וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא חסין": טורקיה רותחת אחרי "ערב חשוך" לכדורגל

אחרי עוד שערורייה, הפרשנים טוענים ללובי בהתאחדות נגד פנרבחצ'ה שעלולה לספוג הרחקה מהגביע בגין נטישת הסופר קאפ. בינתיים, גלאטסראיי ו-וונדה איקרדי עקצו

מחוץ לקווים, 7.4/ספורט1

נדמה שכמעט על בסיס שבועי נכתב "פרק מביש בכדורגל הטורקי", כפי שתיארו זאת ב-"הורייט", אבל הפעם בהחלט מדובר באחד המבזים שהיו. אמש (ראשון) פנרבחצ'ה נטשה את משחק הסופר קאפ מול גלאטסראיי כשתי דקות אחרי תחילתו, במחאה נגד ההתאחדות הטורקית ונגד יריבתה העירונית, והרתיחה עוד יותר את קלחת ההאשמות הבלתי נגמרת בכדורגל המקומי.

בפנרבחצ'ה זעמו על ההתאחדות, הן על העונשים בעקבות תגרת הענק בטרבזון והן על סירובה לדחות את הסופר קאפ לטובת ההכנות שלהם לרבע גמר הקונפרנס ליג מול אולימפיאקוס בחמישי, וכן על אי היענותה של גלאטסראיי לבקשה ששופט זר ינהל את המשחק. בתגובה, פנר עלתה עם קבוצת הנוער - וגם היא ירדה מכר הדשא אחרי שמאורו איקרדי קבע 0:1 תוך 50 שניות משריקת הפתיחה. ה"מנצחת" חגגה את זכייתה וקיימה משחק אימון בין ההרכב הפותח למחליפים בשביל לפצות במידה מסוימת את האוהדים שליוו אותה למשחק שנערך בשנלאורפה.

גלא עקצה את האויבת וצייצה בחשבון ה-X הרשמי שלה את ראשי התיבות "ggwp", מונח המקובל בעולם הגיימינג ומהווה קיצור של ברכת "משחק טוב" באנגלית. גם וונדה איקרדי, רעייתו וסוכנתו של החלוץ, הצטרפה לפרובוקציות ובירכה את בן זוגה בסטורי: "כדורגל הוא לאמיצים".

העקיצה של גלאטסראיי

שחקני פנרבחצ'ה נוטשים את הסופר קאפ הטורקי. רויטרס
ביזיון. פנרבחצ'ה יורדת מהמגרש בסופר קאפ/רויטרס

בתקנון ההתאחדות הטורקית אין התייחסות למקרה בו קבוצה נוטשת משחק אחרי שהוא יצא לדרך, אך אם הענישה תיעשה לפי סעיף "אי הופעה למשחק", פנרבחצ'ה עלולה לספוג הרחקה מהגביע ומהסופר קאפ בעונה הבאה, כשבנוסף ראשיה יספגו קנסות כבדים ויצטרכו לכסות את עלויות ארגון משחק הסופר קאפ שפוצץ.

למרות זאת, במועדון הוציאו הודעה בלתי מסויגת אחרי שהשחקנים התקבלו בתשואות על ידי האוהדים בחזרה לאיסטנבול: "יצאנו למגרש כדי להגן על האמת ולא כדי לנצח. אנחנו משרתים את הספורט הטורקי לאורך 117 שנות קיומנו, לא רק בכדורגל אלא בכל הענפים. במוזיאון שלנו אלפי גביעים שהשגנו בזיעת אפינו. אנחנו מייצגים את הערכים של 30 מיליון אוהדים, כמועדון הספורט הגדול בעולם. נמשיך לצעוד בראש מורם היום ומחר, כפי שעשינו גם אתמול".

גלאטסראיי חוגגת זכייה בסופר קאפ הטורקי. Murat Akbas/ dia images, GettyImages
גלאטסראיי חגגה כאילו היה מדובר במשחק רגיל/GettyImages, Murat Akbas/ dia images

שחקני פנרבחצ'ה בחזרה לאיסטנבול

דמויות בכירות בעולם התרבות והבידור בטורקיה, כמו גם כדורגלני עבר רבים, קוראים להתפטרות נשיא ההתאחדות מהמט בויוקקשי: "הוא לא אמר מילה בתגובה, כאילו לא קרה דבר. אלה שצריכים לכבות את המדורה, מוסיפים לה דלק ומגדילים את הכאוס", נכתב באתר "פוטומאץ'". "ערב שערורייתי לכדורגל הטורקי, התמונות יגיעו לכותרות ברחבי אירופה".

"ערב חשוך, שלכולם יש חלק בו. אף אחד לא חסין באירוע הזה, ההתאחדות לא חפה מפשע כלל", הוסיפו ב"סבאח", שם פורסמה דעתו של שופט עבר שטוען: "למתנגדי פנרבחצ'ה יש לובי רציני מאוד בהתאחדות, שפוגע ומכאיב לפנרבחצ'ה כבר שנים".

שחקן גלאטסראיי מאורו איקרדי עוקץ את שחקני פנרבחצ'ה שנטשו את הסופר קאפ הטורקי. רויטרס
הכובש איקרדי מוחא כפיים בהתרסה לשחקני היריבה/רויטרס

שתי הקבוצות נמצאות בעיצומו של מאבק עיקש על אליפות הליגה הטורקית, כשגלאטסראיי מוליכה את הטבלה עם 84 נקודות ופנרבחצ'ה אחריה עם 82. האלופה והזוכה הטרייה בסופר קאפ תארח את מחזיקת הגביע במחזור הלפני-אחרון, ב-19 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully