וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אישה ואשאר אישה": המתאגרפת שעוררה סערה הבטיחה מדליה

אימן חליף כרכה את דגל אלג'יריה סביבה ופרצה בבכי לאחר עוד ניצחון. יריבתה דווקא פרגנה: "המצב הזה לא באשמה ולא צריך לקלקל את האולימפיאדה"

יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה/יניב טוכמן

אימן חליף הבטיחה אמש (שבת) מדליה ראשונה בקריירה, אחרי שניצחה את אנה לוקה האמורי ההונגריה 0:5 ברבע גמר האגרוף עד 66 ק"ג - והשיח סביב אחת הספורטאיות הכי שנויות במחלוקת באולימפיאדת פריז 2024 רק הולך וגובר.

כידוע, לטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה של האלג'יראית בפריז, לאחר שנפסלה מאליפות העולם בשנה שעברה בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי. למרות זאת, היא קיבלה אישור להתחרות בפריז ויריבתה הראשונה, אנג'לה קאריני האיטלקיה, פרשה מולה אחרי 46 שניות בלבד.

אחרי הניצחון אמש חגגה חליף לכמה רגעים בזירה - ומהר מאוד האושר התחלף בבכי. "אני מקדישה את המדליה הזו לכל העולם. תחי אלג'יריה!" קראה, תוך שהיא כורכת סביבה את הדגל. לאחר מכן הוסיפה והבהירה: "אני רוצה להגיד לכל העולם שאני אישה ואישאר אישה".

בביתה באלג'יריה ההתרגשות היתה גדולה לא פחות. "אני שמחה עבור הבת שלי, היא אמיצה למרות מתקפות גזעניות וסקסיסטיות נגדה", אמרה אמה, בעוד אביה הוסיף: "זה לא הוגן. הביקורות הללו נועדו כדי לגרום לה להיכשל, אבל היא אלופה ותישאר אלופה".

בניגוד לקאריני, המפסידה אתמול דווקא פרגנה לאלג'יראית: "אני לא יכולה להגיד עליה אפילו מילה רעה אחת. הימים האחרונים היו קשים לכולן, אבל אני מכבדת אותה. כל הסיטואציה הזו לא באשמתה וכל הסיפור הזה לא צריך לקלקל את האולימפיאדה".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully