וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד סלאח גינה את "ההרס בעזה", איחל "חג מולד שמח" וכונה "בושה למוסלמים"

אחרי שהואשם בשתיקה לגבי המלחמה ובהתרחקות מהאסלאם, כוכב ליברפול צייץ: "מגיעים לחג בלב כבד, אל תשכחו את המשפחות שמתאבלות". מוסלמים רבים קטלו: "תתבייש לך אחי"

תקציר: ליברפול - ארסנל 1:1/ספורט1

מוחמד סלאח צייץ היום (שני) מסר שעורר אמביוולנטיות בעולם הערבי - או לפחות המוסלמי. מצד אחד, חלוץ ליברפול הביע הזדהות עם הנפגעים ברצועת עזה (ולא בישראל כמובן), אלא שהוא עשה זאת במסגרת פוסט לרגל מועד נוצרי כמו חג המולד, כפי שהוא נוהג לעשות מדי שנה.

"חג המולד הוא זמן שבו משפחות מתכנסות לחגוג. עם המלחמה הברוטלית שמתרחשת במזרח התיכון, במיוחד המוות וההרס בעזה, השנה אנחנו מגיעים לחג המולד עם לבבות כבדים וחולקים את כאבן של אותן משפחות שמתאבלות על אובדן יקיריהן. בבקשה אל תשכחו אותן, ואל תתרגלו לסבל שלהן. חג מולד שמח", כתב סלאח.

כזכור, בימים הראשונים של המלחמה, המצרי ספג ביקורת קשה בעולם הערבי על שתיקתו בנוגע לאירועים, וגם כשהעלה לאינסטגרם פוסט בנושא, הוא היה יחסית ניטרלי ואמר ש"כל החיים קדושים וצריך לשמור עליהם". לאחרונה הוא עורר כעס פעם נוספת והואשם בהתרחקות מהאסלאם ובהתחנפות למערב, על רקע התמונות שלו ושל משפחתו כשהם מציינים את חג המולד.

גם במקרה זה, המסר של כוכב ליברפול נועד אמנם להביע כאב על המצב בעזה, אבל במקביל הוא פונה למעריציו הנוצרים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מוחמד סלאח עוטה קרני אייל בביקור ילדים חולים לפני חג המולד. צילום מסך, עיבוד תמונה
זו כבר מסורת: בכל שנה הוא מרגיז את המוסלמים כשהוא חוגג את חג המולד. סלאח/עיבוד תמונה, צילום מסך

כצפוי, הפוסט של סלאח התקבל ברגשות מעורבים. אוהד אחד כתב שסלאח "מביך את העולם המוסלמי" בעוד אחר טען שהמוסלמים "מאוכזבים" מכוכב ליברפול. אוהד אחר כתב: "זה כל כך לא חכם סלאח, אתה מוסלמי, לא נוצרי. חג המולד שלנו באפריל, תתבייש לך אחי".

אחד המגיבים שטען שהוא אוהד ארסנל כתב: "מו סלאח, אהבתי אותך כאוהד ארסנל. ראיתי בך שחקן מצוין ותמיד נתת לי השראה. עם זאת, אחרי הציוץ הזה, אני כבר לא יכול לראות אותך כמודל לחיקוי שלי. אכזבת אותי. אם לא תמחק את הציוץ הזה, אצטרך לבטל את המעקב אחריך".

מוחמד סלאח חוגג את חג המולד. טוויטר, צילום מסך
"מוחמד אתה מוסלמי, לא נוצרי. חג המולד שלנו באפריל, תתבייש לך אחי״/צילום מסך, טוויטר

אחרים הגנו על סלאח, ואחד כתב: ''כמוסלמים אנחנו לא צריכים לשפוט אחרים. אבל כולם אוהבים לשפוט את סלאח בכל חג המולד. אני מניח שלא כולנו מושלמים. פריי-פלסטיין".

אחר צייץ בטוויטר: "זהו מסר רב עוצמה ותזכורת לשמור על האזרחים החפים מפשע במחשבותינו. הרבה אהבה מו".

סלאח הוא ללא ספק כוכב הספורט המוסלמי הגדול בעולם הודות לקריירת הכדורגל המרשימה שלו. הוא נמצא בכושר מצוין במדי ליברפול העונה לאחר קיץ של ספקולציות לגבי מעבר פוטנציאלי לסעודיה. הוא כבש 16 שערים ורשם שמונה בישולים ב-25 משחקים בכל המסגרות. הוא אמור לצאת בקרוב עם מצרים לאליפות אפריקה, ועלול להיעדר כחודש מליברפול מאחרי משחקב מול ניוקאסל ב-1 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully