וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע בעקבות שיא הניצחונות, אבו עביד בכוננות להחליף את ויטור

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 10:56

הקבוצה הלוהטת של ברדה תנסה להשיג ניצחון ליגה 11 רצוף כאשר תארח את מכבי פתח תקוה (שבת, 17:30, ספורט4) ולהישאר קרובה למכבי תל אביב לפני המפגש ביניהן. הפורטוגלי עדיין סובל מכאבים, התלבטות בין חטואל לתורג'מן. גינדו יחליף את שהר בהרכב של קוז'וך?

תקציר: מכבי פתח תקוה - הפועל באר שבע 4:1/ספורט1

הפועל באר שבע

דריכות רבה בהפועל באר שבע לקראת משחק הבית מחר מול מכבי פתח תקוה (17:30, ספורט4) שניצחון בו ירשום שיא ניצחונות ברצף של המועדון. לאליניב ברדה ושחקניו 10 ניצחונות ליגה רצופים, ממש כפי שהיה להם לפני 7 שנים. אז, בעונת האליפות השנייה מתוך השלוש תחת ברק בכר, הגיעה הקבוצה למשחק ביתי מול מכבי פתח תקוה, ממש כשם שיהיה מחר, ונעצרה עם תיקו בנסיון לרשום ניצחון 11 ברצף. הפעם מקווים במועדון לתסריט שונה וניצחון מחר כדי לרשום שיא של כל הזמנים בניצחונות רצופים. "לא בכל עונה אתה יכול לרשום שיא ניצחונות ברצף ועובדה שלקח למועדון 7 שנים להגיע שוב להזדמנות הזו. זה ציון דרך שכולם רוצים להיות שותפים לו, למרות שברור שמה שחשוב יותר זה לאסוף עוד 3 נקודות", אמר הבוקר שחקן בקבוצה.

הפועל באר שבע התמקמה אחרי המחזור האחרון במקום השלישי בשל איבוד הנקודות של הפועל חיפה מול הפועל ירושלים וכשהקבוצה תפגוש בשבת הבאה בחוץ את מכבי תל אביב הממוקמת שנייה, יש עוד סיבה למוטיבציה אצל ברדה והשחקנים לקראת המשחק מחר.

במועדון מקווים שכל יום בו מיגל ויטור לא התאמן השבוע, ייטיב את מצב הקרסול שלו ושבסופו של דבר הוא יוכל לשחק מחר. אם ויטור ייעדר, עשוי לפתוח איאד אבו עביד, שנעדר מפעילות זמן רב אבל ערך השבוע את כל האימונים. איתן טיבי ימשיך בהרכב גם בשל עוד משחק בו מריאנו באריירו מורחק בגלל הכרטיס האדום שספג מול בני סכנין. בחלק הקדמי קיימות ההתלבטויות הרגילות בין רותם חטואל לבין אלון תורג'מן ובין אימרן אולד עומאר לבין אמיר גנאח.

מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע. רויטרס
בספק גדול למחר. ויטור/רויטרס

מכבי פתח תקוה

מכבי פתח תקוה נמצאת בכושר טוב ואחרי שלושה ניצחונות רצופים תצא מחר למשחק חוץ קשה נגד הפועל באר שבע בטרנר. לפחות כלפי חוץ מצהירים בפתח תקוה שהמטרה היא להבטיח את ההישארות מוקדם ככל האפשר, אבל בחדרי חדרים יש כאלה במועדון שמפנטזים על הפלייאוף העליון לאור העובדה שהקבוצה כבר במקום השביעי ורק בגלל הפרש השערים שלה לא ניצבת מעל סכנין שמדורגת שישית.

המאמן רן קוז'וך יחסר שוב את הבלם מואיז אדילהו שמחלים מקרע קטן בשריר הירך האחורי וגם אריאל לוגסי הפצוע לא יהיה בסגל. על פי התרגול הטקטי, נראה שקוז'וך ימשיך במערך של שלושה בלמים עם אנדראס קארו, עוביידה חטאב ומוחמד הינדי במרכז ההגנה, כאשר בקישור יפתחו ניב יהושוע, לוקה שטור ומאור לוי. עידן טוקלומטי שכבש פעמיים ברציפות יפתח גם הוא וההתלבטות של המאמן היא האם להמשיך עם בן שהר שפתח במשחקים האחרונים, או להחזיר להרכב את סאליו גינדו שהתאושש מפציעה וחוזר לסגל.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
סאליו גינדו, מכבי פתח תקוה. מאור אלקסלסי
חוזר לסגל, אולי גם להרכב. גינדו/מאור אלקסלסי

טריוויה

* מכבי פתח תקוה ניצחה את הפועל באר שבע רק פעם אחת ב-29 מפגשי הליגה האחרונים, לעומת 22 הפסדים ושש תוצאות תיקו. גם הניצחון הזה לא היה בבאר שבע אלא בטדי, כאשר תאי בריבו קבע 1:2 בתוספת הזמן בדצמבר 2020.

* הניצחון האחרון שלה בבאר שבע היה במאי 2010, עוד בימי וסרמיל ובמסגרת הפלייאוף האמצעי. טל בן חיים נכנס אז כמחליף וכבש צמד ב-1:4.

* אחרי שהשוותה את שיא המועדון מימי ברק בכר עם 10 ניצחונות ליגה רצופים, הפועל באר שבע רוצה את ה-11 שיהווה שיא חדש, כשמולה זו שקטעה לה את השיא הקודם. אגב, מכבי חיפה רשמה בעונה הקודמת 11 ניצחונות רצופים, כאשר שיא הליגה מאז קום המדינה שייך למכבי תל אביב עם 18 ניצחונות בעונה אחת (1949/50) ו-20 בצירוף פתיחת העונה שלאחריה.

* גם מכבי פתח תקוה ברצף ניצחונות, רק צנוע יותר: שלושה זהים של 0:1. ארבעה ניצחונות רצופים בליגת העל? את זה לא עשתה מאז פתיחת עונת 2015/16.

* האורחת עדיין מחזיקה במאזן ההגנתי הגרוע בליגה עם 38 ספיגות, אבל בשלושת המשחקים האחרונים שמרה כאמור על רשת נקייה. ארבעה כאלה לא היו לה מאז נובמבר-דצמבר 2015.

הרכבי הקבוצות

שופט: יגאל פריד
אצטדיון: טרנר
קהל: 11399

משחקי המחזור ה-22:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב - מכבי בני ריינה (ספורט4)
שבת, 17:30: הפועל באר שבע - מכבי פתח תקוה (ספורט4)
שבת, 18:30: הפועל ירושלים - מ.ס. אשדוד
שבת, 18:30: הפועל פתח תקוה - הפועל חדרה
שבת, 19:30: בני סכנין - בית"ר ירושלים (ספורט2)

ראשון, 20:30: מכבי חיפה - הפועל חיפה

שני, 20:00: מכבי נתניה - מכבי תל אביב (ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully