וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את אלבה ברלין 62:78

הצהובים נהנו ממשחק גדול של ריקי היקמן (17 נק' ו-5 אס'), השיגו ניצחון ביתי, והבטיחו לעצמם את המקום הראשון בבית ב'

עריכת וידאו: טל רזניק

זה היה צפוי ואולי היה צריך לקרות כבר לפני מחזור או שניים, אבל הערב (חמישי) הבטיחה מכבי תל אביב את המקום הראשון בבית ב' של היורוליג, כשהביסה את אלבה ברלין 62:78 ביד אליהו. הצהובים כבר הוליכו בפער של 24 נקודות במחצית, אבל שוב סבלו מנפילת מתח, איפשרו ליריבה הבינונית שלהם לחזור, לפני שריקי היקמן השכיח את חסרונו של דווין סמית', ובמשחק נהדר לחץ על הדוושה והבטיח לאלופה הישראלית את הניצחון. עכשיו יכולים דייויד בלאט ושחקניו להתחיל ולהתכונן לדבר האמיתי, הלא הוא שלב הטופ 16, ולבית הקשה ממנו הם ינסו לעלות. מאבק נינוח כמו שהיה להם הערב, ככל הנראה לא יחזור שם.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דווין סמית'? מי זוכר אותו בכלל? היקמן עם משחק נהדר/ברני ארדוב

כבר מהרגע הראשון היה ברור שבמשחק הזה מכבי תל אביב לא מתכוונת להגיע לדקות האחרונות עם הפרש מצומק ולעשות לאוהדים שלה התקפי לב. היקמן פתח בסערה, ויחד עם יוגב אוחיון הוביל את המארחים לריצת 2:23 מהדהדת ברבע השני, בדרך ליתרון 24 כבר במחצית. אלבה שוב הראתה שהיא לא מוותרת בקלות, וכמו במשחק בברלין גם הפעם היא עשתה קולות של חזרה, כשהגיבה עם ריצת 9:23 ברבע השלישי, אבל למזלם של הצהובים, היה להם את היקמן ביכולת שיא, ונקודות שלו שברו סופית את אלבה.

בשלב הבא צפוי לאלופה הישראלית בית לא פשוט כלל. ברצלונה (שהפסידה הערב את ההפסד היחידי שלה עד כה ביורוליג) תשובץ לבית ו' יחד עם הצהובים, כשגם חימקי מוסקבה (שגברה מוקדם יותר הערב על פנאתינייקוס), סיינה (אותה פגשה מכבי בבית המוקדם), ושתי הטורקיות המסוכנות בדמותן של בשיקטאש ופנרבחצ'ה/אולקר יגיעו להיכל. תמונת הבית תושלם מחר, כשז'לגיריס קובנה הלוהטת או אלופת אירופה, אולימפיאקוס יצטרפו, ומילאנו או קאחה לבוראל, תלוי בתוצאות שיהיו מחר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול דיון תומפסון שחקן אלבה ברלין. ברני ארדוב
שלט בצבע. ג'יימס מעל תומפסון/ברני ארדוב

מהלך המשחק

ריקי היקמן ידע שהרבה מונח על כתפיו הערב, ופתח נהדר עם שלשה ודאנק מהדהד, שהוביל את מכבי ליתרון 2:7 מהיר. הגרמנים התקשו להיכנס למשחק, הרבו להחטיא, בעוד קיינר מדלי ניסה להציל כדור, נפל לא טוב וירד אל חדרי ההלבשה. האורחים ניצלו צמד איבודי כדור ושייטו אל מתפרצות קלות של תומפסון ביארס כדי לצמק לנקודה בלבד, אבל ריצת 0:10 של הצהובים משלשה של לועם צמד סלים של לוגן הביאה אותם ליתרון 13:23 בסיום הרבע הראשון.

המומנטום של מכבי נמשך גם בפתיחת הרבע השני, כששון ג'יימס הקשה על הגבוהים של אלבה, בעוד שלשה גדולה של יוגב אוחיון בצירוף חדירה טובה הטיסה את הצהובים ליתרון 15:37. אלבה ניסתה לחזור אבל הניסיונות שלה מחוץ לקשת לא צלחו, ומן העבר השני המשיכו שחקניו של בלאט לרוץ, כשמלקולם תומאס ודייויד לוגאן מקפיצים את הקהל המקומי עם דאנקים נהדרים. היקמן המשיך ללהוט עם עוד שלשה גדולה, והוסיף גם חדירה נהדרת על הבאזר כדי לקבוע 24:48 למכבי במחצית.

ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ספג פציעה כבר בשלב מוקדם. קיינר מדלי יורד אל חדרי ההלבשה/ברני ארדוב

תומפסון פתח את הרבע השלישי עם ארבע נקודות רצופות, ודיידוביץ' הוריד את ההפרש ל-14 בלבד. זאק מורלי המשיך להעניש את המארחים על ההגנה הרכה שלהם, בלאט ניסה שלל חילופים כדי לעצור את השטף, דאנק של היקמן החזיר מעט את הצהובים לעניינים, אבל שלשה של שפרציק יחד עם חדירה טובה שלו השלימו ריצת 9:23 והפער צנח ל-57:47 בלבד. אוחיון סוף סוף הוציא את מכבי מההלם עם שלשה, ואל הרבע האחרון הגיעה מכבי ביתרון 49:60.

לוגן פתח את הרבע הרביעי עם שלשה ענקית, אבל הגרמנים המשיכו להתקרב, והפער ירד ל-9 בלבד. אוחיון ניצל איבוד טיפשי של האורחים וסיים בדאנק גדול, וסל ועבירה מטורף של לנדסברג נתן לצהובים מרחב נשימה. היקמן, מי אם לא הוא, צלף שלשה עצומה שפשוט הוציאה את כל האוויר מהמפרשים של יריבתה, אוחיון הוסיף נקודות חשובות, ושון ג'יימס קינח בדאנק שהוציא את כל התיסכול, וסגר את הניצחון הצהוב, 62:78 בסיום.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול דשון וודס שחקן אלבה ברלין. ברני ארדוב
חזרו משום מקום. וודס מנסה לעצור את אוחיון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 17 (3 מ-4 לשלוש) ו-5 אסיסטים, דייויד לוגן 15 (3 מ-4 לשלוש) ו-4 איבודים, יוגב אוחיון 14, 5 איבודים ו-3 אסיסטים, סילבן לנדסברג 13 (6 מ-7 ל-2) ו-5 ריבאונדים, שון ג'יימס 10 ו-10 ריבאונדים, מלקולם תומאס 8, ליאור אליהו 1 (0 מ-4 מהשדה), מורן רוט וניק קיינר מדלי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאלבה ברלין: דיון תומפסון 16 (6 מ-10 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, ניהאד דיידוביץ' 13 (5 מ-13 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, דריק בייארס 12, הייקו שפרציק 10 (2 מ-7 לשלוש), 5 איבודים ו-5 אסיסטים, אלברט מיירלס וזאק מורלי 4 כל אחד, יאסין אידביהי 3, סוון שולץ ודשון וודס שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully