וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השביעית בתולדותיה: פנאתינייקוס אלופת אירופה

הירוקים חזרו ממינוס 14 במחצית שנייה אדירה בדרך ל-80:95 ולגביע יורוליג שביעי בהיסטוריה, האלופה היוצאת קרסה אל מול הווינריות של סלוקאס (24 נקודות), נאן (21) ועתמאן - ששוב קטל את הבלאנקוס

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.5/ספורט1

בקיץ שעבר החליט דימיטריס ינאקופולוס "לפתוח את הברז" אחרי כמה שנים בתחתית היורוליג, החתים את ארגין עתמאן והנחית בפנאתינייקוס 12 שחקנים חדשים. הערב (ראשון), פחות משנה אחר כך, הירוקים מימשו את מה שהבעלים פנטז עליו אז, וזכו ביורוליג בפעם השביעית בתולדות המועדון מאתונה, עם ניצחון אדיר 80:95 על ריאל מדריד. זוהי ההנפה הראשונה של פאו מאז 2011.

אותה קבוצה שהייתה קרובה מאוד להדחה בידי מכבי תל אביב, הפכה הערב פיגור של 14 נקודות מול מי שהייתה במשך רוב העונה הקבוצה הכי טובה ביבשת, הובילה ב-18 הפרש לקראת הסיום וניצחה בפעם החמישית ברציפות במעמד הגמר, בדרך למאזן של שבעה ניצחונות משמונה גמרים.

מנגד, ריאל מדריד הפסידה גמר 10 בתולדותיה, כשגם בפעם הקודמת קראו לתליין ארגין עתמאן - שאימן אז את אנאדולו אפס. הטורקי השיג את גביע היורוליג השלישי שלו בקריירה, ומנע מהבלאנקוס לזכות שנה שנייה ברציפות - דבר שהם לא עשו מאז 1968.

קוסטאס סלוקאס, פנאתינייקוס. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
הווינר הכי גדול באירופה, עד שמישהו יקבע אחרת. סלוקאס/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן עם גביע היורוליג. רויטרס
שוב קטל את ריאל מדריד. ארגין עתמאן עם הגביע/רויטרס
ספסל פנאתינייקוס חוגג. GettyImages
גביע שביעי בהיסטוריה של פנאתינייקוס/GettyImages

המאמן הספרדי צ'וס מתאו הפתיע כששילב את אלי אנדיאיי בן ה-19 בחמישייה, וההימור הצליח כי הצעיר קלע 8 נקודות מהירות. דז'נאן מוסה, שרצה לסגור חשבון עם עתמאן שייבש אותו ב-2021 באנאדולו, פתח נפלא והוביל את בריחתה של ריאל ליתרון דו ספרתי. אלא שבמקביל, וולטר טבארס הסתבך בבעיית עבירות עוד לפני שהספיק לקלוע נקודה, וזה סלל את הדרך להתחממות של מתיאס לסור, שהחל להעניש פעם אחר פעם בצבע את ונסן פוארייה. דקות טובות של פקונדו קמפאסו הורידו את הבלאנקוס להפסקה ביתרון של 5 נקודות, אבל בחצי השני המשחק התהפך לחלוטין.

ההצהרה הגדולה ביותר של פנאתינייקוס בחלון ההעברות לפני שנה, הייתה החתמתו של קוסטאס סלוקאס. הרכז המנוסה, שהרגיש כי אינו מספיק מוערך באולימפיאקוס למרות שהוביל אותה אשתקד לגמר, חצה את הכביש והוסיף עוד שמן למדורת היריבות בין האדומים לפנאתינייקוס. הערב, כמו תמיד במאני טיים, וכפי שעשה לאורך כל העונה הזו, הוא היה האיש שסחב את פאו לניצחון. מדריד אמנם הצליחה להישאר בתמונה עד לאמצע הרבע האחרון אחרי שאיבדה את היתרון בתחילת הרבע השלישי, אבל אז הריח סלוקאס דם, צלף שתי שלשות ודהר כל הדרך לזכייה רביעית בקריירה ביורוליג - הראשונה שעליה הוא חתום כ-MVP.

מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן מניף את גביע היורוליג עם קוסטאס סלוקאס. רויטרס
ה-MVP חוגג עם מאמנו. סלוקאס ועתמאן/רויטרס
פנאתינייקוס אלופת אירופה. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
האימפריה חזרה לגדולה. פנאתינייקוס חוגגת את הזכייה/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
מתיאס לסור פנאתינייקוס. GettyImages
מתיאס לסור לא מאמין/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: דז'נאן מוסה 15 (רק 2 במחצית השנייה), פקונדו קמפאסו 12, סרחיו רודריגס 11, ונסן פארייה, אלי אנדיאיי ומריו הזוניה (8 ריבאונדים, 1/7 ל-3) 8 כל אחד, סרחיו יוי וגרשון יאבוסלה 6 כל אחד, וולטר טבארס 4, פביאן קוזר 2.

קלעו לפנאתינייקוס: קוסטאס סלוקאס 24 (2/2 ל-2, 4/4 ל-3, 8/9 מהקו), קנדריק נאן 21, מתיאס לסור 17 (6 ריבאונדים), ג'ריאן גרנט 11 (6 ריבאונדים), דינוס מיטוגלו 8, חואנצ'ו הרננגומס 5, יואניס פפאפטרו 4, לוקה וילדוסה 3, פנאיוטיס קלאיצקיס 2.

שחקן ריאל מדריד וולטר טבארס. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
לא הופיע לגמר. טבארס/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
מאמן ריאל מדריד צ'וס מתאו. רויטרס
לא השיג את הגביע השני ברציפות. מתאו/רויטרס
סקוטי פיפן לצד יאניס אנטטוקמפו בגמר היורוליג. רויטרס
יאניס אנטטוקומפו הגיע לראות את אחיו קוסטאס מפנאתינייקוס, וגם אגדת ה-NBA סקוטי פיפן נוכח בגמר/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

השפן שנשלף מהכובע של צ'וס מתאו לחמישייה של ריאל מדריד היה אלי אנדיאיי, שגמל למאמן בקליעת 8 הנקודות הראשונות במשחק, כולל שתי שלשות. בצד השני קלע גרנט מחוץ לקשת ופאו פיגרה 8:3. הזוניה הגדיל בסל לפני שפפאטרו השיב בשלשה, טבארס ביצע עבירה שנייה מהירה וירד לספסל. נאן דייק 3 פעמים מהקו אבל מוסה עם 5 רצופות קבע 9:15. אחרי נקודות של מיטוגלו, קמפאסו רשם 2 משלו ופוארייה ענה לסל של לסור באותו מטבע, נאן אבל שלשה אבל קמפאסו החזיר ושמר על פער 6. פפאפטרו צימק בנקודה, מוסה השיג 2 מהקו ולאחר מכן הוסיף פלואוטר שהעלה ל-17:26. נאן המשיך להתחמם בחדירה מוצלחת, מוסה קלע נקודה עשירית וסלוקאס עלה על הלוח בשלשה, אבל יאבוסלה צלף אחת בעצמו ועשה 22:30 לריאל. קליעות עונשין של רודריגס סידרו יתרון דו-ספרתי ראשון, סלוקאס הקטין מהקו, אך רודריגס במהלך יפה שמר על ההפרש. הרננגומס השיג נקודה ראשונה, אבל ביצע עבירה על פוארייה שקבע 25:36 בסיום הרבע.

שחקן ריאל מדריד דז'נאן מוסה קולע נגד פנאתינייקוס. רויטרס
רבע ראשון אדיר. מוסה בדרך לעוד שתי נקודות/רויטרס
שחקן פנאתינייקוס ג'ריאן גרנט מול שחקן ריאל מדריד פקונדו קמפאסו. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
פנאתינייקוס התקשתה לעמוד בקצב בדקות הראשונות. גרנט מנסה לחדור/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור זורק מול שחקן ריאל מדריד ונסן פוארייה. רויטרס
לסור התחמם אחרי רבע ראשון פושר/רויטרס

רבע 2:

סלוקאס צימק ונענה בשלשה של יאבוסלה, קוזר הגדיל ל-27:41 לפני שהרננגומס, סלוקאס ולסור שנכנס לעניינים בשני סלים רצופים, הובילו ריצת 0:8 של פנאתינייקוס שהורידה ל-6 הפרש. סלוקאס צימק ונענה בשלשה של יאבוסלה, קוזר הגדיל ל-27:41 לפני שהרננגומס, סלוקאס ולסור שנכנס לעניינים בשני סלים רצופים, הובילו ריצת 0:8 של פנאתינייקוס שהורידה ל-6 הפרש. פוארייה תיקן החטאה עם הטבעה, לסור המשיך במומנטום האישי עם עוד 3 נקודות, גרנט תרם קליעת עונשין וצימק ל-43:39. הזוניה עצר את הסחף בשלשה, גרנט מיד החזיר לו ואז וילדוסה קבר שלשה - רק 46:45. קמפאסו דייק פעמיים מהקו, מסר אסיסט לשלשה של מוסה אחרי שלסור קלע בצבע, ואחרי זה הרכז הארגנטינאי המטיר שלשה בדרך לפלוס 7. סלוקאס קלע על הבאזר והקטין את היתרון של ריאל מדריד ל-49:54 בהפסקה.

שחקן ריאל מדריד ונסן פוארייה מטביע על שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור. רויטרס
מאצ'-אפ צרפתי. פוארייה מטביע מעל לסור/רויטרס
שחקן פנאתינייקוס קוסטאס סלוקאס מול ריאל מדריד. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
הכניסה שלו לעניינים עזרה לפנאתינייקוס לחזור למשחק. סלוקאס/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
שחקן ריאל מדריד פקונדו קמפאסו מול פנאתינייקוס. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
סגר את המחצית הראשונה בדקות נהדרות. קמפאסו/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP

רבע 3:

סלוקאס חזר מההפסקה עם שלשה, קמפאסו לקח אותו לטיול וקלע 2. טבארס עשה את עבירתו השלישית, לסור קלע נקודת עונשין ואחרי סל של הרננגומס, שלשה של נאן השלימה את המהפך והעניקה לפנאתינייקוס יתרון ראשון בגמר - 56:58. מוסה צימק בנקודה, נאן השיב ב-2 קלות ופוארייה שחזר קלע בצד השני. סלוקאס דייק פעם אחת מהקו, פוארייה ספג עבירה טכנית והרכז היווני הוסיף עוד קליעה. 2 של קלאיצקיס מהקו הגדילו ל-59:54. רודריגס הקטין וריאל מדריד סיימה עם 7 נקודות את הרבע הכי גרוע שלה ביורוליג העונה, בפיגור 64:61.

שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
גם הוא לא הצליח לעצור את המומנטום הנוראי ברבע השלישי. רודריגס/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
שחקן פנאתינייקוס חואנצ'ו הרננגומס חוגג ליד לוקה וילדוסה, ג'ריאן גרנט. ODD ANDERSEN/AFP, GettyImages
הרננגומס ושחקני פנאתינייקוס נלהבים/GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
פסק זמן של המאמן צ'וס מתאו עם שחקני ריאל מדריד. רויטרס
צ'וס מתאו חיפש פתרונות/רויטרס

רבע 4:

נאן החזיר את הפער ל-5, לסור ביצע עבירה רביעית וטבארס קלע נקודות בכורה בגמר. רודריגס חדר וצימק ל-66:65, אבל גרנט הגיב בסל ואסיסט לשלשה של מיטוגלו שהביא את פאו ליתרון שיא של 6 נקודות. אחרי פסק זמן של ריאל, גרנט קלע סל גדול על הראש של טבארס והעלה ל-65:73. הזוניה התעורר עם מהלך של סל ועבירה, גם יוי הריח מאני טיים וצלף מחוץ לקשת, אבל סלוקאס האדיר הפגיז שתי שלשות - 71:79. יוי לא היה מוכן לוותר וקלע עוד שלשה, טבארס הטביע וההפרש ירד ל-3. נאן השיב עם 4 רצופות, קמפאסו יצא בעבירה חמישית ומיטוגלו האריך את הריצה ל-0:7, בדרך ליתרון דו ספרתי. לסור המשיך להגדיל עם 5 רצופות, מוסה מנגד קלע רק אחת וזה 77:91 לפנאתינייקוס. סלוקאס ונאן הביאו את ההפרש ל-18, רודריגס קלע שלשה שלא שינתה כלום - ובסיום, 80:95 לאלופת אירופה החדשה: פנאתינייקוס חגגה גביע שביעי בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully