וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסור סתם פיות, סלוקאס נזכר במכבי ת"א: "סבלנו נגדה"

סנטר פנאתינייקוס סגר חשבון: "מי לעזאזל סנטר ליורוקאפ?". בספרד נכנעו בפני ה-MVP, ששלח מסר לאולימפיאקוס אחרי הזכייה ביורוליג. גריגוניס "טיפש מכדי להבין" את עתמאן

פנאתינייקוס חוגגת את זכייתה ביורוליג/דף ה-X של פנאתינייקוס

מעטים האמינו שהמהפכה שביצעה פנאתינייקוס בקיץ שעבר, כשהחליפה מאמן והחתימה 12 שחקנים חדשים, תסתיים בהחזרת גביע היורוליג לאתונה אחרי בצורת של 13 שנים. אבל עם המאמן הכי מצליח באירופה בעשור האחרון, שני נציגים בחמישיית העונה ו-MVP אחד שהזכיר כי הוא שייך לגדולים בתולדות הכדורסל ביבשת הישנה, הירוקים עשו זאת - והתפנו לסגור חשבונות.

"אמרו שאני סנטר ליורוקאפ, שאני לא מספיק טוב לקבוצה שרוצה לזכות ביורוליג. אז אני רוצה לדעת - מי לעזאזל סנטר ליורוקאפ, מי לעזאזל לא סנטר לקבוצה שרוצה לזכות? תגידו לי עכשיו, על מה אתם פ**ינג מדברים!", התפרץ מתיאס לסור בשיחה עם "יורוהופס", אחרי שקלע 17 נקודות והוריד 6 ריבאונדים בגמר.

שחקן הפנים שעזב את האי הקטן מרטיניק בגיל 15, כדי לפתח קריירת כדורסל בצרפת, שלח מסר למולדתו: "התואר הזה הוא בשביל להוכיח לכולם באי שלי שאנחנו מסוגלים לעשות את זה, בן אדם. מלה מורנה-ור עד לפסגת היורוליג, אני לא מאמין".

לסור, שנכלל בחמישיית העונה של היורוליג יחד עם חברו לקבוצה קנדריק נאן, המשיך בסתימת הפיות: "ראיתי את כל החרא, אז עכשיו תביאו את החשבון". בנוסף, הוא החמיא לקוסטאס סלוקאס: "הוא סחב אותנו הערב וגנב ממני את תואר ה-MVP, למרבה הצער", התבדח הסנטר. "מגיע לו. הוא עבד קשה וקיבל החלטה שהיממה את אירופה בקיץ שעבר".

מתיאס לסור, אלוף יורוליג עם פנאתינייקוס מחבק את יואניס פפאפטרו ליד דינוס מיטוגלו. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
הסיר את כל הספקות לגביו. לסור הנרגש, עם פפאפטרו ומיטוגלו/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP

ההחלטה המדוברת הייתה כמובן חציית הכביש הסנסציונית של סלוקאס. הרכז שהיה לסמל באולימפיאקוס, אחרי 10 עונות ושתי זכיות ביורוליג עמה, עבר אשתקד ליריבה השנואה פנאתינייקוס כדי לקבל את ההכרה כמספר 1, ואמש הוא נתן את החותמת לגדולה שלו - אם בכלל היה צורך באחת כזו. בגיל 34, סלוקאס סיפק גמר מושלם שבו החטיא רק פעם אחת (מקו העונשין, סיים עם 8 מ-9), תפר 4 שלשות והוביל את הקלעים עם 24 נקודות. זה לא רק תואר היורוליג הרביעי שלו בקריירה, אלא גם כזה שבעזרתו השתווה לשרונאס יאסיקביצ'יוס כמי שעשה זאת עם שלוש קבוצות שונות - אולימפיאקוס, פנרבחצ'ה ופנאתינייקוס.

"השד היווני סלוקאס נישל את ריאל מדריד מהכתר", נכתב בכותרת ה"אס" הספרדי. ב"מארקה" הוסיפו: "הוא הרחיק אותה מכס המלכות והותיר אותה מתוסכלת". הגארד עצמו אמר: "בשנה שעברה הייתי בקבוצה אחרת. כאן נמצאת המשפחה שלי. אתם יכולים לספר לי סיפור יותר טוב? לעבור מאולימפיאקוס לפנאתינייקוס ולזכות בגביע? זה הסיפור הכי טוב, אין אחד יותר טוב".

קוסטאס סלוקאס, פנאתינייקוס. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
תצוגת תכלית בגמר. קוסטאס סלוקאס/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP

סלוקאס התייחס לתחייתה של פאו, שסיימה את העונה הקודמת במקום הלפני-אחרון ביורוליג: "אולי לא חשבנו שנזכה בשנה הראשונה. נגד מכבי תל אביב סבלנו, אבל בפיינל פור הוכחנו שאנחנו הקבוצה הכי טובה, עם ניצחונות ב-16 נקודות בחצי הגמר וב-15 בגמר".

לסיום, הוא נתן את הקרדיט למאמן ארגין עתמאן: "תודה, קואוץ'. הוא האמין בו מהיום הראשון, ואני האמנתי בו. מלכתחילה הוא אמר לאנשים לקנות כרטיסים לפיינל פור, מי יכול להגיד לו משהו? אנחנו אלופי אירופה ראויים, אני גאה בכולם. היה לנו חלום והגשמנו אותו".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב בירכה, הקהל זעם: "בושה, לא מגיע להם"

לכתבה המלאה

עתמאן לא התבייש להחמיא לעצמו, כשהזכיר לשחקנים בחדר ההלבשה, תוך כדי החגיגות: "אתם זוכרים לפני שלושה חודשים, בחדר ההלבשה, את מה שסלוקאס אמר לכם? 'לכו אחרי האיש הזה, ונהיה בפיינל פור'. וזכינו בפיינל פור!", נאם המאמן ושלהב את השחקנים.

הטורקי, שזכה ביורוליג בפעם השלישית בקריירה אחרי שעשה זאת פעמיים ברציפות עם אנאדולו אפס, ב-2021 וב-2022, שוב הכניע בגמר את ריאל מדריד, כפי שהיה לפני שנתיים. הליטאי מריוס גריגוניס, השריד היחיד מסגל פנאתינייקוס שסיים במקום ה-17 בטבלה אשתקד, נאלץ להיכנע בפני מאמנו כשנשאל על המהפך שעברה הקבוצה: "אל תשאלו אותי אפילו, אני לא יודע. הוא עושה ניסים, אני טיפש מכדי להבין. הוא פשוט הולך וזוכה בתארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully