וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את גילויי הגזענות נגד מהראן ראדי

5.8.2014 / 18:48

לימור לבנת שוחחה עם יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט בנושא. גולדהאר: "הגזענות תפגוש יד קשה ותקיפה"

קובי אליהו

מאות אוהדים של מכבי תל אביב צפויים להגיע עד שעות הצהריים לנתב"ג, ומשם ימריאו ללרנקה כדי לעודד את האלופה הישראלית במשחק הגומלין שלה נגד מאריבור במוקדמות ליגת האלופות (21:00, ספורט2). במועדון השתדלו לסייע, אבל עדיין מדובר בכרטיס טיסה בסך של 250 יורו, ונראה שאם העלויות היו יותר נמוכות, היו מגיעים עוד אוהדים רבים.

עוד לפני המשחק, הבעלים מיטש גולדהאר פנה לאוהדים באתר הרשמי של המועדון, זאת על רקע הקללות הגזעניות ההולכות וגוברות מצד אוהדים של הקבוצה כלפי מהראן ראדי.

גולדהאר כתב:

"שנאה, חוסר סובלנות או התנהגות פוגענית כנגד כל אחד על רקע הגזע שלהם היא התנהגות זדונית ומושחתת מבחינה מוסרית. התנהגות גזענית של יהודי היא התנהגות סוטה ונלוזה. גזענות בכללותה אינה האחריות האישית שלי, אך אני אנקוט עמדה תקיפה כנגד תופעה זו. במידה וגזענות מכוונת כלפי כל אדם או ארגון לו אני אחראי, במיוחד במועדון הכדורגל מכבי תל אביב, אני אנקוט בכל כלי ומשאב זמין לי על מנת להלחם בתופעה. גזענות תפגוש יד קשה, מרתיעה ותקיפה. אנו לא נסבול גזענות במכבי תל אביב.

"היועץ המשפטי של המועדון קיבל ממני הנחייה ברורה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לזהות, לאתר ולהעמיד לדין כל אדם המעורב בין אם במישרין או בעקיפין, עם התנהגות גזענית המשפיעה על מועדון הכדורגל מכבי תל אביב. כל אדם שיהיה מעורב בהתנהגות גזענית מכל סוג שהיא, אינו יכול להיחשב כאוהד או להיות אוהד של הקבוצה שלנו.

"אני יודע שאלו זמנים קשים בארץ ואני מעריך את כל ההשקעה והמאמצים הרבים של הצוות והשחקנים כמו גם את התמיכה האמיתית של מאות אוהדים המגיעים לתמוך בקבוצה בקפריסין".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתכוון לעשות סוף לתופעה. גולדהאר/ברני ארדוב

גם המשטרה הודיעה כי היא מתכוונת לחקור את גילויי הגזענות של אוהדי מכבי תל אביב. יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין שוחחה היום עם ראש אגף אבטחה במשטרה וביקשה ממנו להורות ללא דיחוי על פתיחת חקירה נגד אותם אוהדים שהיו מעורבים שלשום בתקרית שאירעה, כששרת הספורט לימור לבנת שוחחה עם השופטת בקנשטיין וביקשה ממנה להמשיך לעקוב אחר טיפול המשטרה באירוע החמור.

"אאבק בגזענות במגרשים עד חורמה", אמרה לבנת. "אני אסייע לבעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר לממש את התחייבותו לנקוט ביד קשה ותקיפה נגד התופעה בקרב אותם אוהדים. אני מוכנה לסייע לו ולבעלי הקבוצות האחרות בכל הדרוש לרבות בחקיקה שתוביל להחמרת הענישה".

* בעקבות הקריאות הגזעניות לעבר מהראן ראדי, שלח עיסאווי פריג', ראש שדולת הספורט בכנסת, מכתב הממוען אישית לקפטן מכבי תל אביב שרן ייני, בבקשה להתערב בצורה אגרסיבית כנגד התופעה. פריג' ציין בין השאר שהוא חושב ששחקני מכבי תל אביב צריכים לרדת מהמגרש אם הקריאות האלה יימשכו, ודרש שהקבוצה והשחקנים יפעלו נגד האוהדים עצמם כדי להפסיק את התופעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם המשטרה נכנסת לעניין. ראדי/ברני ארדוב

שחקני מכבי תל אביב עשו את הלילה במלון בלרנקה והבוקר יקיימו אימון קל שאמור להכניס אותם לאווירה לקראת המשחק הערב. קשר הקבוצה דן איינבינדר, שנאבק על מקום בהרכב עם שרן ייני אחרי שגל אלברמן נפצע, משוכנע שקיום המשחק בישראל היה מסייע. "אם המשחק היה בבלומפילד היה לנו יותר קל", אמר איינבינדר. "עכשיו האתגר גדול יותר ולא יהיו לנו שום תירוצים. אנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי להעפיל לשלב הבא".

איינבינדר הוסיף: "עשינו רק מחצית מהדרך בסלובניה ויש לנו את המשחק עכשיו כדי להיות מוכנים ולנצח. ליגת האלופות היא אתגר מאוד גדול וגם לכם בתקשורת זה יהיה כיף לסקר אותנו שם, אבל המטרה היא עדיין לזכות באליפות בארץ ולהמשיך את השנתיים היפות שהיו במכבי תל אביב".

על הקללות הבלתי פוסקות של חלק מהאוהדים כלפי מהראן ראדי ובן רייכרט, אמר איינבינדר: "זה קומץ קטן שלא מייצג את כלל האוהדים. מה שהופיע בתקשורת היה קצת מנופח ביחס למה שהיה באימון האחרון ביום ראשון. אנחנו תומכים במהראן ובבן. חדר ההלבשה מאוד חזק ואין לזה מקום בכדורגל, אבל לא צריך לעשות סיפור גדול מכל דבר. ברור שהם נפגעים וגם לנו לא נעים להיות לידם כשזה קורה".

הקשר הוסיף: "השחקנים היותר משמעותיים בקבוצה ואלה שיש להם ניסיון גדול במועדון, אולי כבר מנסים לפתור את זה מול האוהדים וימשיכו בניסיון לפתור את זה בעתיד. יש למכבי תל אביב קהל עצום שהוא השחקן ה-12 ואנחנו רוצים שזה ימשיך כך ושנהנה מהם. בכל מקרה התפקיד שלנו הוא להתרכז במה שקורה על הדשא. יש דרכים לאכוף את התופעות האלה. אנחנו נישאר חזקים בחדר ההלבשה בשביל מהראן ובן".

דן איינבינדר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נאבק על מקום בהרכב. איינבינדר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully