וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי תל אביב בטופ 16

14.12.2012 / 22:58

אולימפיאקוס וקאחה הצטרפו לברצלונה, סיינה, פנר, חימקי ובשיקטאש כדי ליצור בית מאוד קשה. בלאט, תתחיל להתכונן

אימג'בנק GettyImages

צפו בניצחון של צסק"א מוסקבה על ברצלונה

שלב הבתים הראשון של היורוליג הסתיים הערב (שישי) עם שלושת משחקי בית ג', שקבעו את העולות לטופ 16. למכבי תל אביב התוצאות לא ממש האירו פנים, והאלופה הישראלית תשחק בבית ו' עם ברצלונה, חימקי מוסקבה, סיינה, בשיקטאש, פנרבחצ'ה/אולקר, אולימפיאקוס וקאחה לבוראל.

שלב הטופ 16 ייצא לדרך כבר בעוד שבועיים, ב-27 לדצמבר, ויסתיים ב-5 לאפריל, כשבאמצע שלב הבתים יתקיים שבוע פגרה. השנה שונה הפורמט של הטופ 16 לשני בתים בני שמונה קבוצות, כאשר בתום שני סיבובים ארבע הקבוצות הראשונות בכל בית תעפלנה למשחקי ההצלבה, שייערכו בשיטת הטוב מחמישה משחקים. שתי הקבוצות הראשונות בכל בית יזכו לביתיות בהצלבה, כאשר הקבוצה במקום הראשון בבית ה' תפגוש את הרביעית בבית ו', השנייה בבית ה' את השלישית בבית ו' וכך הלאה.

הבתים המלאים:

בית ה':

ריאל מדריד
ז'לגיריס קובנה
מלאגה
צסק"א מוסקבה
פנאתינייקוס
אנאדולו אפס
אלבה ברלין
באמברג

בית ו':

מכבי תל אביב
ברצלונה
חימקי מוסקבה
אולימפיאקוס
סיינה
בשיקטאש
פנברחצ'ה/אולקר
קאחה לבוראל

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שארונאס יאסיקביצ'יוס, ברצלונה בכדורסל, מול פרדראד סמארז'יסקי, שחקן ריטאס וילנה. AP
חוזר ליד אליהו, הפעם במדי ברצלונה. יאסיקביצ'יוס/AP

ברצלונה

הקאטלנים, שעלו מהמקום הראשון בבית ד', הפכו ליריבים קבועים של הצהובים בשנים האחרונות. לאחר שהודחו על ידי האלופה הישראלית בהצלבה בשנת 2007/8, פגשה ברצלונה את מכבי בשלוש מתוך ארבע העונות מאז בטופ 16, וניצחה בכל המפגשים. הסגל של ברסה מרשים כרגיל, וכולל בין היתר את חואן קרלוס נבארו, ויקטור סאדה, פיט מייקל, מרסליניו הוארטס, ג'ו אינגלס, ארזם לורבק וסי ג'יי וואלאס, שהיו שם גם בעונה שעברה, בתוספת לשרונאס יאסיקביצ'יוס, אנטה טומיץ' ונייתן ג'וואי שהצטרפו העונה. בניגוד להצלחה בשלב הבתים ביורוליג, בליגה המקומית הקבוצה מעט מאכזבת עם ארבעה הפסדים באחד עשר מחזורים.

סרגיי מוניה שחקן חימקי מוסקבה. Ivan Korzhenevskiy, GettyImages
מוכר היטב לבלאט. מוניה/GettyImages, Ivan Korzhenevskiy

חימקי מוסקבה

חימקי זכורה לצהובים מהמפגשים בשלב הבתים הראשון בשנת 2010/11, אז ניצחה מכבי פעמיים בתוצאות צמודות. שחקן העבר, רימאס קורטינאייטיס, מדריך את הקבוצה הרוסית להצלחה עד כה, הכוללת מקום ראשון בליגת ה-VTB, עונה נטולת הפסדים עד כה בליגה המקומית, וההפתעה הגדולה עם המקום השני בבית א' לפני פנאתנייקוס. הסגל של הרוסים עמוס בשחקנים מוכרים ביניהם הרוסים ויטאלי פרידזון וסרגיי מוניה, אותם מכיר דיוויד בלאט מנבחרת רוסיה, הקרואטים זוראן פלניניץ' וקרסימיר לונצ'אר, הפיני המצוין פטרי קופונן, האוסטרלי מאט נילסן, והאמריקאים ג'יימס אוגוסטין, פול דיוויס וקלווין ריברס.

ריקי היקמן, מריו קאסון, סיינה. ברני ארדוב
שוב הם? היקמן מול קאסון/ברני ארדוב

סיינה

האיטלקים, שעלו ביחד עם מכבי תל אביב מהבית המוקדם, פתחו את העונה בצליעה, אך בתקופה האחרונה נמצאים בעליה גדולה. הקבוצה של לוקה באנצ'י, מי שהחליף את סימונה פיאנג'יאני, הפסידה את שלושת משחקיה הראשונים ביורוליג, אך בשבעה שלאחר מכן שמטה רק שניים. למי שהספיק לשכוח, הסגל האיטלקי כולל את האמריקאים בובי בראון, דיוויד מוס ומת'יו ג'אנינג, הקרואטי מריו קאסון, האיטלקים דניאל האקט, מרקו קאררטו ותומאס רס, האסטוני כריסטיאן קאנגור והגיאורגי ויקטור סאניקדזה. בליגה המקומית ממוקמת סיינה במקום השלישי עם שני הפסדים באחד עשר מחזורים.

שחקן פרוקום גדיניה, דניאל יואינג. Tara Todras-Whitehill, AP
השיבוץ הנוח סייע להם להעפיל בקלילות. יואינג/AP, Tara Todras-Whitehill

בשיקטאש

אלופת טורקיה ניצלה שיבוץ נוח יחסית בבית המוקדם כדי לסיים במקום השלישי בבית ד'. המאמן ארמאן קאנטר נמצא תחת לחץ גדול לאור העונה הלא מוצלחת עד כה בליגה המקומית, שם ממוקמת בשיקטאש רק במקום השישי. ביורוליג הצליחה הקבוצה לשמור על הבית שלה במשחקים מול הקבוצות שנחשבות יותר חלשות ממנה, ולכן עלתה מהמקום השלישי. הטורקי המוביל באלופה הטורקית הוא הגארד סרהאט צ'טין, אך הסגל הזר מרשים ביותר וכולל את האמריקאים דניאל יואינג, קרטיס ג'רלס ופטריק כריסטופר, הקרואטי הנהדר דאמיר מרקוטה, המונטנגרי ולדימיר דאסיץ' והסלובני גספר וידמאר.

שחקן פנרבחצ'ה/אולקר, בו מקאלב. Salih Zeki Sayar, GettyImages
מוביל חתיכת סגל. מקאלב/GettyImages, Salih Zeki Sayar

פנרבחצ'ה/אולקר

הקבוצה הטורקית השנייה סיימה רק במקום הרביעי בבית א', אך היא ללא ספק יריבה ראויה למכבי תל אביב. המאמן סימונה פיאנג'יאני, שיפגוש את קבוצתו לשעבר סיינה בשלב הבתים, מציג לראווה קבוצה נהדרת עם שמות גדולים באירופה ביניהם בו מקאלב, מייק באטיסט, דיוויד אנדרסן, בויאן בוגדנוביץ' ורומיין סאטו, לצד טורקים נהדרים כמו עומר אונן, קאיה פקר, אוגוז סאבאס ואמיר פרלזדיץ'. למרות זאת, במשחקים מול הגדולות לא הצליחה העונה פנר, כשהפסידה פעמיים לריאל מדריד, כשאלה במשחקי החוץ בחימקי, פנאתנייקוס וקאנטו, ורק ברגע האחרון עלתה עם ניצחון ביתי על האיטלקים.

ואסיליס ספאנוליס, אולימפיאקוס. GettyImages
לעולם אל תזלזלו באלופת אירופה. ספאנוליס/GettyImages

אולימפיאקוס

אלופת אירופה למי שהספיק לשכוח, עברה הקיץ טלטלה עם עזיבתו של דושאן איבקוביץ' ומינויו של ג'ורג'יוס ברצוקאס במקומו, אך בפועל הקבוצה היוונית נשארה בצמרת של היורוליג כשרשמה רק שני הפסדים בשלב המוקדם, כשהתבוסה הביתית לז'לגיריס קובנה היא זאת שמנעה ממנה לעלות מהמקום הראשון. בליגה המקומית משייטת אולימפיאקוס ל-0:9, ונראה כי היא בדרך לאליפות שנייה ברציפות. הסגל של הקבוצה מושתת על שחקני העונה שעברה קייל היינס ואייסי לואו האמריקאים, פרו אנטיץ' המקדוני, הליטאי מרטינאס ג'צ'ביצ'יוס והיוונים ואסיליס ספנוליס, ג'ורג'יוס פרינטזיס, קוסטאס פפאניקולאו, דימיטרוס מברואידיס, קוסטאס סלוקאס ואוונגלוס מנצאריס. אליהם הצטרף לאחרונה שחקן לוס אנג'לס לייקרס בעבר ג'וש פאוול, שהחל להשתלב לקראת סוף שלב הבתים ברוטציה.

אנדרס נוצ'יוני שחקן קאחה לבוראל. Roberto Finizio, GettyImages
סגל מסקרן שמתחיל להתאושש. נוצ'יוני/GettyImages, Roberto Finizio

קאחה לבוראל

קאחה איבדה במהלך העונה את אחד האנשים המרכזיים בתולדות המועדון כשפיטרה את המאמן דושקו איבנוביץ' ומינתה במקומו את ז'אן טבק וזאת לאור פתיחת העונה הנוראית של המועדון. לבוראל עמדה על מאזן של ניצחון אחד בשבעת משחקיה הראשונים ביורוליג, אך הניצחון ההוא, על מילאנו בחוץ, התברר כזה שייתן לה יותר מאוחר את הכרטיס לטופ 16. הגעתו של טבק ייצבה את הקבוצה, שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים ותגיע ליד אליהו לראשונה מאז הודחה על ידי מכבי בשלב ההצלבה ב-2010/11. הסגל של ויטוריה כולל בין היתר את הספרדים הותיקים קרלוס קבזאס ופרננדו סן אמטריו, האמריקאים ברד אולסן וטיילור רוצ'סטי, שמייצג את נבחרת מונטנגרו, הארגנטינאי אנדרס נו'ציוני שחזר הקיץ לאירופה אחרי שנים מוצלחות ב-NBA, הצרפתים תומאס הרטל ופביאן קאוזר, הסרבי נמנייה ביאליצה ומיודעינו הפולני מאצ'יי לאמפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully