וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ברצלונה הביסה 0:4 את מילאן ועלתה לרבע הגמר

הקטלאנים סיפקו ערב קסום בקאמפ נואו, בו מחקו את ההפסד 2:0 מאיטליה עם קונצרט גדול. מסי (צמד), וייה, ואלבה כבשו את השערים והורידו את הרוסונרי על ארבע. גלאטסראיי עלתה עם 2:3 גדול בחוץ על שאלקה

ברצלונה סיפקה הערב (שלישי) קונצרט בקאמפ נואו והחזירה את החוב ההיסטורי, עם קאמבק מופלא על מילאן בעזרת 0:4 בלתי נשכח שהוכיח כי היה מוקדם להספיד אותה. אחרי הפסד 2:0 בסן סירו, הקטלאנים היו צריכים לשלוף משהו מיוחד מהשרוול, ועשו זאת בגדול עם צמד של ליאונל מסי ושערים של דויד וייה וג'ורדי אלבה כדי להעפיל לרבע גמר ליגת האלופות. ערב מוצלח היה גם לגלאטסראיי, שחזרה לרבע הגמר אחרי 12 שנים, עם ניצחון מרשים 2:3 בגרמניה על שאלקה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
לילה קסום בקאמפ נואו. ליאונל מסי/AP

ברצלונה - מילאן 0:4 (2:4 בסיכום)

החוב ההיסטורי נפרע. הרמונטדה הושגה. ברצלונה הפכה הערב לראשונה בתולדות ליגת האלופות שמוחקת פיגור 2:0 מהמשחק הראשון, כשהביסה 0:4 את מילאן בזכות צמד של ליאונל מסי הפנומנלי, שער של דויד וייה שהצדיק את הצבתו בהרכב, ועוד אחד של ג'ורדי אלבה שחתם את הקונצרט. בדיוק כמו בגמר היורו, אז אלבה השתתף בחגיגה וספרד מחצה 0:4 את איטליה. הדור הנוכחי של ברצלונה סוף כל סוף השיג את הקאמבק האירופי הגדול אותו החמיץ בעונות קודמות מול אינטר וצ'לסי, והשחקנים פיצו את האוהדים על צמד ההפסדים לריאל מדריד והכישלון במשחק בסן סירו. מי ידבר עכשיו על משבר? גם ג'ורדי רואורה הפך הערב רשמית לאלי בקאמפ נואו. מילאן, שחוותה טראומה דומה בספרד עם תבוסה 4:0 לדפורטיבו לה קורוניה אחרי ניצחון 1:4 במשחק הראשון, יכולה רק להצטער על פספוס ההזדמנות להדיח את הקבוצה הדומיננטית באירופה בשנים האחרונות.

שחקני ברצלונה חוגגים. David Ramos, GettyImages
החוב ההיסטורי נפרע. שחקני ברצלונה/GettyImages, David Ramos

לאורך כל השבועיים האחרונים דיברו בקטלוניה על הצורך של ברצלונה הנוכחית בקאמבק מפואר אחד לרזומה, ובעיקר באמונה המלאה ביכולתה של הקבוצה להשיגו. מסתבר שהם ידעו על מה הם מדברים. צ'אבי, שסיפר על תכנית המשחק והכוונה של קבוצתו להשיג שער מהיר באמצעות תקיפה עם הרבה שחקנים ובעיטות מרחוק, חזר להרכב ובישל למסי כבר בדקה החמישית. הארגנטינאי הצליח למצוא את הפרצה בין ארבעה שחקנים ובעט לחיבורים, כדי לרמוז על כך שאנו בדרך לערב גדול.

אמבאיי ניאנג יכול היה לקנות את עולמו ולהשוות בדקה ה-38, אבל הוא בעט לקורה במצב של אחד על אחד. קבוצתו שילמה על כך באופן מיידי. מסי השווה בחלוף שתי דקות את המאזן הכללי של שני המשחקים, הגיע לצמד מספר 13 בליגת האלופות והראה שהוא מסוגל לכבוש שערי שדה גם מול קבוצות איטלקיות (אחרי שכשל בכך בתשעת המפגשים הקודמים). למחצית השנייה עלו שתי הקבוצות כאילו מדובר במשחק חדש, וגם בו ברצלונה ניצחה. וייה, אולי השחקן הכי נשכח בתקופת רואורה, המחיש את גודל הטעות במשחקים הקודמים וכבש בדקה ה-55 את השער שהפך את התמונה סופית, אחרי עוד אסיסט נפלא של צ'אבי. אלבה התכבד באקורד הסיום בתוספת הזמן. בקטלוניה הציגו לפני המשחק את כל הלילות הקסומים הקודמים של ברצלונה באירופה, ולא היו יותר מדי כאלה. הערב נכנס עוד משחק אדיר לפנתיאון.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה. AP
הם תמיד האמינו. אנדרס אינייסטה עם ליאונל מסי/AP

מחצית ראשונה

דקה 5: גול! איזו פתיחה מדהימה של ברצלונה, מי אם לא מסי. הפנומן הארגנטינאי ביצע דאבל פס עם צ'אבי ומ-16 מטרים, בין ארבעה שחקנים, ירה לחיבורים של אביאטי. 0:1 מהיר לברצלונה.

* שער שדה ראשון למסי מול קבוצה איטלקית, במשחקו ה-10. לפני כן הוא כבש רק שלושה שערים, וכולם בפנדלים.

דקה 8: קצב מטורף, מצב ראשון למילאן. אל שעראווי נשלח לרחבה, אבל חיכה יותר מדי ומזווית קשה גלגל לידיו של ואלדס.

* זהו המשחק ה-127 של צ'אבי בליגת האלופות. הקשר השווה בכך את הרקורד של איקר קסיאס, במקום השלישי בכל הזמנים, כשלפניהם ריאן גיגס עם 134 וראול עם 142.

דקה 11: צ'אבי שלח כדור ארוך לרחבה לעבר פדרו שספק נדחף ברחבה, אבל השופט לא שרק לפנדל.

דקה 13: ברצלונה תוקפת בחמת זעם. אינייסטה הפציץ מחוץ לרחבה, אביאטי שם את הידיים והדף את הכדור האדיר למשקוף.

דקה 17: בדיוק לפי תכנית המשחק שפירט צ'אבי בראיון ל'אל מונדו דפורטיבו' לפני מספר ימים, ברצלונה לא מפסיקה לבעוט מרחוק. הפעם צ'אבי ניסה בעצמו מ-18 מטרים, אביאטי שיצר רע מהלך קודם לכן הצליח להדוף לקרן.

* מסי עבר את רוד ואן ניסטלרוי והתייצב במקום השני של כובשי כל הזמנים בליגת האלופות עם 57 שערים. גם כאן, רק לראול יש יותר עם 71.

דקה 26: פלאמיני חזר למגרש עם תחבושת סטייל אריאל שרון, אחרי שנפגע בראשו.

דקה 30: התקפה מתפרצת של מילאן. אל שעראווי ניסה מספרת וירטואוזית והחטיא בגדול את המסגרת.

דקה 34: אל שעראווי הגיח מצד שמאל, חתך למרכז ובעט חלש בימין לידיו של ואלדס.

דקה 38: אוי, איזו החמצה של ניאנג. מסצ'ראנו ביצע טעות ענקית והשאיר את הצרפתי הצעיר לדהור ממחצית המגרש לאחד על אחד מול ואלדס, אבל ניאנג החמיץ את הזדמנות הפז עם בעיטה לקורה. מזל גדול לברצלונה.

דקה 40: גול! והנה העונש המיידי של מילאן. אמברוסיני איבד כדור שטותי במרכז המגרש לאינייסטה, שמסר היטב למסי. הארגנטינאי קיבל שוב שטח ממקסס ובעט מ-16 מטרים שטוח לרשת. 0:2 גדול לברצלונה, במצב הנוכחי הולכים להארכה.

* מסי כבש את השער ה-100 של ברצלונה בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות. ברצלונה היא גם הראשונה להגיע לציון הדרך הזה.

* עוד קצת מסי. הצמד הזה הוא ה-13 של הארגנטינאי בליגת האלופות. יותר מכל שחקן אחר, פרט לראול שגם לו 13 צמדים.

אמבאי ניאנג שחקן מילאן מעל חאבייר מסצ'ראנו שחקן ברצלונה. AP
יכול היה לשנות את הכול. אמבאיי ניאנג מעל חאבייר מסצ'ראנו/AP

מחצית שנייה

* ברצלונה החזיקה בכדור 74.5 אחוזים מהזמן במחצית הראשונה. עכשיו, מתחילים ממצב של שוויון מוחלט. מה יהיה?

דקה 48: מסי דהר לעבר שערו של אביאטי, ברח לספאטה ומזווית אלכסונית בעט בשמאל לידיו של השוער האיטלקי.

דקה 55: גול! המהפך הושלם באופן מלא. צ'אבי הכניס כדור עומק פנטסטי לווייה, שהשתחרר מקונסטנט ובעט עם כל הלב לפינה הרחוקה מ-10 מטרים. 0:3 חלק לברצלונה ו-2:3 בסיכום. טירוף בקאמפ נואו, אבל שער של מילאן ישנה את התמונה.

* צ'אבי עם בישול מספר 18 בחמש העונות האחרונות בליגת האלופות. יותר מכל שחקן אחר בתקופה זו.

דקה 62: מסי בעט מהאוויר והחטיא במעט את המסגרת.

דקה 68: מילאן כמעט השיגה את שער החוץ המיוחל. בואטנג בעט כדור שטוח מצד ימין, ופלאמיני ניסה לכבוש עם העקב, אך פיקה בלם אותו.

דקה 75: בויאן נכנס כמחליף האחרון של מילאן. האם דווקא הוא יכבוש נגד קבוצת נעוריו ויקלקל לאוהדים בקאמפ נואו את החגיגה?

דקה 78: פדרו הכניס כדור עומק מצוין לעבר אלכסיס המחליף, שהיה ספק בנבדל. הצ'יליאני כבש, אבל השריקה נשמעה הרבה לפני כן. כאמור, נבדל גבולי.

דקה 82: איזו הזדמנות של מילאן. בויאן פרץ בצד שמאל והעביר רוחב, בואטנג הגיע לכדור ונבלם ברגע האחרון בגלישה מתוזמנת היטב של אלבה.

דקה 90: גול! זה גמור. מסי הוציא מתפרצת עם כדור שמאלה לאלכסיס, שיישר כדור רוחב לעבר אלבה שהצטרף מאחור ומצא את הרשת כדי לחתום את הסיפור. כמו בגמר היורו. 0:4 ענק לברצלונה.

* ברצלונה היא הקבוצה השלישית שמנצחת את מילאן 0:4 בליגת האלופות. הקודמות היו דפורטיבו לה קורוניה ומנצ'סטר יונייטד.

דויד וייה שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
הצדיק את הבחירה בו. דויד וייה/רויטרס

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, חאבייר מסצ'ראנו (קרלס פויול, 77), ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, צ'אבי, פדרו (אדריאנו, 84), דויד וייה (אלכסיס סאנצ'ס, 75), ליאונל מסי.

הרכב מילאן: כריסטיאן אביאטי, איניאציו אבאטה, פיליפ מקסס, כריסטיאן ספאטה, קווין קונסטנט, מאסימו אמברוסיני (סולי מונטארי, 60), מתיו פלאמיני (בויאן קרקיץ', 75), ריקרדו מונטוליבו, קווין פרינס בואטנג, אמבאיי ניאנג (רוביניו, 61), סטפן אל שעראווי.

שחקן מילאן קווין פרינס בואטנג מאוכזב מהתבוסה לברצלונה. רויטרס
הצד המאוכזב של הערב. קווין פרינס בואטנג/רויטרס
שחקן ברצלונה ג'ורדי אלבה חוגג שער נגד מילאן בשמינית גמר האלופות. רויטרס
כמו בגמר היורו, השתתף בחגיגה. ג'ורדי אלבה/רויטרס
שחקני מילאן מאוכזבים. AP
טראומה דומה לזו מול לה קורוניה. כריסטיאן אביאטי והחברים/AP

שאלקה - גלאטסראיי 3:2 (4:3 בסיכום)

ההיסטוריה של שלוש גרמניות לראשונה ברבע גמר ליגת האלופות, נמנעה על ידי גלאטסראיי, שהגשימה את הציפיות הגדולות שנבעו מההשקעה הכספית בינואר ושבה לרבע גמר ליגת האלופות אחרי 12 שנים. הטורקים הגיעו לגלזנקירשן אחרי 1:1 במשחק הביתי ועוד הפסד ליגה שפגם במוראל, אבל סיפקו הופעה מרשימה בגרמניה, ובסופו של דבר גם הנחילו לשאלקה הפסד ביתי ראשון העונה באירופה. וזה עוד מבלי לקבל תרומה משמעותית מווסלי סניידר ודידייה דרוגבה.

חמיט אלטינטופ (37) כבש את שער הבכורה שלו העונה דווקא לרשת קבוצת נעוריו ובעיר הולדתו, כשבוראק ילמאז (42) הבקיע משחק שישי ברציפות בליגת האלופות. שני השערים הללו יצרו מהפך אחרי שער היתרון של רומן נוישטאטר המקומי (17). השוויון של מישל באסטוס (63) לא הספיק לשאלקה שלחצה ולחצה על מנת להשיג את ההכרעה במשחק הקצבי והדרמטי, אבל המילה האחרונה הייתה של המחליף אומוט בולוט שנתן את האות לחגיגות גם בטורקיה עם שער בדקה החמישית של תוספת הזמן.

חמיט אלטינטופ שחקן גלאטסראיי. AP
לא התחשב בקבוצת נעוריו. חמיט אלטינטופ/AP

מהלך המשחק

דקה 17: גול! פרפאן הגביה כדור קרן, הנגיחה של הובדס נבלמה, מאטיפ הפריע למוסלרה והכדור הגיע לנוישטאטר שבעט פנימה. 0:1 לשאלקה.

* נוישטאטר הוא השחקן הגרמני ה-100 שכובש שער בהיסטוריה של ליגת האלופות.

דקה 37: גול! גלאטסראיי הלכה על תרגיל בבעיטה החופשית, ואלטינטופ ירה מ-25 מטרים לקורה ופנימה. שער נפלא של אלטינטופ, בגלזנקירשן בה נולד ונגד קבוצתו לשעבר. 1:1 וכרגע גם כאן הולכים להארכה.

* שער ראשון לאלטינטופ העונה, אחרי שפגש תשע פעמים את הקורות. גם הגול, איך לא, הגיע בעזרת הקורה.

דקה 42: גול! טוב, הארכה כבר לא תהיה. ריירה חילץ כדור עם גלישה מצוינת מול הוגר. ילמאז הגיע, יצר לעצמו מקדמה עם נגיחה אחת, היה מהיר יותר מהובדס ושלח את הרגל כדי להקפיץ מעל הילדברנד שיצא לעברו. המהפך הושלם, 1:2 לגלאטסראיי.

* ילמאז כבש משחק שישי ברציפות בליגת האלופות, ובכך השווה את שיאו של מרואן שמאק.

דקה 63: גול! מוסלרה הדף היטב את הבעיטה של פוקי, אבל הכדור הגיע לאוצ'ידה היפני, שאחרי שבישל פעמיים בדרבי מול דורטמונד, סידר הפעם לבאסטוס שער קל עם בעיטה מחמישה מטרים לרשת העליונה. שאלקה משווה ל-2:2, כרגע גלא עולה בזכות שערי חוץ.

דקה 90+5: גול! אחרי לחץ כבד של שאלקה, הטורקים סוגרים את הסיפור. מוסלרה השוער מסר לאלטינטופ, ששלח את המחליף בולוט. הילדברנד עצר אותו פעם אחת, אבל הכדור חזר לחלוץ שגלגל בקלילות לשער החשוף. 2:3 גדול לגלאטסראיי שעולה לרבע הגמר.

סיאד קולאשינץ שחקן שאלקה מול דידייה דרוגבה שחקן גלאטסראיי. AP
הסיטואציה התהפכה. דידייה דרוגבה לפני סיאד קולאשינץ/AP
אומוט בולו שחקן גלאטסראיי כובש מול טימו הילדברנד שוער שאלקה. Dennis Grombkowski, GettyImages
נתן את האות לחגיגות. אומוט בולוט כובש/GettyImages, Dennis Grombkowski
שחקני גלאטסראיי חוגגים. Lars Baron, GettyImages
חוזרים להיות חלק משמונה הגדולות. שחקני גלאטסראיי חוגגים/GettyImages, Lars Baron
שחקני שאלקה מאוכזבים. Dennis Grombkowski, GettyImages
לא תהיה היסטוריה גרמנית ברבע הגמר. שחקני שאלקה המאוכזבים/GettyImages, Dennis Grombkowski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully