וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בטירוף סייבן לי: "תוך שבוע מדיכאון לגג העולם"

16.10.2024 / 8:10

ההימור על האימון המאוחר, החיבוק מהשחקנים (גם מבלאט שזז מעט הצדה) והתקווה שזה לא ייגמר. אחרי הניצחון על אנאדולו, מכבי תל אביב מאוהבת בכוכב החדש שלה ויודעת שאוברדוביץ' יהפוך לו את החיים לקשים. וגם: פתיחת העונה המדהימה של ג'יילן הורד

צפו: חגיגת שערים בליגת האומות - כל שערי הערב, 15 באוקטובר/ספורט1

1.

ביציאה של מכבי תל אביב לבלגרד ביום שני בצהריים אמר אחד מאנשי הקבוצה שהוא מאמין שאפשר להפתיע את אנאדולו אפס, אבל כדי לעשות זאת מכבי תצטרך לתפוס את הטורקים ביום חלש, ושהדברים יסתדרו להם התקפית. ספק אם מישהו מאנשי הקבוצה האמין שביום שבו הקבוצה הטורקית קולעת 91 נקודות מכבי תצליח לנצח, אבל אמש (שלישי), לפחות לערב אחד, חזרה האופטימיות למכבי תל אביב.

לאופטימיות הזאת קוראים סייבן לי. הגארד החדש של מכבי קלע 23 נקודות בפחות מ-22 וחצי דקות, ומסר את אסיסט הניצחון לג'יילן הורד בדרך ל-91:93 שהעלה את הצהובים למאזן של שני ניצחונות מול הפסד אחד. הורד היה הקלע השני בטיבו של הצהובים עם 18 נקודות ו-5 ריבאונדים כשתמיר בלאט בערב לא רע הוסיף 14 נקודות ו-5 אסיסטים.

"זה הרגיש טוב. זה ניצחון גדול, לא ידענו למה לצפות כשבאנו למשחק, היה לנו מסע ארוך אתמול וסייבן רק הצטרף. כולם התמקדו בתוכנית המשחק, שיחקו ביחד, התרכזנו בהגנה לקראת הסוף וזה עזר לנו מאוד", סיפר הורד לאחר המשחק.

מכבי רדפה אחרי אנדולו בפתיחה כשהטורקים מאיימים לברוח לפער דו ספרתי, אבל הכניסה של לי, שרשם דאנק מפלצתי ברבע הראשון בנקודות הראשונות שלו, הכניסה את הצהובים לתמונה. ברבע השלישי אנדולו ברחה שוב, אבל מכבי קיבלה את לי שהשתלט על המשחק והחל להחזיר אותה לבד לעניינים. בתחילת הרבע הרביעי בוצע המהפך, והצהובים לא הביטו לאחור.

תמיר בלאט לצד עודד קטש, מכבי תל אביב. ג'ורג'יה קוסטיץ', אתר רשמי
גאה בחניכיו, ובצדק. קטש לצד בלאט/אתר רשמי, ג'ורג'יה קוסטיץ'
sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

2.

בתום האימון שבצאת יום כיפור, במוצאי שבת, במכבי תל אביב החלו לחשוב כיצד הם מכניסים את סייבן לי לעניינים. רוקאס יוקובאיטיס נפצע, ובמכבי הבינו שבלי הגארד האמריקאי החדש שחתם יום קודם, הם עשויים לספוג מהלומה. במכבי החליטו ללכת על כל הקופה, וגם במחיר של קיום אימון מסכם אחרי מסע ארוך מאוד לבלגרד ביום שני, ובשעה לא קונבנציונלית, הם יעשו את המאמץ בשביל להכניס את לי לעניינים. וכך, בשעת לילה לי קיים אימון ראשון באולם שבו כיכב רק לפני שבוע עם מניסה בליגת האלופות. זה השתלם.

בקבוצה לא תיארו לעצמם כמה לי יהיה טוב בבכורה שלו. הם ידעו ממה שהם ראו כשהחליטו ללכת עליו בכל הכוח, שמדובר בסקורר מחונן, אבל גם שם לא ציפו שבמשחק היורוליג הראשון שלו הוא פשוט ילהט ברמה של שליטה במשחק. וזה לא היה רק נקודות. לי סיים את המשחק עם 5 אסיסטים, כולל האסיסט שניצח את המשחק, והתקבל בחיבוק ותשואות על ידי חבריו לקבוצה.

כחלק מהניסיון להכניס את לי לקבוצה, שחקני הקבוצה קיבלו אותו בצורה מעוררת הערכה. הוא קיבל כבוד, ששחקן ללא ניסיון יורוליג לא מקבל, ומסתבר שבצדק. "אמרתי למשפחה שלי כשהוא חתם, שאם הוא קולע בארצות הברית כל כך הרבה, והוא מסוגל לקלוע בליגת האלופות גם, אז הוא יכול לעשות את זה גם ברמה הזאת. זו הופעה גדולה שלו, אבל אני ממש לא מופתע", סיפר ג'יילן הורד.

אחד הגורמים הבכירים במכבי סיפר אמש כי "זאת אחת מהופעות הבכורה הטובות שהיו לנו משחקן, בטוח משחקן שהגיע באמצע עונה, ואין ספק שמשחקן שלא התאמן איתנו בכלל. לפני שבוע, כשהיה ברור לנו שג'ורדן לויד רוצה ללכת ויהיה קשה להשאיר אותו, היה פה מצב של חצי דיכאון כללי, עכשיו אנחנו על גג העולם. נקווה שהוא רק ימשיך ככה". בינתיים אנשי המכירות של הקבוצה שלפו באמצע הלילה מבצע של 23 אחוזי הנחה, כמו הנקודות שקלע לי, בחנות המועדון ל-24 שעות, על גופיית המשחק שלו.

אגב, במועדון יודעים שכבר ביום חמישי נגד פרטיזן צפויה הקבוצה היריבה להתייחס ללי בצורה שונה, כך שהמבחנים הבאים שלו יהיו לא פחות קשים.

סייבן לי, מכבי תל אביב. ג'ורג'יה קוסטיץ', אתר רשמי
כל העינים עליו. לי/אתר רשמי, ג'ורג'יה קוסטיץ'

3.

מי שהיה בעל הבית של מכבי בשני משחקי היורוליג הראשונים היה תמיר בלאט, שאפילו נבחר ל-MVP של המחזור הראשון במפעל. אמש בלאט החל את המשחק באותו הקצב, כשהוא הרכז היחיד שמתוכנן להוביל את הקבוצה. כשלי נכנס לעניינים, בלאט בקושי הוביל את הכדור, והיה נראה יותר כמו השחקן מהעונה שעברה, שמשחק לצד בולדווין ובראון, ומשחק ליד השחקן המרכזי.

אלא שבמהלך שכמעט ניצח את המשחק, לאחר שלי ביצע עבירת תוקף, החליט עודד קטש להוציא את הגארד האמריקאי שלו, שכאמור לא מכיר את התרגילים של הקבוצה וקצת שבר את הסיסטם של המאמן, והתגובה הייתה שלשה גדולה של בלאט, שבקור רוח העניק למכבי יתרון 3. אנדולו עוד השוותה, ואז קטש הלך שוב ללי, שמשך את ההגנה ונתן את הכדור המנצח לג'יילן הורד.

"תמיר רוצה להצליח עם מכבי", אמרו במועדון, "מספיק היה לראות כמה הוא היה שמח בניצחון וכמה הוא שמח בשביל לי. הסיטואציה שהוא הגארד המוביל שלנו היא לא נכונה במיוחד לקבוצה, והבאנו לו עזרה, שחקן מוביל, והוא בעמדה יותר טובה משנה שעברה וסומכים עליו מאוד. שיתוף הפעולה שלו עם סייבן אמור להיות מדהים".

ג'יילן הורד, מכבי תל אביב, מול ונסן פוארייה, אנאדולו אפס. ג'ורג'יה קוסטיץ', אתר רשמי
"פוטנציאל מטורף". הורד/אתר רשמי, ג'ורג'יה קוסטיץ'

4.

לפני המשחק אמש בחרנו לכתוב על דן אוטורו, הסנטר האמריקאי ממוצא ניגרי של אנדולו אפס שפתח את העונה בצורה נהדרת. קשה אחרי אתמול שלא לראות שאוטורו נשאר נכון לעכשיו בצל של ג'יילן הורד, שבפתיחת עונת בכורה ביורוליג רושם מספרים מרשימים מאוד של 15.3 נקודות ו-5.3 ריבאונדים, כשבשניים משלושת המשחקים הראשונים הוא עולה מהספסל. אמש הוא גם הוסיף סל ניצחון.

אמש הורד היה השחקן היחיד במכבי שתפקד לאורך כל ההתמודדות, וזה התבטא בכמות דקות גבוהה מאוד לשבוע כפול - יותר מ-34 דקות. "עודד הבין שנכון לעכשיו ג'יילן הוא השחקן היעיל ביותר שלו בקו הקדמי", סיפרו במכבי, "הוא מתקדם בכל אימון, שלא נדבר על כל משחק. ילד אמיתי, עם פוטנציאל מטורף. הכניסה שלו ליורוליג מרשימה מאוד".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ג'ורג'יה קוסטיץ', אתר רשמי
יוכלו להפתיע פעם שנייה בשבוע?/אתר רשמי, ג'ורג'יה קוסטיץ'

5.

את היום תקדיש מכבי להתאוששות, אבל בשעות הערב היא תחזור לפיוניר לאימון מסכם לקראת המשחק הביתי הראשון שלה בבלגרד נגד פרטיזן. בעונה שעברה הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' הייתה היחידה שהתארחה בהיכל מנורה לפני המלחמה, וכעת היא תתארח בהיכל הביתי שלה לשעבר מול מכבי תל אביב, במשחק מול יציעים כמעט ריקים.

במכבי מודעים למאזן הלא טוב שלהם בשנים האחרונות בשבוע כפול, כשבמעט מאוד מקרים הם הצליחו להשלים שני ניצחונות. מנגד, הניצחון הדחוק של פרטיזן אמש נגד באיירן מינכן, אחרי יתרון משמעותי, נותן לעודד קטש את האופטימיות שניתן להפתיע פעם שנייה, למרות ששוב מכבי תיחשב לאנדרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully