וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קין צפוי לחזור להרכב החזק, דין דוד עשוי לפתוח בהתקפת מכבי חיפה

הצהובים רוצים להגדיל את יתרונם בפסגה ל-13 נקודות ושמונה שינויים צפויים בהרכב, שלמה ודן ביטון בסגל על חשבון אבישי כהן ובונדוסו. פיירו התאמן ועשוי לשוב לסגל של הירוקים (ב', 20:30)

מחזור 28הסתיים08/04/2024
מכבי תל אביב
  • זהבי (14)
1:1
  • (70) חלאילי
מכבי חיפה
תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

מכבי תל אביב

מוכנות גבוהה במכבי תל אביב לקראת משחק העונה מחר (שני, 20:30) נגד מכבי חיפה, שבסיומו עשויה הקבוצה אם תנצח, להגדיל את הפער מהאלופה ל-13 נקודות כאשר בקופה יישארו 24 נקודות בלבד. רובי קין לא תרגל הרכב, אבל מרבית השחקנים של מכבי תל אביב מסתובבים בתחושה שהמאמן האירי יחזור להרכב במשחק הליגה נגד בני סכנין ולמעשה יבצע שמונה שינויים ב-11 לעומת אלה שפתחו נגד מכבי פתח תקוה בגביע המדינה.

מי שצפוי לחזור למרכז ההגנה הוא אנריק סבוריט, וההערכה היא שעידן נחמיאס יפתח לצידו. רועי משפתי יעמוד בין הקורות והמגנים יהיו עידו שחר ורוי רביבו. בקישור יחזור המאמן לשלישייה שרצה רוב הזמן: יוריס ואן אובריים, דור פרץ וגבי קניקובסקי. מילסון ישחק בכנף שמאל וקרוב לוודאי שאושר דוידה יתופקד בכנף ימין. בחוד יוצב ערן זהבי.

רז שלמה יחזור לסגל אחרי פציעה ממושכת במקום אבישי כהן ואילו דן ביטון שלא היה בסגל בגלל פציעה לפני שמונה ימים מול בני סכנין, יתלבש במקום קיקו בונדוסו. למרות היכולת הרעה בגביע, דניאל טננבאום מועדף על פני אורלנדו מוסקרה וימשיך כשוער המשנה.

עידו שחר, מכבי תל אביב. אריאל שלום
שוב בעמדת המגן הימני. עידו שחר/אריאל שלום

עוד בוואלה!

רובי קין: "לא אגלה לכם מה הכנתי למכבי חיפה. יש לנו פתרונות"

לכתבה המלאה

מכבי חיפה

אחרי ההדחה מהגביע, כשהפער מהפסגה עומד על 10 נקודות ומסביב כבר דיבורים על העונה הבאה ועל חזרה אפשרית של ברק בכר, מכבי חיפה תגיע לבלומפילד כדי להילחם על היוקרה ואולי להשיג ניצחון שלישי העונה מול מכבי תל אביב במסגרת הליגה. דין דוד, שחזר לפעילות אחרי כחודשיים ושותף כמחליף בהפסד למכבי נתניה, עשוי לפתוח הפעם בחוד על חשבון תומר חמד.

פרנזי פיירו, שנעדר גם הוא בתקופה האחרונה, ערך אימון מלא ועשוי לשוב לסגל, אך בכל מקרה לא יפתח. עלי מוחמד ישוב לקישור אחרי שנעדר בגלל צהובים ממשחק הגביע והוא יחבור למחמוד ג'אבר, בעוד שואו צפוי לרדת אל הספסל. ישנה התלבטות האם להכניס למרכז ההגנה את לורנצו שימיץ', שהצטיין במפגשים הקודמים שלו עם ערן זהבי. דגו מתלבט גם בין קני סייף לסוף פודגוראנו בכנף שמאל.

לורנצו שימיץ' שחקן מכבי חיפה לפני רוי רביבו שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
היה טוב במשחקים הקודמים מול מכבי תל אביב וגם כבש ב-0:2 הביתי. לורנצו שימיץ'/מאור אלקסלסי

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-178 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 53:72 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 52 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי חיפה השלימה במהלך הליגה הסדירה דאבל עונתי ראשון על מכבי תל אביב מאז עונת 2010/11, אז ניצחה גם במפגש השלישי בפלייאוף עם צמד של תומר חמד ב-0:2 בבלומפילד.

* בכל 13 העונות האחרונות, זו שסיימה ראשונה בליגה הסדירה זכתה באליפות ולא הפסידה את משחק העונה שאירחה בפלייאוף. הפעם האחרונה שמוליכה הפסידה בבית במסגרת הפלייאוף הייתה ב-2009/10, אז מכבי חיפה נוצחה 1:0 בקרית אליעזר בידי הפועל תל אביב משער של מהראן לאלה. האדומים השלימו כזכור מהפך בפסגה בחסות הקיזוז וזכו באליפות בתוספת הזמן של מחזור הסיום הדרמטי.

* מכבי תל אביב ברצף של שישה ניצחונות ליגה, במהלכם כבשה 16 שערים. מכבי חיפה היא היחידה שניצחה אותה העונה בליגה.

* הירוקים מגיעים אחרי הפסד ביתי לבני ריינה ורצף של שלושה מחזורים ללא ניצחון. שני הפסדים רצופים בליגה לא היו לה מאז מאי 2022 (אחד מהם למכבי תל אביב) וארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון לא היו לה מאז יוני 2020 (כולל הפסד 2:0 למכבי תל אביב בבלומפילד).

* סך הכול סופרת מכבי חיפה שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. זה הרצף הכי ארוך שלה מאז ספטמבר-אוקטובר 2018, כשאז היו חמישה משחקי ליגה וביניהם הפסד 2:1 למכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו. שבעה משחקים רצופים ללא ניצחון? זה לא קרה מאז נובמבר-דצמבר 2017.

* מכבי חיפה מעולם לא הפסידה למכבי תל אביב כאשר ליאור רפאלוב פתח בהרכב. שבע פעמים ניצחה (כולל 0:1 העונה משער שלו בסיבוב הראשון בבלומפילד) וארבע פעמים סיימה בתיקו. שני ההפסדים היחידים שלו מול הצהובים היו כמחליף.

הרכבי הקבוצות

שופט: שניר לוי
אצטדיון: בלומפילד
קהל: 26275

משחקי המחזור הבא בפלייאוף העליון:

שבת, 17:45: מכבי חיפה - בני סכנין

ראשון, 19:45: הפועל חיפה - מכבי בני ריינה

שני, 20:30: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully