וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבוקסיס אוהד הפועל ת"א, הוא ברח מבית"ר ולא בפעם הראשונה"

1.2.2024 / 15:30

אברמוב תקף את המאמן שסיים דרכו בבית"ר: "הוא אכל ושתה ממני, ובגד בי. התנהג בטיפשות, לא היה לי אינטרס לפטרו. אין בו טיפה של הכרת הטוב". הבעלים הוסיף: "הגשתי הצעה ליחזקאל, עדיין מנסה להביא את מדמון"

בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב תוקף את יוסי אבוקסיס במסיבת עיתונאים/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: שירן גולן

דרכו של יוסי אבוקסיס כמאמן בית"ר ירושלים הסתיימה אתמול (רביעי) בטונים צורמים, בלשון המעטה. בצל הקללות והקריאות להתפטר מצד הקהל, והתחושה שהמועדון לא תומך בו בסיטואציה, המאמן שהוביל את הצהובים-שחורים לזכייה בגביע רק בעונה שעברה טען אתמול כי הבעלים ברק אברמוב הראה לו את הדרך החוצה, זאת בניגוד להודעת המועדון בה נמסר כי אבוקסיס ביקש לעזוב את תפקידו, כשכל העת מהדהדת סביב האירועים מועמדותו של המאמן להפועל תל אביב. בהמשך לכך צפו הפרטים על התדרדרות היחסים בין השניים בחודשים האחרונים, ועל כן אברמוב כינס מסיבת עיתונאים שנערכת בשעה זו כדי למסור את גרסתו לפרידה המתוחה.

"זה לא סוד שיוסי אבוקסיס ואני זה לא יחסי עבודה של מאמן-בעלים, אלא הרבה מעבר לכך. זו חברות של המון שנים, של משפחה, של הרבה דברים אישיים שעברנו יחד. היום אני מדבר בעצב. 24 השעות האחרונות גרמו לי לעצב גדול, כי מעבר לאובדן מאמן, איבדתי חבר", פתח אברמוב במתקפה. "ההתנהלות של יוסי אבוקסיס ב-48 שעות האחרונות בטח לא הייתה חברית. עצוב לי שבן אדם שאכל ושתה ממני במשך שנים, אין לו טיפת הכרת הטוב לא כלפיי ולא כלפי קהל האוהדים שלי והמועדון העצוב שלנו. אם אראה לכם את ההודעות שאמי היקרה שלחה לי בבוקר כשהיא קראה בבוקר שאבוקסיס יאמן את הפועל תל אביב, תבינו שזה הרבה מעבר לכדורגל. זו בגידה באמון והדרך שהוא עשה את זה היא בגידה בהרבה מאוד אנשים. כואב לי וחורה לי, איבדתי חבר לחיים. הוא הרוויח ביושר שאגיד את זה, לצערי הוא פעיל בטיפשות, בצורה לא ראויה, לא מתאימה ומאוד עצובה".

ברק אברמוב, בעלי בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
בא לסגור חשבון. ברק אברמוב/ניב אהרונסון

"אתם יודעים כמה נלחמתי כדי שהמועדון ישחק השנה בגביע. הפסדנו את המשחק, בסוף המשחק נתתי לאבוקסיס חיבוק ואמרתי 'כל הכבוד, תמשיך ככה, גאה בך'. הכי חיובי ויפה. אף אוהד לא צייץ או אמר מילה כלפיו במשחק הזה. המשכנו הלאה. הגענו ליום שני, עשינו שיחות כרגיל והרגשתי שמשהו לא מריח טוב. שהבן אדם מחפש לריב. הוא ידע שהוא מעדיף את הצד האדום. אמרתי לו שאני לא מבין מה הוא רוצה, שאנחנו בדרך טובה ואני מאמין בו, גם אם אני מבקר אותו. ביקרתי אותו בחדרי חדרים, כמו שצריך. לא פיטרתי אותו בתקופות הרבה יותר קשות, עברתי איתו ירידת ליגה בבני יהודה, מקום אחרון בליגה לאומית עם תקציב של 11 מיליון שקל - ולא פיטרתי אותו. העברתי אותו לבית"ר ירושלים כי הסתכלתי מה נכון ליוסי אבוקסיס, לא מה נכון לבית"ר או בני יהודה. שילמתי את שכרו כשבית"ר לא היו יכולים, כי חברות זה לפני הכל אצלי. הגיע לי כסף מהפועל באר שבע וויתרתי כי הרגשתי שאם אקבל את הכסף, אזיק למשכורת שלו. עשיתי הרבה בשביל החברות שלנו כדי שיוסי יהיה מבסוט ויהיה לו טוב".

"הרגשתי שיוסי מכין לי מלכודת. אמרתי לכפיר (המנכ"ל) שמשהו מסריח לי. הגענו למשחק ביום שלישי ב'שלום-שלום' קר מאוד, הובלנו 0:2, קרה מה שקרה על המגרש ואז בא השוויון שאחריו קיללו את יוסי אבוקסיס. אני מגנה את הקללות כי זה לא מגיע לאף אחד, לא למשפחתו לא לילדים שלו. קיללו אותו בין 20 ל-30 אנשים ביציע המערבי. על זה לקום ולשבור את הכלים ולהתלונן על הקהל? אבוקסיס יודע שאם הקהל לא רוצה שמישהו יהיה במועדון, הוא לא יהיה. בסוף הייתה תוצאה שלא לרוחם של האוהדים, הם מחו בצורה שמחו. אבל לנסות להוציא את הקהל כאילו הוא אשם במצב הקבוצה, זו גניבת דעת. לא לספר את הסיפורים האלה. הכל היה בגלל שיוסי אבוקסיס רצה ללכת להפועל תל אביב. יוסי אבוקסיס ברח - ולא בפעם הראשונה. הוא עשה את זה מהפועל באר שבע לבני יהודה כי ידע שאלונה ברקת לא תיתן לו חוזה שנה אחרי, עשה את הלכלוכים והלך לבני יהודה".

עוד בוואלה!

בבית"ר לא הופתעו מהפיצוץ: "כל יומיים ריב אחר, זה נהיה מגעיל"

לכתבה המלאה

"לא היה לי אינטרס לפטר את יוסי אבוקסיס וכנראה שהוא היה ממשיך גם בעונה הבאה לאמן את בית"ר. כנראה שהיה לו חלום ילדות לאמן את הפועל תל אביב, כי בסוף הוא אוהד שלה וזה ידוע. הדרך שהוא התנהל מולי ומול האוהדים היא בושה וחרפה. ציפיתי למשהו אחר. אתמול אחרי המשחק פניתי לדובר המועדון כדי שיוסי לא יתייחס לנושא האוהדים, אלא יעבור הלאה. הדובר שלח SMS שהוא כן התייחס. לא דיברנו אחרי המשחק, אחרי זה הוא המשיך לכלכלך במסיבת העיתונאים. אני נתתי לדברים להתנהל מעצמם. אתמול בשעות הצהריים התקשר אליי חבר משותף של שנינו וביקש שיוסי לא ימשיך. אמרתי שאני ממש לא בכיוון הזה. אין לי אינטרס שלא ימשיך, אני רוצה שימשיך. ברור שהבלאגן נוצר בגלל הפועל תל אביב. אז אבוקסיס ברח, ואז הוא שלח לי SMS בערב ומי שרואה את ההודעה היה מבין את המהלך, שהוא 'לא היה עושה את זה אם לא היה לו גיבוי כלכלי' מאותו חבר'. אחרי כל כך הרבה שנים, להתפטר ב-SMS זו אי הכרת הטוב".

"אמרתי שאני רוצה לדבר איתו ולשמוע באוזניים שלי. הוא לא ענה כשהתקשרתי. אין מצב שיוסי אבוקסיס לא עונה לי לטלפון, תמיד הוא חוזר אליי ב-15-20 דקות. הסברתי לו איפה הוא טעה, הכרנו את המהלכים שלו הרבה לפני שהוא עשה אותם, והוא חשב שכולם מטומטמים. עלינו עליו. הוא אישר את ההודעה שהמועדון הוציא, שהוא התפטר. ואז הוא אמר לי 'לא, תוציא הודעה שזו החלטה משותפת'. עניתי לו שאם הוא רוצה, שיבוא מחר לאימון. אני לא רציתי לפטר, שיעמוד מאחורי הבריחה שלו. היית גיבור? תהיה גיבור עד הסוף. ואז הוא הוציא הודעה שקרית לתקשורת שזה לא נכון, ובגלל זה אני יושב פה היום. הבנתי שלבן אדם אין גבול והוא יעשה הכל כדי להוציא את עצמו בסדר. יש רק אמת אחת. הפסדתי מאמן, אבל זה לא מעניין. התבדיתי כשחשבתי שיש לי חבר לחיים".

ברק אברמוב הבעלים של בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
ברק אברמוב הבעלים של בית"ר ירושלים/ניב אהרונסון

עוד בנושא

הכתובת הייתה על הקיר: הפיצוץ בין אברמוב לאבוקסיס מאחורי הקלעים
היום שאחרי אבוקסיס: בית"ר רוצה מנהל מקצועי, עכשיו או בקיץ
הפועל ת"א תחליט: לפנות לאבוקסיס או להמשיך במו"מ עם מאמן זר
בית"ר ירושלים הודיעה שיוסי אבוקסיס התפטר, המאמן: "זה שקר"
יחזור לטדי? ניסיונות לשדך את ברק יצחקי לבית"ר ירושלים

"לגיטימי לבוא בסוף העונה וללכת למקום אחר. אבל תבוא, תגיד לי בארבע עיניים 'יש לי חוזה בהפועל תל אביב, אני מרגיש שאני לא ממצה את עצמי פה'. הוא ניסה להוציא את הקהל של בית"ר לא בסדר, שהוא עושה נזק ומקלל. זה לא המצב. הוא ספג קללות אחרי גול בדקה 90 שכל בן אדם היה עושה את זה מתוך אמוציות. להגיד שאני לא גיביתי? זו חוצפה ממדרגה ראשונה".

"הקהל של בית"ר ירושלים יודע לקלל טוב מאוד כשהוא רוצה. למה להאשים את 'לה פמיליה', כי זה קל? אז אני פה כדי להגן עליהם אם צריך, כי הם לא עשו שום דבר. כשהם רצו, הם ידעו טוב מאוד. אני מגנה 20-30 אנשים שקיללו, אבל זה מתוך 15,000 שדוחפים ומעודדים. לא חושב שצריך להתפטר על זה. גם אותי תוקפים לפעמים, על זה אני עוזב?".

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
מתקפה קשה עליו. יוסי אבוקסיס/שלומי גבאי

"תקציב השחקנים של בית"ר ירושלים הוא מספר 4 בליגה. 21 מיליון שקל. כשיש לך כזה, וסגל שחקנים טוב מאוד, אני מצפה שהקבוצה תיראה טוב. ואם היא לא נראית טוב, זכותי להגיד בארבע עיניים את דעתי. יש הבדל בין להגיד לבין לפטר. זה לא עלה לי בכלל במחשבה. אם היינו כישלון, הייתי נפרד. אנחנו במקום 5, עם 26 נקודות בליגה. זו גם לא הצלחה, זו עונה רגילה. למה שאני ארצה לפטר אותו?".

"יש לנו קבוצה טובה. זה שיוסי אוהב להמעיט בקבוצה שלו ולבוא כאנדרדוג זה לא אני, אני כבית"ר ירושלים בא בגדול. שגיב יחזקאל אמנם לא היה רשמי, אבל הייתה שיחה והגשתי לו הצעה רשמית לבוא למועדון. את אלעד מדמון אני עדיין מנסה להביא לבית"ר ירושלים והשיחות עדיין מתקיימות. הוא אמנם עולה לי הרבה כסף, אבל אני מקבל אותו במשכורת חייל אז זה מתקזז לי. העלות של זוהר זסנו הייתה 2 מיליון שקל. חיזקתי את הקבוצה. אם תביאו לי מישהו טוב, אני אביא אותו. לא אחתים שחקן בגלל 20 דקות סרטון באינסטגרם".

"חוץ מדור מיכה שאני הבאתי לבית"ר ירושלים, כל השחקנים זה יוסי אבוקסיס הביא. אני לא בא להאשים אותו, תמיד עבדנו ביחד. יש לנו סגל מצוין ואם נוכל לשדרג אותו, אני אעשה את זה. אבל לא אחליף סוס בחמור".

"הלוואי על כל קבוצה קהל כמו של בית"ר ירושלים. יש אנשים בתקשורת שמפריע להם שהקהל של בית"ר ירושלים והמועדון מאוחדים".

"גל כהן הוא מאמן הקבוצה, אני מאמין בו ואני חושב שהוא ראוי לזה. יש לי תכניות לעונה הבאה. יש שלושה-ארבעה מועמדים ראויים אבל עוד לא ישבתי עם מישהו מהם, אם מישהו מהם ירצה כשנשב - נסגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully