וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנפסלו מאליפות העולם: שתי נשים בעלות ביולוגיה זכרית יתחרו באולימפיאדה

30.7.2024 / 6:55

אימן חליף מאלג'יר ולין יו-טינג מטייוואן הודחו מהטורניר בשנה שעברה על רקע שאלות לגבי המין הביולוגי שלהן. אלא שהוועד האולימפי אישר את השתתפותן. בריאנדה טמארה יריבתה לשעבר של חליף: "תודה לאל שיצאתי מזה בשלום"

שליח וואלה ספורט לפריז מתכונן למשחק הפתיחה של הנבחרת במשחקים האולימפיים/יניב טוכמן

שתי מתאגרפות - שנפסלו מאליפות העולם לאחר שנקבע כי הן בעלות ביולוגיה זכרית - קיבלו אישור להתחרות באולימפיאדה כנשים. הסיפור הזה הסעיר את פריז לאחר שהתברר כי אימן חליף מאלג'יר ולין יו-טינג מטייוואן הודחו מהטורניר בשנה שעברה על רקע שאלות לגבי המין הביולוגי שלהן.

מתאגרפת אולימפית לשעבר טענה כי "אידאולוגיית המגדר תביא למותן של נשים", בעוד שאגדה אירית צפונית בשם בארי מקגוויגן תיארה את המצב כ"מזעזע". אלא שבבכירי הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) אומרים ששתי המתאגרפות עומדות בקריטריונים לקבילות ויתחרו בימים הקרובים.

הזוג נפסל מאליפות העולם באיגרוף נשים במרץ 2023 בניו דלהי לאחר שסדרת בדיקות DNA הוזמנה על רקע חששות לגבי המין של חלק מהמשתתפות. בעבר, עומר קרמלייב, נשיא איגוד האגרוף הבינלאומי (IBA), טען כי הבדיקות הוכיחו שהספורטאים, כולל חליף ויון-טינג, שיעלו לקרב מאוחר יותר השבוע, הם בעלי 'כרומוזומי XY'. הוא הוסיף כי הם 'חשפו ספורטאים שניסו לרמות את עמיתיהם ולהתחזות לנשים'.

אימן חליף מתאגרף טרנסג'נדר. GettyImages
קיבלה אישור להתחרות בפריז. אימן חליף/GettyImages

אך ה-IBA נשלל מזכותו לארגן תחרויות אגרוף אולימפיות בשל חששות הנוגעים לשלטון, והוועד האולימפי הבינלאומי אומר כי כל הספורטאים המעורבים זכאים להתחרות, כאשר הכללים הנוכחיים נחשבים למתונים יותר מאלו של ה-IBA.

בעקבות האיסור בשנה שעברה, הוועד האולימפי האלג'יראי הכה בחזרה בטענה כי הפסילה הייתה חלק מ"קשר" למנוע מהם לזכות במדליית זהב וכי "סיבות רפואיות" עמדו מאחורי רמות הטסטוסטרון הגבוהות. לאחר הפסילה, המקסיקנית בריאנדה טמארה שיתפה את החוויה שלה בקרב מול חליף קודם לכן בטורניר.

"כאשר נלחמתי איתה הרגשתי שאני מאוד לא במקומי", כתבה בטוויטר. "המכות שלה כאבו לי מאוד, אני לא חושבת שחשתי כך מעולם ב-13 השנים שלי כמתאגרפת. תודה לאל שיצאתי מהזירה בשלום באותו יום, וטוב שהם סוף סוף הבינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

"סימון טרנסיות באופן מסוכן"

באגודה למען הלהט"ב וארגון פרויקט גילה להעצמה טרנסית הבהירו כי בניגוד לדבריהם המשתלחים של רבים, חליף אינה גבר ששינה את מינו. "שוב הטרנסופוביה מרימה את ראשה, והפעם מדובר בסילוף עובדות ועיוות נתונים באופן מכוון במטרה לסמן טרנסיות באופן פוגעני ומסוכן", נמסר שם, "בניגוד לפרסומים, המתאגרפת הותיקה אינה אישה טרנסית אלא מתאגרפת שנולדה כאישה ומזדהה כאישה, שתמיד התחרתה כאישה וכעת אושרה להשתתפות על פי קריטריונים מקצועיים. מעבר לכך, באלג'יריה אין טיפולים להתאמה מגדרית ולכן הדבר אינו אפשרי בכל מקרה. יתכן כי נמצאה אצלה שונות גנטית או כרומוזומלית המגבירה רמות טוסטסטרון, אך מדובר בנתון שמעולם לא אומת ושהגוף שהצהיר עליו הודח מסמכותו בשל שחיתות ואי סדרים.

"צריך לזכור שכאשר תוקפים את הקהילה הטרנסית, תוקפים את כולנו. לצערנו, תחרויות ספורט הפכו כר פורה עבור קבוצות שמרניות להפיץ את משנתם הלהט"בופובית, לעוות את העובדות והנתונים במטרה להגביר שנאה כלפי הקהילה. ברור לחלוטין כי הסערה סביב חליף אינה מבוססת וממוקדת אך ורק במראה החיצוני ובעובדה שניצחה את הקרב, זאת על אף שמאזן הניצחונות שלה מגוון כשל כל ספורטאי.ת. ללא קשר לזהותה של חליף, אנו מאמינים שלא.נשים על הקשת הטרנסית יש מקום בספורט תחרותי ואת הדיון על אף מורכבותו צריך לנהל תוך המנעות מהפצת מידע מוטעה, שקרי ובלתי מבוסס שנועד ככלי ניגוח נגד קהילת הלהט"ב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully