וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עניין אותנו הכסף, רצינו ליהנות מדאסטי האנאס ככדורסלן"

29.2.2024 / 14:33

ניתוק הקשר לאחר פרוץ המלחמה. הטיעונים לפחד שנשכחו לפתע. ומה יקרה במפגש הראשון? המנהל הספורטיבי של עירוני נס ציונה, איתמר רוזנברג, מגולל את השתלשלות האירועים שהובילה למכירת הגארד המתאזרח להפועל תל אביב

המלך בן 70: מוטי ארואסטי מראיין את מיקי ברקוביץ'/אהרל'ה ויסברג, צילום: יותם רונן, עריכה: גלעד מן-מנהיים

ב-6 באוקטובר, פחות מ-24 שעות לפני הטבח הנורא, הספיקו עירוני נס ציונה והפועל עפולה לקיים את משחק הפתיחה של עונת 2023/24 בליגת העל. דאסטי האנאס ערך בכורה מוצלחת במדים הכתומים, וקלע 13 נקודות בדרך לניצחון; איש לא שיער אז שיחלפו כמעט חודשיים עד שהכדורסל בישראל יחזור לפעילות.

האנאס היה אמור להיות ההברקה של העונה. בקיץ הוא חתם לשנתיים כמתאזרח בנס ציונה, והמלחמה טרפה את הקלפים. הגארד עזב באופן מיידי לארה"ב, ובמשך חודשים ארוכים סירב לשוב ארצה; השבוע הוא דווקא השתכנע לבוא, אך יחדש את הקריירה בכלל בהפועל תל אביב - שרכשה אותו מידי הקבוצה מהשפלה.

"בנינו את הקבוצה סביב דאסטי", מסביר המנהל הספורטיבי של נס ציונה, איתמר רוזנברג, ומגולל את השתלשלות העניינים שהובילה לעסקה המדוברת. "כשהודיעו שהליגה חוזרת לפעילות, היינו בקשר עם דאסטי וניסינו לשכנע אותו לחזור, אבל הוא השיב שאין סיכוי כל עוד יש מלחמה. המשכנו לדבר, אמרנו שאנחנו מצפים ממנו להגיע, והוא לא הסכים. בהתחלה הוא לא האמין שהליגה תתחדש, אחר כך אמר שהוריו מבוגרים והוא לא יכול להרשות לעצמו שהם ידאגו לו כל העת. באיזשהו שלב ניתקנו מגע".

איתמר רוזנברג. עמית סמיקט, אתר רשמי
"האנאס אמר שהוא לא יחזור כל עוד יש כאן מלחמה". איתמר רוזנברג/אתר רשמי, עמית סמיקט

לפני כחודשיים הסוכן ביקש שנשאיל אותו לקבוצה בחו"ל, מכיוון שהוא נותר כבר זמן רב בלי לשחק כדורסל. לא היו הצעות קונקרטיות על השולחן, אלא רק גישושים. היינו מוכנים, והגענו להסכמה שהוא יושאל עד סוף העונה, ובעונה הבאה יחזור אלינו בהתאם לחוזה בינינו. שלחנו לו הסכם לחתימה, אבל הוא נסוג ולא רצה לחתום.

"בשבועות האחרונים, הסוכן התחיל להעלות את האפשרות שאולי דאסטי יחזור בכל זאת לישראל, ושאל מה נוכל להציע. אמרנו שנשמח לקבל אותו בחזרה לקבוצה, לפי התנאים שאנחנו חתומים עליהם. הוא לא החזיר תשובה במשך שבוע, וזו הייתה כנראה ההקדמה למעבר שלו. הפועל פנתה אלינו, הגיעה איתו להבנות ואז סגרנו במשא ומתן מהיר בינינו את דמי השחרור".

- אתם כועסים על האנאס ועל הפועל תל אביב?

"ההרגשה רעה. כשדאסטי הגיע לישראל, הוא רצה לגור בדירת יוקרה בבת ים מול הים, וחתמתי ערבות אישית כדי שבעל הנכס יסכים להשכיר לו. לאורך כל הדרך אמרנו שלא מעניין אותנו הכסף, אנחנו רוצים את השחקן. אלעד חסין ואני עבדנו שבועות על גבי שבועות כדי לאזרח אותו. הצגנו עוד מסמכים, התבקשנו לעוד בדיקות ועברנו עוד ריאיונות. עבודה בלתי נגמרת. אבא שלו יהודי, ולא אמא שלו, ולכן זה היה מסובך יותר. ממש עבדנו בזה, ורצינו ליהנות ממנו ככדורסלן.

"אין לנו טענות להפועל. היא התנהלה מולנו בצורה הוגנת, פנתה אלינו בצורה רשמית ולא ביצעה מחטף. לאורך השנים, מעולם לא מכרנו שחקן באמצע העונה, למרות שהציעו לנו סכומי כסף גדולים, כי אתה לא יכול לרמות את האוהדים שלך. ניסינו לעשות את המקסימום כדי שדאסטי יחזור אלינו. לצערי, זה לא קרה ומישהו אחר ייהנה ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דאסטי האנאס. Morgan Hancock, GettyImages
"בתור ישראלי, הוא גיים צ'יינג'ר בליגה. הוא מתאים בול להפועל תל אביב". דאסטי האנאס/GettyImages, Morgan Hancock

ללא האנאס, עוברת נס ציונה עונה מטלטלת. היא נקלעה למכת פציעות ממושכת, ובשבוע הבא תתייצב למשחק ביתי מול הפועל חולון הלוהטת כשעל גבה רצף של שישה הפסדים. במועדון מקווים שחזרתו של יאיר קרביץ תאזן מחדש את הקבוצה, אבל ממשיכים לחפש שחקנים ישראלים ו/או זרים לחיזוק.

"בתור ישראלי, דאסטי הוא גיים צ'יינג'ר בליגה שלנו. אני חושב שליד גארדים יוצרים, כמו שיש בהפועל תל אביב, הוא יהיה מצוין. הוא מתאים בול לקבוצה הזאת, ויקבל זריקות פנויות. אין כאן הרבה שחקנים ברמת קליעה כמו שלו".

- מה יקרה כשתשחקו נגד הפועל, ותפגוש את האנאס בפעם הראשונה מאז עזב?

"האמת היא שלא חשבתי על זה עדיין. אני בטוח לא אגש אליו במיוחד. אם איתקל בו, אגיד לו שלום ושם זה ייגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully