וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה לא פוסקת: "הוועד האולימפי הרג את ענף אגרוף הנשים"

התאחדות האגרוף העולמית פיצתה את קאריני ב-50 אלף דולר אחרי ההפסד לאימן חליף: "צריך להגן על כל המשתתפות שנכנסות לזירה"

רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

הסערת הגדולה בתחרות האולימפית באיגרוף לנשים לא פוסקת. כזכור, ביום חמישי פרשה אנג'לה קאריני תוך 46 שניות מהקרב מול אימן חליף, שלטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה במשחקי פריז. האלג'יראית נפסלה מאליפות העולם בשנה שעברה בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי - מה שלא מנע מהוועד האולימפי לאשר לה להתחרות בפריז 2024.

מדובר כמובן בסוגיה שטומנת בחובה הרבה יותר מסתם עוד קרב אגרוף. היא כוללת, כך מסתבר, גם סכסוך בין התאחדות האגרוף הבינלאומית לוועד האולימפי: הראשון בחר להעניק היום (שבת) לאיטלקיה פרס כספי של 50 אלף דולר לאחר ההפסד, לצד 25 אלף דולר להתאחדות האגרוף האיטלקית ו-25 אלף דולר למאמנה של קאריני.

"אני לא מבין מדוע הם הרגו את ענף אגרוף הנשים", תקף נשיא התאחדות האגרוף הבינלאומי את הוועד האולימפי. "רק ספורטאיות מתאימות צריכות להתחרות בזירה, למען בטיחות כל המשתתפות. לא יכולתי להסתכל על הדמעות של אנג'לה".

"השערורייה הזו העציבה אותי", אמרה אמש קאריני ללתקשורת האיטלקית. "היה לי חבל גם על היריבה שלי. התנצלתי בפניה ובפני כולם. כעסתי כי המשחקים האולימפיים שלי התרסקו. אין לי שום דבר נגדה, ואם אפגוש אותה שוב אז אחבק אותה".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף מול אנג'לה קאריני, אולימפיאדת פריז 2024. Richard Pelham, GettyImages
הסוגיה לא יורדת מסדר היום. חליף מול קאריני/GettyImages, Richard Pelham

גם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני הגיבה לסוגייה אמש ואמרה: "עם רמות כאלה של טסטוסטרון, זה לא פייר. אני חושבת שספורטאיות עם מאפיינים גנטיים גבריים לא צריכות להתקבל לתחרויות של נשים. ולא כאפלייה, אלא בשביל להגן על זכותן של נשים ספורטאיות להתחרות בתנאים שווים".

  • עוד באותו נושא:
  • איגרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully