וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבר הכה אישה עד בכי". גם ר"מ איטליה הגיבה לסערת האיגרוף

מלוני על המתאגרפת שעוררה סקנדל: "ספורטאיות עם מאפיינים גבריים לא צריכות להתחרות מול נשים". בעולם זועמים: "זה לא ספורט"

דריבל, 30.7/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

סערת הענק בתחרות האולימפית באיגרוף לנשים עד 66 ק"ג הגיעה עד לצמרת השלטון באיטליה, לאחר שהמתאגרפת אנג'לה קאריני פרשה היום (חמישי) תוך 46 שניות מהקרב מול אימן חליף, האלג'יראית שלטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה במשחקי פריז. אשתקד נפסלה חליף מאליפות העולם בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי, והיום אמרה קאריני אחרי שהתמודדה נגדה שהיא מעולם לא הוכתה כל כך חזק.

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני הגיבה לסוגייה: "עם רמות כאלה של טסטוסטרון, זה לא פייר. אני חושבת שספורטאיות עם מאפיינים גנטיים גבריים לא צריכות להתקבל לתחרויות של נשים. ולא כאפלייה, אלא בשביל להגן על זכותן של נשים ספורטאיות להתחרות בתנאים שווים".

ברשת התקוממו למראה התמונות הדרמטיות מהזירה. קאריני, לה הספיקה מהלומה אחת באף כדי להבין שהיא בסכנה ועדיף לה לפרוש, פשוט התפרקה על ברכיה בבכי תמרורים, וזעקה: "זה לא הוגן".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
בעין הסערה. אימן חליף/רויטרס

אנשי תקשורת מסביב לעולם גינו את העובדה שלחליף אושרה ההשתתפות במשחקים האולימפיים. "גבר הכה אישה עד דמעות. בדרך כלל יש לזה שם, וזה לא 'ספורט'. הוועד האולימפי הבינלאומי צריך להתבייש. אימן חליף הוא גבר", צייצה העיתונאית ג'ין האצ'ט. אוליבר בראון מה"טלגרף" הגדיר את האירוע כ"סקנדל". מתלוננים נוספים זעמו על "ריסוק החלום האולימפי של קאריני בשם ה'הכללה'", ותהו: "מה קרה לזכויות של נשים ביולוגיות? הוועד האולימפי מקדם אלימות גברית כלפי נשים כענף ספורט. איזו בושה!".

  • עוד באותו נושא:
  • איגרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully