וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה לה פואנטה נזהר בדבריו, נאגלסמן: "מי שרוצה, שיעלה לנקום"

הספרדי הבהיר למה התכוון כאשר אמר ששחקניו "הטובים ביותר" והתבדח כשנשאל כיצד עוצרים את קרוס. המאמן הגרמני סירב להתרגש ממפגשי העבר שצריכים להדאיג את מארחת היורו. שתי הנבחרות יודעות לפני רבע הגמר ביניהן: חבל שרק אחת יכולה להמשיך (שישי, 19:00, ספורט1)

תקציר: ספרד - גאורגיה 1:4/ספורט1

גרמניה

מבחינת רבים זה הגמר האמיתי: מפגש ישיר בין שתי הנבחרות שנראו הכי טוב בטורניר עד עכשיו, שתי אלופות העולם לשעבר, שתיים מהפייבוריטיות הגדולות של הטורניר. גרמניה תפגוש מחר (שישי) את נבחרת ספרד ברבע גמר היורו (19:00, ספורט1) בתקווה לסיים רצף ללא ניצחון מולה בטורנירים גדולים, רצף שנמשך מאז 1988.

הגרמנים נהנים מהטורניר הבינלאומי הטוב ביותר שלהם זה שמונה שנים, כשהאוהדים הביתיים נואשים לזכות בתואר ראשון זה עשור, וכולם בגרמניה יודעים: אם נעבור את המשוכה הזאת, יהיה קשה לעצור אותנו.

צפו בכל השערים בסמוך לדיווח החי - רק באפליקציית וואלה ספורט

אנטוניו רודיגר שחקן נבחרת גרמניה פצוע. רויטרס
הוא, קרוס וגונדואן מכירים היטב את הספרדים. רודיגר/רויטרס

הגרמנים, שזכו בטורניר שלוש פעמים, נאלצו לעבוד קשה מאוד ב-1:1 מול שוויץ (עם שער שוויון בתוספת הזמן) וגם ב-0:2 מול דנמרק בשמינית הגמר הניצחון היה לא קל, עם שער שנפסל לדנים בצורה מעוררת מחלוקת. אבל הגרמנים שואבים אופטימיות מהיציבות של ההגנה שלהם, שתנסה להתמודד עם הנעת הכדור המפורסמת של הספרדים.

למאמן גרמניה, יוליאן נאגלסמן, יש דילמה בנוגע לעמדת המגן השמאלי, כשדויד ראום ומקסימיליאן מיטלשטאדט מילאו אותה במשחקים האחרונים. הוא יכול לבחור באופציה הגנתית יותר בבנימין הנריכס, ויהיה מעניין לבחון במי יבחר. "אנחנו לא צריכים להתחבא נגד ספרד", אמר הקפטן אילקאי גונדואן. "כקבוצה אנחנו יכולים יותר מאשר לעמוד בקצב שלהם. יש לנו גם איכויות גדולות. אני חושב שלספרדים יש יותר כבוד אלינו ממה שהם נוטים להודות בפומבי".

עם זאת, הגרמנים גם מגיעים עם חשש, אחרי שלא ניצחו את ספרד 36 שנים בטורנירים גדולים. הם הפסידו להם את חצי גמר גביע במונדיאל בדרום אפריקה ב-2010 כמו גם את גמר יורו 2008, כשבדרך הם מקבלים מהספרדים שישייה בליגת האומות לפני ארבע שנים.

במסיבת העיתונאים אמר נאגלסמן: "יש לנו מאזן לא טוב מול ספרד? אני לא הייתי חלק מהמשחקים האלה ולכן אני לא יכול לדבר עליהם. אני מאוד רגוע לקראת מחר. גם לא אדבר עם השחקנים בחדר ההלבשה על רצון לנקום אחרי ה-6:0 בליגת האומות, לא הייתי שם וזה לא רלוונטי למחר בכל מקרה. אם יש שחקנים שרוצים לנקום, שיעלו לדשא ויעשו את זה. ספרד תמיד לוחצת גבוה כדי לכפות איבודי כדור והתקפות מתפרצות, היא לא כבר לא משחקת רק טיקי-טאקה, אבל יהיה שלב שגם אנחנו נתקוף ונקשה עליה מאוד".

עוד בוואלה!

הזלזול הגרמני הצית את רבע הגמר: "מנסים לערער אותנו"

לכתבה המלאה
ניקו וויליאמס לצד לאמין ימאל נבחרת ספרד. רויטרס
רוקדים על הדשא, האם זה יימשך גם מול "המכונה הגרמנית"?/רויטרס

ספרד

מנגד, ספרד עשתה דרך מרשימה עד עתה, כאשר מי שמככבים הם שחקני הכנף שלה, לאמין ימאל, שהוא השחקן הצעיר ביותר שהשתתף ביורו בגיל 16, וניקו וויליאמס שיצר במהירות שותפות מעולה שהטילה אימה על ההגנות היריבות. כשפביאן רואיס מנהל את המשחק, ורודרי שולט ללא עוררין במרכז השדה, ספרד נראית מצוין.

הניצחון 1:4 על גאורגיה בשמינית הגמר אישר את הכושר הטוב שלהם עם ניצחון רביעי בארבעה משחקים כשהם מחפשים תואר שיא אירופי רביעי. "אני לא רוצה להעליב אף אחד, אבל יש לנו את הנבחרת הכי טובה בטורניר הזה", אמר מאמן ספרד לואיס דה לה פואנטה. "אנחנו הולכים להילחם על זה ואנחנו יודעים מה יש לנו לפנינו, כלומר גרמניה. זו המכונה הגרמנית הידועה. זה יהיה משחק צמוד מאוד, אבל אנחנו מאוד בטוחים במשחק שלנו".

"אנחנו מכירים זה את זה הרבה זמן. זו כנראה הקבוצה הכי מגובשת שהייתי בה ואני חושב שזה הכוח העיקרי שלנו - האחווה ורוח הצוות", אמר מיקל מרינו, הקשר הספרדי, "כולנו מרוכזים במטרה העיקרית שהיא לזכות ביורו. אף אחד כאן לא אנוכי. כולנו רוצים שהנבחרת תצליח, זה מה שהופך אותנו באמת לקבוצה מצוינת".

כשמרינו מתאר את הקשר בחדר ההלבשה של ספרד הוא לא מגזים: יותר ממחצית מהסגל שלהם בגרמניה עבדו בעבר עם דה לה פואנטה באקדמיה הלאומית שלהם. התצוגות הדומיננטיות שלהם בטורניר הן תוצאה של פרויקט ארוך טווח שלואיס דה לה פואנטה עבד עליו במשך עשור כמאמן ראשי של הנבחרות הצעירות של ספרד לפני שקיבל את האחריות על הנבחרת הלאומית. "זה יתרון עצום עבורנו", אמר מרינו.

מוקדם יותר השבוע דה לה פואנטה אמר שנבחרתו היא הטובה ביותר בטורניר וכאשר נשאל אם הוא חושב שספרד עדיפה על גרמניה, אמר: "חשבנו אולי לנסות לקשור את טוני קרוס כדי לנסות לעצור אותו, אבל אני לא חושב שאופ"א תאשר לנו לעשות דבר כזה. זה מאוד מעציב אותי שהוא פורש. אני מעולם לא אמרתי שאנחנו טובים יותר מגרמניה, אולי אתם (העיתונאים) אמרתם. מבחינתי, כמובן, השחקנים שלי הם הכי טובים, אבל לא השוויתי".

הרכבי הקבוצות

שופט: אנתוני טיילור (אנגליה)
אצטדיון: MHP ארנה (שטוטגרט)
קהל: 54000

    טריוויה

    * זה המפגש הרביעי בין גרמניה לספרד ביורו: הגרמנים ניצחו פעם אחת (1988) והספרדים פעמיים (1984, 2008) כשהפעם האחרונה הייתה בגמר משער של פרננדו טורס.

    * בארבעת המשחקים האחרונים בין גרמניה לספרד, כולל מונדיאל, ספרד ניצחה פעמיים ופעמיים סיימה בתיקו. הנתן המדאיג, לפחות מבחינת הקהל: בארבעת המשחקים האלה הובקעו 6 שערים בלבד (2:4 ספרד).

    * מאז המפגש הראשון שלהן על אדמת גרמניה (1:2 לספרדים ב-1935), הגרמנים לא הפסידו בבית לספרד בשמונת המפגשים האחרונים (5 ניצחונות, 3 תיקו).

    * זו ההופעה ה-19 של גרמניה ברבע גמר טורניר גדול: 14 פעמים במונדיאל, 5 פעמים ביורו - הכי הרבה לנבחרת אירופאית. מתוך 18 הפעמים, ב-15 מהמקרים הגרמנים עלו שלב (83 אחוז), כולל ארבעת היורואים האחרונים (1996, 2008, 2012, 2016).

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully