וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקות לצד תפאורה ססגונית: אמבפה כבש והפסיד בפרידה הביתית

תגובות חלוקות למשחק האחרון של הכוכב בפריז, כאשר טולוז הפתיעה עם 1:3 ועצרה את הרצף של האלופה. מונאקו הבטיחה סגנות, קלרמון ירדה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.5/ספורט1

המחזור ה-33 בליגה הצרפתית, אחד לפני סיום העונה, נחתם הערב (ראשון) עם משחקו האחרון של קיליאן אמבפה במדי פריז סן ז'רמן בפארק דה פראנס, שהסתיים בהפסד מביך 3:1 לטולוז. מונאקו הבטיחה את הסגנות והכרטיס לליגת האלופות, גם ליל קרובה אחרי שעלתה למקום השלישי. קלרמון האחרונה ירדה רשמית אחרי שלוש עונות, לוריין קרובה להצטרף אליה אחרי ארבע עונות ומץ כרגע במקום המוליך למבחנים.

פריז סן ז'רמן - טולוז 3:1

בעונה שעברה הפסידה האלופה במשחק ההכתרה שלה לקלרמון, והעונה זה שוב קרה לה לעיני הקהל הביתי ולפני הטקס החגיגי שבו מוענק תואר האליפות בפעם ה-12. הסיפור המרכזי בפארק דה פראנס היה כמובן קיליאן אמבפה, שהודיע בשישי רשמית על עזיבת פריז סן ז'רמן אחרי שבע שנים בהן השיג הכול פרט לליגת האלופות. האולטראס הכין תפאורה ססגונית לכבוד החלוץ בן ה-25 שעוד יוכל להשלים דאבל בגמר מול ליון בעוד שבועיים, אבל חלק אחר בקהל הגיב בשריקות כאשר קראו בשמו בהצגת ההרכב לפני המשחק. אמבפה מילא את חלקו עם שער הליגה ה-27 שלו העונה (יזכה בפעם השישית ברציפות בתואר מלך השערים) אחרי בישול של השוער ארנאו טנאס בדקה השמינית, אבל תייס דאלינחה השווה בדקה ה-13 ויאן בוהו השלים מהפך עם כדור אדיר לחיבורים בדקה ה-68. בתוספת הזמן ניסו האורחים להעביר את השניות האחרונות ליד דגל הקרן, והמהלך הסתיים עם שער מקרוב של המחליף פרנק מאגרי. אחרי ההדחה מליגת האלופות במשחק ביתי, גם רצף 26 משחקי הליגה ללא הפסד נעצר בבית. טולוז חגגה ניצחון ראשון בפריז מאז אוקטובר 2008.

אוהדי פריז סן ז'רמן עם מיצג לכבוד משחק הבית האחרון של קיליאן אמבפה. רויטרס
הטיפו לכבוד קיליאן אמבפה/רויטרס
שחקני טולוז חוגגים עם יאן בוהו (מימין). MIGUEL MEDINA/AFP, GettyImages
ניצחון ראשון של טולוז בפריז מאז 2008. יאן בוהו, מימין/GettyImages, MIGUEL MEDINA/AFP

מונפלייה - מונאקו 2:0

הקבוצה מהנסיכות חוזרת לבתי ליגת האלופות אחרי שש שנים והבטיחה גם סגנות לראשונה מאז 2017/18 בזכות ניצחון שישי בשבעת המחזורים האחרונים. מונפלייה הבטיחה הישארות במחזור הקודם אחרי תקופה מצוינת של שישה משחקים ללא הפסד, אך הפעם נעצרה על ידי יריבה עדיפה. שער של ברל אמבולו נפסל בדקה ה-33, והחלוץ השוויצרי חסר המזל שוב נפצע והוחלף בדקה ה-44. פולארין באלוגון נכנס במקומו ובישל בדקה ה-52 למגן בן ה-19 קאסום אואטרה, שחגג שער בכורה בליג 1. יוסוף פופאנה סגר עניין בדקה ה-65.

נאנט - ליל 2:1

אחרי טראומת המהפך של ליון בתוספת הזמן בשבוע שעבר, ליל קיבלה הזדמנות נוספת לא רק להתקרב להשגת המקום הרביעי (כרטיס למוקדמות ליגת האלופות) אלא גם להתקדם לשלישי שמשמעותו כניסה ישירה לשלב הבתים, והפעם ידעה לקחת אותה. נאנט ניצלה מירידה אוטומטית בזכות חזרתו של אנטואן קומבוארה וההפסד הדרמטי של מץ גם קבע כי לא תוכל ליפול למקום המוליך למבחנים, אבל היא לא הצליחה להימנע מהפסד בית תשיעי ברציפות בליגה (שיא מועדון שלילי) ונותרה ללא ניצחון ביתי על ליל מאז מאי 2004, לאחר שג'ונתן דייויד נגח פנימה בדקה השמינית והשלים צמד קל שלוש דקות לאחר מכן. 19 שערי ליגה יש לחלוץ הקנדי העונה - סגנו של אמבפה. מאתיס אלבין רק צימק בדקה ה-54.

ג'ונתן דייויד שחקן ליל חוגג שער. SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP, GettyImages
הסגן של אמבפה. ג'ונתן דייויד חוגג/GettyImages, SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP

משחקים נוספים:

ראן - לאנס 1:1
לראן: איברהים סלאח (82). ללאנס: אנג'לו פולג'יני (48)

קלרמון - ליון 1:0
לליון: אורל מנגלה (53)

מארסיי - לוריין 1:3
למארסיי: פייר אמריק אובמיאנג (36 ו-54 בפנדל), סמואל ז'יגו (41). ללוריין: בנז'מן מנדי (43)

שטרסבורג - מץ 1:2
לשטרסבורג: עמנואל אמגה (89), אנדריי סנטוס (90+1). למץ: ז'ורז' מיקוטאדזה (54)

תוצאות משחקי שישי:

ברסט - ריימס 1:1

ניס - לה האבר 0:1

משחקי השלמה ברביעי (22:00):

ניס - פריז סן ז'רמן

ריימס - מארסיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully