וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומא הוא עושה כאן? הבעיות של בית"ר ירושלים בסיבוב הראשון

28.12.2023 / 7:25

הצהובים-שחורים מאוכזבים מהתוצאות, אך רגע לפני סיום הסיבוב הם חייבים להסיק מסקנות גם על שינויים בצורה מערכתית: זר אחד לא חזר לארץ, אחר לא רוצה להיות כאן, השלישי שב עם עודף משקל ובשורה התחתונה - מה שיש לא מספיק כדי להצליח

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 0:1/ספורט1

בית"ר ירושלים ירדה מאוכזבת אתמול (רביעי) לאחר ההפסד 1:0 למכבי תל אביב בבלומפילד, משער בתוספת הזמן של יונתן כהן. אם לאחר המשחק נגד הפועל באר שבע (4:4) במועדון היו מתוסכלים ממשחק ההגנה, אתמול דווקא משחק ההתקפה או חוסר היכולת להכריע ליוו את אנשי הקבוצה בסיום. סוגיית המעבר לחמישה שחקני ההגנה והשער שסופגת הקבוצה שוב עלתה בסיום, אך במועדון אמרו: "זה כבר נהיה משהו שאנשים מדקלמים, לא היה שום קשר בין המעבר לחמישה שחקני הגנה לגול, כבר 10 דקות לפני שחקנים נפלו מהרגליים, נדבקו למשהו בלי קשר לגול, העיקר שיהיה על מי להוציא את העצבים. בסך הכל עבדנו טוב עד שנפלנו מהרגליים, זאת השורה התחתונה, לפני המשחק כולם דיברו על כך שנספוג תבוסה".

בסופו של דבר, בית"ר נראית בשני המשחקים האחרונים טוב יותר, אך עדיין יש לה בעיות מקצועיות, עומסים וחובת רכש של לפחות שני שחקנים בחלון ההעברות שייפתח בקרוב. הקבוצה צברה עד עתה 11 נקודות, יחד עם הארבע שהופחתה לה זה 15 נקודות ששווים מקום שישי בליגה היום - זה בסך הכל סביר ואפשר לעשות את השינוי המיוחל, אך דברים יצטרו לזוז בכל הגזרות כדי שזה יקרה.

רוי ששון, שוער בית"ר ירושלים. דני מרון
נגמר בתסכול. שושן/דני מרון
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אתמול היה זה אולי משחק ההגנה היציב ביותר של הקבוצה מאז החזרה מהמלחמה, עם המון אחריות, מעט איבודים טפשיים של שחקני החלק האחורי, עזרה ומאמץ קבוצתי של כולם. כשזה קורה, מבינים שגם בחלק הקדמי הבעיה לא פשוטה ופרט לירדן שועה אין מישהו שבאמת שווה מספרים בקבוצה הזאת. הכוכב תמיד מזייף במשחק ההגנה אבל אפשר לוותר לו כי הוא המוציא לפועל היחיד בסגל. אך אם מוותרים לשועה, האחרים צריכים להשלים. אם פרד פריידיי בא אחורה ושומר על הכדור עם הגוף, הוא כבר לא ירוץ להתקפה עם או בלי כדור.

מי שכן רץ לעומק בלי כדור הוא מיירון ג'ורג', אבל זה קרה כששבית"ר צירפה אותו בקיץ, כשהגיע מהליגה הצרפתית השניה בזמן פעילות, כשהוא בכושר טוב וכובש, ולא אחרי פגרת מלחמה של 40 יום בה עלה במשקל ונראה רע מאוד. החלוץ סבל מבעיות משקל לאורך כל הקריירה, מה שאומר שהוא לבד לא יכול לעשות את השינוי. הקבוצה זקוקה למעטפת של תזונאי\ת או דיאטנית בתפקיד קבוע או לסיוע חיצוני שיסייע לו לעבור את התקופה הזאת, אחרת היא לא תוכל ליהנות ממנו.

כל עוד החלוצים של בית"ר בתקופה כזאת, היא תתקשה להתרומם ולייצר רצף של תוצאות טובות. פריידיי הגיע אתמול לשלושה מצבים טובים שאחד מהם חייב להיכנס - והחמיץ. אם זאת התפוקה של החלוצים שלה, בית"ר צריכה לחשוב גם על חיזוק לחוד בינואר.

ירדן שועה, שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
לא יכול לבד. שועה/דני מרון

טרזייה תומא הוא הסממן של הקיץ של בית"ר: לא מגיע למחנה, מודיע שהוא לא רוצה להיות כאן, במלחמה חותם לשנתיים, חוזר ושוב לא רוצה להיות כאן. זה אפילו לא מצחיק ברמה של מועדון מקצועני, בבית"ר כל הזמן אומרים שכאשר הקשר נמצא בארץ ללא אשתו הוא מתנהג ככה, אבל אם הצוות המקצועי לא מסוגל לסמוך עליו שיעלה אפילו כמחליף כשאין את מי להכניס, אז הגיע העת להיפרד. כשמחברים את תומא למצב של מיירון ג'ורג', בית"ר צריכה להסיק מסקנות איך ברמת מערכת היא נמצאת בסיטואציה שלא מתאימה למועדון כדורגל מקצועני - כשאלה שניים מהזרים היקרים שלה, כאלה שאמורים להיות דומיננטיים ולהוביל את הקבוצה.

בדרך כלל כשיש בעיות הן מופנות או לברק אברמוב או ליוסי אבוקסיס, והאחריות אכן עליהם - מערכתית זה צוות ניהולי פלוס צוות מקצועי שצריכים לתקן וליצור בית"ר טובה יותר. מותר לטעות, זה קורה הרבה בכדורגל, עכשיו זה שלב התיקונים.

מי שאחראים לא מעט על השיפור של הקבוצה הם טימו מוזי ועדי יונה, שמשחקים עם הרבה ביטחון וסייעו להעלות את רמת המשחק של הצהובים-שחורים. מוזי שזכה לכינוי "אספרייה מעלי אקספרס" כבר התבקש לחפש קבוצה חדשה לפני החלון, אך ממשחק למשחק הוא מוכיח שהוא אחד השחקנים הכי משמעותיים של בית"ר ירושלים, הוא שורף את הקו, ערמומי, לא מוותר על אף כדור ועם קצת ליטוש מול השער ובפעולה האחרונה הוא יכול להפוך לשחקן כנף שקשה למצוא בכדורגל הישראלי. יונה רץ אתמול מעל 11 ק"מ, לא הפסיק לעבוד מתחילת המשחק, ניצל את השטחים הפנויים ולעתים מצא את עצמו ללא שחקן התקפה שיבוא לקבל כדור. משחק שלישי ברציפות שהקשר הצעיר יציב, רעב, חכם וחרוץ. ההשתלבות שלו ושל מוזי בהרכב הם חד משמעית חלק מהשיפור של בית"ר.

שחקן בית"ר ירושלים טימו מוזי מול שחקן מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים. דני מרון
נקודת אור. מוזי/דני מרון

דן עזריה שנפצע ככל הנראה קרע את השריר וייעדר כחודש. אוראל דגני צפוי לחזור לסגל ביום ראשון נגד מכבי פתח תקוה בטדי, משחק בו יתאפשר להכניס כבר כ-15 אלף אוהדים לאיצטדיון. בנוגע לרכש, בבית"ר רוצים לצרף לפחות שחקן אחד עד לפתיחת החלון ב-10 בינואר כאשר הדגש כרגע הוא על בלם, אך במועדון העריכו שיצורפו מעבר לבלם שני שחקנים נוספים בחלון - שחקן לחלק הקדמי ומגן או קשר - בהתאם לאופציות בשוק ולכמות הזרים של הקבוצה.

ביום ראשון תארח בית"ר ירושלים את מכבי פתח תקוה במסגרת המחזור ה-13 בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully