וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן כהן: "היתה לי תקופה לא פשוטה, מאז שחזרתי לא שמרתי על יציבות"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 7:42

אחרי שער הניצחון מול בית"ר ירושלים, שיתף הקשר בירידה לספסל ובקשיים שחווה: "נשכתי שפתיים, הגעתי לכל אימון לתת את הכל וידעתי שההזדמנות בסוף תגיע וצריך לטרוף אותה, במכבי תל אביב אסור להוריד את הרגל מהגז". וגם: הקשר עם זהבי ומילסון

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 0:1/ספורט1

מכבי תל אביב רשמה אמש (רביעי) ניצחון עשירי ברציפות בכל המסגרות, אחרי שגברה 0:1 על בית"ר ירושלים במשחק קשוח ולא פשוט, שהוכרע משער של יונתן כהן בתוך תוספת הזמן. כהן, שנכנס אמש כמחליף בדקה ה-58, קיבל הרבה מאוד שבחים ממאמנו רובי קין, שהחמיא לו על כך שהוא נכנס טוב מאוד מהספסל ושינה לגמרי את קצב המשחק של הצהובים בחלק הקדמי. מאז שהקבוצה חזרה לליגה אחרי הפגרה איבד הקשר את מקומו בהרכב ובדרך כלל הוא נכנס כמחליף בדקות האחרונות, כאשר בניצחון נגד מכבי נתניה הוא כלל לא שותף.

כהן כבש אמש את שער הבכורה שלו העונה בליגה. עוד קודם לכן נפסל שער נוסף שלו בהחלטת צוות ה-VAR, שסימן לעבירה של ערן זהבי על שוערה של בית"ר. לפחות על פי החגיגה שלו - הן אחרי השער וגם בסיום המשחק - נראה היה שהרבה מאוד לחץ השתחרר אצל שחקן הכנף, ובמכבי תל אביב משתוקקים לקבל אותו מחדש בהרכב של רובי קין.

"לפני שאני מדבר על כדורגל, אני רוצה קודם כל לאחל החלמה מהירה לניר ביטון, שירגיש טוב ובעזרת השם שיהיו בשורות טובות וגם אם לא, אז כולנו מאחוריו. גבי קניקובסקי איבד אתמול שני חברים שעשו שירות מילואים וכולנו משתתפים בצערו ומקדישים לו את הניצחון הזה", אמר כהן בסיום המשחק.

הקשר נשאל כמה לחץ השתחרר והאם ישבה עליו המחשבה על התקופה האחרונה בה איבד את מקומו ונכנס כמחליף רק בדקות האחרונות: "ברור שזה ישב בראש. כמו שאתם מכירים אותי כבר לא מעט זמן, אני שחקן שיש לו את התשוקה לשחק כל הזמן ואני תמיד רוצה להיות על המגרש ולהיות מוביל ולהיות חלק, כך שהתקופה הזאת היתה לא פשוטה בשבילי. אבל כמו שהמאמן אמר, לא הורדתי את הראש לשנייה, כל בוקר התעוררתי והסתכלתי במראה והייתי שלם עם עצמי וידעתי שאני נותן את הכל. כשהקבוצה רצה בלעדייך אין יותר מדי ברירות אלא לחכות להזדמנות שלך, ואני שמח שהפעם נכנסתי לקצת יותר דקות ממה שהייתי רגיל בחודשיים האחרונים ונתתי את התפוקה ועזרתי לקבוצה לנצח. במיוחד לשמח את כל הקהל הזה שהגיע, וגם מי שראה אותנו בטלוויזיה, זו זכות בשבילנו לייצג את מכבי ולייצג את המדינה ואני שמח מאוד".

יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
ברוך שובך. כהן/דני מרון

עוד בוואלה!

הבלתי שבירים: מכבי תל אביב ממשיכה לדהור לסיבוב כמעט מושלם

לכתבה המלאה

על כך שבסגל העמוס של הקבוצה גם שחקנים שנכנסו טוב כמחליפים עדיין לא הבטיחו את מקומם בהרכב ועל המעמד החדש שלו לאחרונה הוסיף: "להיות במכבי תל אביב זו עבודה יומיומית. אתה לא יכול להוריד את הרגל לשנייה. צריך לבוא לכל אימון ולשמור על הרמה הגבוהה, כי זה הסטנדרט פה, להיות הכי טובים והכי מצליחים. לפעמים אתה לוקח את ההזדמנות ואז משחק אחרי זה אתה לא בקצב ולא עושה מה שהמאמן רוצה ממך ואתה יכול למצוא את עצמך מחוץ להרכב או מחוץ לרוטציה, כי יש דרישות ורוצים קבלות כל הזמן. אני חושב שהייתי עושה את זה בתקופה הראשונה שלי במכבי ומאז שחזרתי לא שמרתי על יציבות. אני מקווה עכשיו לחזור ולתת את מה שאני יודע".

הקשר נשאל האם היציאה שלו לאיטליה היתה טעות בדיעבד: "קודם כל אני חושב שהיציאה לאיטליה לא היתה טעות. אפשר להסתכל בדיעבד על דברים, באלף ווריאציות שונות, אבל אני חושב שהייתי צריך את זה בשביל הקריירה שלי, לצאת לחו"ל, והרגשתי שהגעתי במכבי תל אביב לשלב של מיצוי והבאתי פה הכל ועשיתי פה הכל, הרגשתי שאני מוכן ובשל. דווקא התקופה הזאת, ששיחקתי שם, השתדרגתי גם מבחינה מקצועית, גם גופנית ומבחינה אישיותית והגעתי לפה בחזרה שחקן אחר, שחקן מוביל בחדר הלבשה ולקחתי על עצמי כמה משימות. אם זה בנוגע לזרים, אחרי שהרגשתי מה זה להיות זר בקבוצה אחרת, ולעזור להם ולדחוף אותם כמה שיותר, כי אני יודע כמה זה חשוב לשחקן זר. וכשהקבוצה מנצחת ואתה לא שם ואתה לא חלק, אתה עדין שמח במאה אחוז כי בסוף זה יחזור אליך, כי יש קארמה ואני מאמין בה".

על הקשיים שחווה בתקופה האחרונה: "לגבי השנה וחצי האחרונות, חזרתי עם ציפיות והיו כל מיני דברים קטנים שלא הסתדרו עם ולאדן (איביץ', ר"ב), חזרתי עם פציעה שעיכבה אותי ואז הגיע קארנקה ולא רוצה לדבר על זה יותר מדי, אבל התקופה לא היתה טובה - לא מבחינת הקבוצה ולא מבחינת החיבור שלי איתו. אני חושב שדווקא עם הצוות החדש העונה ועם רובי (קין, ר"ב) כן פתחתי טוב את העונה, הייתי שחקן קבוע בהרכב, ניצחנו, עלינו לבתים באירופה והשגנו את המטרות שלנו. בחודשיים האחרונים הקבוצה רצה בלעדיי ואני לא יכול להתלונן על שום דבר, כי השחקנים ששיחקו לפניי היו מצוינים, אם זה דן ביטון או אושר דווידה שנכנס וכולם נתנו תפוקה. ובמכבי צריך לשמור על סטנדרט מאוד גבוה וברגע שיש הזדמנות אתה חייב לטרוף אותה ולקחת אותה בעשר ידיים, אני שמח שזה עבד ואני מקווה להמשיך ככה כמה שיותר".

על ההתמודדות שלו עם הרגעים הקשים: "במצב היום במדינה, אתה לוקח כל דבר בפרופורציה. לא חרב עליי עולמי וברוך השם אני בריא וקם כל יום בבוקר ועושה את מה שאני אוהב. אני באמת מסתכל על עצמי במראה ויודע שאני עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. ואם אני מגיע לאימון ונותן 100 אחוז ונראה טוב ובסוף לא משחק, אז זו החלטה של מאמן ובכדורגל זה קשור להרבה מאוד דברים, להחלטות של מאמן, למזל, לפציעות ועוד. זו היתה תקופה לא קלה, ברוך השם יש לי את אשתי וההורים שלי והמשפחה שלי שתומכים בי בכל רגע, ומגיע להם צל"ש כי זה לא פשוט לא לשחק בכלל, במיוחד בשבילי שהייתי פה שחקן מאוד משמעותי ופתאום לראות משחקים מהספסל, זה מעצבן. נשכתי שפתיים והגעתי לכל אימון לתת את הכל וידעתי שההזדמנות בסוף תגיע ואצטרך להיות מוכן לזה, כי אם אני אוריד את הראש אני לא אהיה מוכן להזדמנות וזה לא שווה כלום. אז גם התקופה באיטליה חישלה אותי, כי גם אם לא הייתי משחק, נתתי מעצמי את הכל. שמח שעזרתי לקבוצה לקחת היום שלוש נקודות ואין לנו זמן לנוח או לשמוח יותר מדי וממשיכים קדימה".

מאמן מכבי תל אביב רובי קין. דני מרון
כהן מרגיש יותר בנוח אצלו. קין/דני מרון

על האופי שהקבוצה מציגה והניצחונות הרצופים אך הדחוקים שהיא צוברת: "קודם כל, כשאנחנו מנצחים אז אין לי תלונות, אני חותם עכשיו על לנצח עד סוף העונה בשער אחד. אנחנו הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים וספגה הכי מעט, ככה שזה נתון מאוד טוב. המשחקים בליגה הזאת הם קשים, זו ליגה לא פשוטה, באים נגדנו ואנחנו צריכים לחפור ולחפור עד שאנחנו נותנים את הגול. אנחנו כן מגיעים למצבים וזה דבר מעודד ובסוף אנחנו צריכים את הרגל המסיימת, הריכוז מול השער והפס האחרון שלפעמים חסר לנו. אבל ברוך השם אנחנו מנצחים ויותר קל לשפר דברים כשאתה מנצח והאווירה טובה בקרית שלום. אנחנו עובדים על הדברים".

על הקשר שלו עם ערן זהבי: "אני מכיר את ערן כבר כמה שנים, עוד מהנבחרת. היתה לנו התחברות מהרגע הראשון ובשנה שעברה גם קיבלתי את הזכות להיות איתו פעם ראשונה באותה קבוצה ולחיות איתו ביום יום. אני לומד ממנו כמה שאפשר, אני חושב שהוא טאלנט ומקצוען ברמה הכי גדולה שיש. יש לנו הרבה שיחות על כדורגל ועל החיים והוא באמת עוזר לי ומלמד אותי הרבה דברים קטנים, שלוקחים אותי צעד צעד למעלה ואני שמח שהוא איתי בקבוצה ושמח שהוא בכושר הזה ועוזר לנו. מבחינתי הוא השחקן הכי טוב בארץ, אין פה שאלה".

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן חוגג עם ערן זהבי. דני מרון
חיבור מצוין. כהן וזהבי/דני מרון

על החיבור המיוחד שלו עם הקשר האנגולי מילסון, שיעזוב בקרוב לאליפות אפריקה: "קודם כל הוא יחסר לכול המועדון הזה, זה בחור כל כך אהוב, מצחיק, אחד שמכניס המון אור בכל פעם שהוא נכנס לחדר. כיף לי מאוד לתקשר איתו, למרות שהוא פחות מדבר אנגלית, אני גם השותף שלו לחדר ויש לנו כימיה טובה ואני שמח שהוא בישל לי את הגול. גם בשער שנפסל הוא היה חלק מהגול. נצטרך להסתדר בלעדיו, אין ספק שהוא כוח משמעותי, בכל האלמנטים של המשחק. אם זה באחד על אחד, לשבור צפיפות והוא עושה עבודה על המגרש גם הגנתית וגם התקפית. אני מאמין שיש כאן הרבה שחקנים טובים, דווידה וביטון ודור תורג'מן, קיקו ואותי, שחקנים טובים שיכולים לקחת אחריות על עצמם דווקא בתקופה הזאת, כשהוא לא יהיה פה ואני מאמין בסגל הזה".

ביום שלישי תתארח מכבי תל אביב אצל הפועל חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully