אשר קראה תיגר וערכה טקס לכבוד הדוקטור עזמי בשארה, וכן העניקה לו אות הערכה במהלך חנוכת איצטדיון דוחה בסכנין, על אף כל איומיו של ליברמן הפושע".

האירוע אמש חשף עוד יותר את הקשר החם שנוצר בין אנשי סכנין לשליטי קטאר. במהלך הקיץ, כאשר טסו אנשי סכנין ואחי נצרת לקטאר במטרה להשיג תרומות, התקשורת וראשי הספורט בארץ כמעט לא התעסקו בכך. אתמול כבר אמר אחד מאנשי הספורט הבולטים בכדורגל הישראלי: "בני סכנין ואחי נצרת קיבלו כל אחת מיליון דולר מקטאר. אז מצפים שהם לא יודו על כך? הכול נעשה בצורה ברורה ובסכנין ידעו מה הם עושים". לדברי אותו בכיר בכדורגל הישראלי, גם סכנין וגם אחי נצרת כבר קיבלו חצי מיליון דולר כל אחת ובעתיד הקרוב, ככל הנראה עוד במהלך העונה הזו, הן צפויות לקבל חצי מיליון דולר נוספים כל אחת.

בהתאחדות לכדורגל הצטרפו למנהלת הליגה, שיצאה בגינוי חריף מאוד למעשה ובעיקר למעורבות הפוליטית במהלך משחקי הליגה. יחד עם זאת, ההערכה היא כי סכנין תספוג רק קנס כספי בבית הדין של ההתאחדות על האזכור של בשארה, שחשוד כמי שריגל לטובת חיזבאללה. אותו גורם העריך כי את הקנס שתספוג סכנין מההתאחדות, היא תקבל בחזרה ואפילו מעבר לכך מקטאר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטקס שהוביל לסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שאתמול פרסמנו את פרטי הבקשה של סכנין מהמנהלת לקיום הטקס, בה לא הוזכר שמו של בשארה, מתברר היום שבעקבות אותה בקשה התקיימה שיחת טלפון בין סמנכ"ל המנהלת ניר ינקלביץ' לבין גורם בסכנין, ובה דרש ינקלביץ' שבטקס אסור שיהיה סממן פוליטי, פוגעני או פרובוקטיבי. גורם במנהלת אמר: "במקרה הזה, היה לנו מעבר למזל, גם שכל, לקיים שיחת טלפון במהלכה הדברים הובהרו לסכנין, והם ידעו מראש שאסור להם להזכיר עניינים פוליטיים, בטח לא ברמה של בנאדם כמו עזמי בשארה".

מנכ"ל המנהלת, אורן חסון, התייחס לדבריו של יו"ר סכנין מוחמד אבו יונס, שטען שהציבור הישראלי צריך לשאול את עצמו למה סכנין צריכה להגיע עד לקטאר כדי לבקש כסף לפעילות שלה: "בני סכנין לא מקבלת שקל אחד פחות מהפועל פתח תקוה, מכבי נתניה, הפועל חיפה או כל קבוצה אחרת. אין שום שחר לטענות שלהם על קיפוח, שבגינן הם כביכול צריכים ללכת לבקש כסף בקטאר".

גורם במנהלת הוסיף: "מתסכל שסכנין פתחו את הטירוף הפוליטי הזה. אין חבר כנסת במדינת ישראל שלא התבטא בנושא הזה. הם יודעים שזה יעשה ככה אז מה ההיתממות? אין כאן אפליות, בכל קבוצה שזה היה קורה היינו מתערבים ופועלים באותה צורה. אסור לנו להראות רפיסות אנחנו צריכים להיות תקיפים וקשוחים כדי להגן מפוליטיקה שתתערב בספורט". כמו כן גורמים אחרים במינהלת טוענים שבסכנין גיששו טרם הגשת הבקשה האם ניתן יהיה להעלות חבר כנסת לטקס ונענו בשלילה, ולכן הכעס הגדול של המנהלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל מנהלת הליגה אורן חסון. אדריאן הרבשטיין
"בני סכנין לא מקבלת שקל אחד פחות מהפועל פתח תקוה, מכבי נתניה, הפועל חיפה או כל קבוצה אחרת". אורן חסון/אדריאן הרבשטיין

בסכנין כעסו מאוד על ההתנפלות של התקשורת ושל פוליטיקאים בנושא הטקס שערכו, אך יותר מכך זעמו על כך שמנהלת הליגה מיהרה להוציא הודעה כנגד הקבוצה עוד במהלך המשחק. "עצוב מאוד שמנהלת הליגה יצאה נגדנו בלי בכלל לדבר איתנו לפני", אמר גורם בכיר בסכנין. "כנראה שהם רוצים להראות שהם עושים דברים, והכי קל זה להיטפל אלינו. ציפינו מהמינהלת שתהיה בעד הקבוצות ולא תנסה לפגוע בהן". גם אבו יונס התייחס לעניין המינהלת ואמר: "הכל נעשה לפי הספר, אבל אם המנהלת רוצה לעשות מזה סיפור אז שיבושם להם. אנחנו מתעסקים בספורט וגייסנו כסף בשביל הספורט ובשביל חינוך".

כזכור, לפני ארבעה חודשים יצאו ראשי סכנין לקטאר כדי לגייס כסף מאמיר קטאר. כבר אז הודו בסכנין שהפגישה הייתה בתיווכו של חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, כשכבר אז עלו ביקורות על כך כשבסכנין מיהרו להדוף אותן והבהירו שהעניין קיבל אישור של השלטונות.

במועדון לא הבינו את פשר העניין סביב בשארה כעת כשאותו גורם בהנהלה אמר לוואלה! ספורט: "הרי כבר ביוני כולכם פרסמתם שבשארה יזם את העניין אז מה כולם פתאום בשוק? פוליטיקאים מנסים לרכב על הגב שלנו כדי לקדם את עצמם. איפה כולם היו ארבעה חודשים? אז עכשיו בגלל טקס כולם עושים רעש? כשאהוד אולמרט הביא את גאידמק לבית"ר ירושלים כולם שיבחו ששר בישראל עוזר לקבוצת כדורגל. אבל עכשיו שעזמי בשארה שהוא בכלל לא פוליטיקאי מתווך ועוזר לנו לקבל כסף שמושקע רק בספורט אז כולם קמים נגד זה? אם זה לא אפליה אז מה זה? יש כאלה שלא רוצים את סכנין בליגה ועושים הרבה מאוד דברים כדי לגרום לנו לעשות את זה. אני אומר לך שאני לא אופתע אם יענישו אותנו בחומרה כי כולם רוצים שניענש אבל אנחנו נילחם בעניין הזה עד הסוף כי עשינו הכל תחת אישור והכל כמו שצריך לעשות".

עם זאת צריך לציין שבשנה האחרונה בסכנין התעסקו רבות בכל הנוגע להתערבות הפוליטיקה בקבוצה כאשר העניין התחיל עם דגלי פלסטין שהונפו ביציע במשך כמה משחקים, ורק לאחר התערבות ההנהלה וכנס שנעשה עם האוהדים התופעה דעכה. זה המשיך בדגלים המזדהים עם מאבק הפלסטינאים והמשיך כעת עם גיוס הכסף מקטאר ששמה נקשר גם תמיכה בחמאס, וכאמור הקשר עם עזמי בשארה שנחשד בריגול.

מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
לא מבינים על מה הרעש. אבו יונס/אדריאן הרבשטיין

מנכ"ל הקבוצה חאלד דוכי התייחס לעניינים הללו ואמר לוואלה! ספורט "לגבי הדגל שהורם אתמול, הרי שכולם תרגמו אותו לא נכון וכתבו 'ירושלים שלנו'. מה שהיה כתוב שם זה 'ירושלים קדושתנו' אבל כולם רצו להתסיס את העניינים. לגבי הטקס, הרי כולם יודעים שקיבלנו כסף מקטאר וזה גם לא הפעם הראשונה הרי לאיצטדיון בסכנין קוראים דוחא בגלל התמיכה של קטאר בבניית האיצטדיון, וגם אז נעשה טקס וגם אז הודינו לקטאר וגם אז הודינו לאחמד טיבי שעזר ואף אחד לא דיבר. אז עכשיו פתאום כולם אומרים שאנחנו מערבים פוליטיקה מה שלא נכון בכלל. אין על מה להעמיד אותנו לדין כי עשינו הכל באישור ובסך הכל הודינו למי שנתן לנו כסף".

יצויין כי הכסף שהגיע לקבוצה מקטאר נכלל בבניית התקציב של סכנין ובהפקדת הערבויות בבקרת התקציבים, והוא עומד על כשני מיליון דולר ומהווה כחצי מתקציב המועדון. עד כה הגיעו חצי מיליון דולר לסכנין, ובקטאר צריכים להעביר עוד מיליון דולר וחצי. דוכי התייחס גם לפוליטיקאים שקוראים להשעות את סכנין מהליגה: "הם מסתכלים רק על הפן הפוליטי ולא על הפן הספורטיבי. הם צריכים להסתכל על זה שקבוצה שחיונית לליגת העל הודתה לאנשים שהביאו לה כסף לטובת הספורט ולטובת המשך דרכה בליגת העל. תמיד כשפנינו לאנשים שיעזרו לנו אז כולם אומרים לכו לאיזה שייח' ממדינה ערבית שיעזור לכם, ועכשיו כשעשינו את זה זה גם לא טוב".

אגב, בסכנין קיימת דאגה שהבלגן התקשורתי והפוליטי סביב התמיכה של קטאר עלול לגרום לקטארים שלא להעביר את יתרת הכסף שהבטיחו, דבר שיסבך כלכלית מאוד את המועדון. במקביל, בקבוצה נרשמה אכזבה גם בצד המקצועי מהשער הדרמטי שספגו בתוספת הזמן. "היינו שווים ניצחון", אמר מוחמד גדיר, שהחמיץ פנדל. "היה לנו חוסר מזל ענקי וזה מתסכל לספוג שער בצורה כזו בדקה האחרונה".

השר יעקב פרי, יו"ר ועדת השרים לענייני המגזר הלא יהודי שוחח היום עם מאזן גנאים, ראש עיריית סכנין, ואמר : "מדובר באירוע חמור שהיה צריך להימנע בזמן. לא ייתכן שאדם אשר הואשם בריגול לטובת החיזבאללה יקבל אות הוקרה מקבוצה ישראלית. פעולה כזו פוגעת בדו-קיום ובמערכת היחסים העדינה והנפיצה ממילא בין המגזר הערבי והיהודי במדינת ישראל. אומנם נעשה פה מעשה מצער שמוטב היה שלא יקרה, אך חשוב לשמור על האיזון ולא לשוב לשיח הגזעני, האלים והמתלהם כנגד המגזר הערבי. אזרחי ישראל הערביים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully