וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחיים לא הוכיתי כ"כ חזק": האלג'יראית שמסעירה את פריז

אימן חליף ש"כשלה" במבחן לזיהוי מין ונפסל מאליפות העולם ב-2023, גרמה לקאריני האיטלקייה לפרוש מהאולימפיאדה תוך 46 שניות

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

תחרות איגרוף הנשים במשקל עד 66 ק"ג באולימפיאדת פריז 2024 זכתה היום (חמישי) לסיקור נרחב מהרגיל. הסיבה: פרישה דרמטית של המתאגרפת אנג'לה קאריני, 46 שניות אחרי תחילת הקרב נגד אימן חליף מאלג'יריה.

חליף בת ה-25 השתתפה בלא מעט תחרויות בשנים האחרונות, כולל באולימפיאדת טוקיו, שם הפסידה ברבע הגמר, אבל נפסלה מהשתתפות באליפות העולם 2023 אחרי שנכשלה בבדיקות לגילוי המין שלה. כלומר, הבדיקה הוכיחה שיש לה מאפיינים גנטיים גבריים ורמות הטסטוסטרון בדמה היו גבוהות מהמותר. הפסילה אז, אגב, התקבלה כמה שעות לפני הגמר.

תחרות האיגרוף באולימפיאדה מאורגנת על ידי הוועד האולימפי ולא על ידי איגוד האגרוף העולמי שפסל את חליף בעבר, וכך האלג'יראית קיבלה היתר להשתתף בפריז 2024. היום היא פתחה את הקרב נגד קריני בסערה עם אגרוף מהיר שהימם את האיטלקייה. פחות מדקה לאחר מכן, קאריני החליטה לפרוש.

עם ההכרזה על חליף כמנצחת, קאריני התעלמה ממנה וקרסה על הברכיים, כשהיא פורצת בבכי. לאחר מכן אמרה: "אני רגילה לסבול, אבל בחיים לא ספגתי אגרוף כל כך חזק בקרב. בלתי אפשרי להמשיך ככה, זה כאב יותר מדי והחלטתי שזה מספיק".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
אימן חליף היום עם אנג'לה קאריני/רויטרס

באיטליה דנו בסיפור הזה בהרחבה בימים שקדמו לקרב, ואפילו חברים בממשלה הביעו דעה. שר הספורט והשרה לענייני משפחה בארץ המגף העלו ספקות בנוגע לחוקי ההשתתפות בתחרות האיגרוף האולימפית. שרת הספורט גם הגדירה את חליף כ"טרנסג'נדר" והרגיזה לא מעט אנשים. לפי כלי התקשורת הרבים שעוסקים בסוגייה לאחרונה, חליף מעולם לא הגדירה את עצמה כ"טרנסג'נדר" או כ"גבר".

קאריני הוסיפה שהיא לא שופטת את האלג'יראית ולא מתיימרת לקבוע שהשתתפותה של חליף לא חוקית, אולם היא כן חושבת שהוועד האולימפי צריך לבחון את הנושא לעומק: "מבחינתי לא הפסדתי היום. ברגע שאת נכנסת לזירה לקרב, את כבר מנצחת. עשיתי את העבודה שלי, נכנסתי לזירה, נלחמתי ולא הצלחתי. אני יוצאת מכאן בראש מורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully