וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד סלאח שותק, ומרתיח את העולם הערבי

כוכב ליברפול עדיין לא הביע שום הזדהות עם העם הפלסטיני. במצרים טוענים שאיבד מאות אלפי עוקבים, ברשתות תוקפים אותו בעלבונות ובתקשורת ומתחננים: "אנחנו זקוקים למילה שלך, סלאח. כולם מחכים שתדבר"

תקציר: ברייטון - ליברפול 2:2/ספורט1

שבוע חלף מאז מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס על ישראל והמלחמה שפרצה בעקבותיה בעיצומה. הנרטיב בעולם הערבי כמובן מדבר כרגיל על "פשעים נגד האנושות" שמבצעת ישראל - תוך התעלמות מוחלטת מהזוועות של המחבלים - וחלק מאלו שמפיצים אותו הם אנשים מפורסמים ביניהם כדורגלנים.

לא מעט שחקני כדורגל מוסלמים, מטורקיה, דרך אלג'יריה וערב הסעודית ועד מוחמד אלנני של ארסנל, הביעו תמיכה בפלסטינים בימים האחרונים, אבל קולו של אחד עדיין לא נשמע: מוחמד סלאח. הכדורגלן הערבי הטוב ביותר בשנים האחרונות ואחד הטובים אי פעם, שותק וזה מרתיח את העולם הערבי.

ברשתות חברתיות מתגבר הווליום של ביקורת נוקבת על סלאח ובמצרים טענו היום שבפייסבוק ובאינסטגרם ירדו לו מאות אלפי עוקבים בימים האחרונים.

סיפור סלאח והדממה שלו בנושא הפלסטיני כל כך בוער בעולם הערבי בכלל ובמצרים בפרט, עד שהיום הוקדשו לו כתבות בתקשורת המקומית, בעוד מגישים בטלוויזיה מתחננים בפני כוכב ליברפול: השמע קול.

מוחמד סלאח, שחקן ליברפול. רויטרס
המגיש המצרי התחנן: "אנחנו איתך, מוטב מאוחר מלעולם לא". סלאח/רויטרס

ב-almasryalyoum ("מצרים היום") עסקו היום בהרחבה בשתיקה של סלאח וניסו לנתח אותה לעומק: "יש עוד צבעים שאנשים אוהבים בין שחור ללבן. זה מה שגרם למוחמד סלאח לבחור בינתיים לא להביע דעה פומבית על המלחמה הברוטלית של ישראל בעזה, אחרי מבצע 'מבול אל אקצה'. הכוכב המצרי מצא את עצמו לפתע במרכזה של ביקורת חריפה על כך שלא הראה תמיכה בעניין הפלסטיני, על כך שלא פרסם כל הודעה שקשורה לכך בפלטפורמות השונות".

ב-almasryalyoum סקרו בהרחבה מקרי עבר בהם סלאח הביע דעה פוליטית או השמיע תמיכה בפלסטינים, אבל גם ניסו להציג את הצד השני: "רבים מהאנשים שמצדיקים את חוסר התמיכה הפומבית של סלאח כרגע, טוענים שהוא שהוא שחקן כדורגל ולא מחוייב להראות עמדה או נקודת מבט. אלו שמגנים עליו, עושים זאת על רקע ביקורת רבה שהוא סופג בטוויטר ובפלטפורמות אחרות בימים האחרונים".

באתר המצרי סיכמו: "מוחמד סלאח הפך לשחקן בעל שם עולמי, וכל מילה שישמיע עלולה לשמש נגדו, במיוחד לאור העובדה שהפרמיירליג הודיעה על נייטרליות ובוחנת את הדברים שאומר כל שחקן בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת מצרים, מוחמד סלאח. Visionhaus, GettyImages
הסיפור הכי בוער בכדורגל הערבי. סלאח/GettyImages, Visionhaus

העיתונאי המצרי עמאר עביד התלונן היום בשידור חי באחת מהתחנות במצרים על הדממה של סלאח ופנה למצלמה: "אנחנו זקוקים למילה שלך, סלאח. בעיקר אחרי שאלנני הביע את דעתו והוזהר. כמובן שמה שתגיד לא יפסיק את המלחמה בעזה, אבל כולם מחכים שתדבר. עכשיו זה הזמן הנכון עבורך לדבר על עזה. אנחנו איתך, מוטב מאוחר מלעולם לא".

איש תקשורת אחר פרסם סרטון ביוטיוב ובו נזף בסלאח: "לא תמכת בפלסטינים ולא הבעת הזדהות עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן, אבל כשמלכת בריטניה אליזבת' מתה, דווקא הבעת תנחומים. הנושא הפלסטיני הוא לא בראש, אלא בלב. לא צריך להסביר את זה לאדם שהוא הגאווה הגדולה של העולם הערבי".

ב-alaraby טענו שהזעם כלפי סלאח כעת, נבנה אחרי תהליך של כמה שנים במסגרתו הערבים מרגישים שהוא "מתנתק" משורשיו. עוד הסבירו: "ב-2020 סלאח חתם על חוזה עם אדידס ל-10 שנים, במסגרתו הוא מקבל שני מיליון דולר בשנה. אבל אדידס, כמו כל החברות, מכניסה סעיף לפיו היא יכולה לבטל את החוזה במקרה שספורטאים מפרים על הערכים והעקרונות שלה. אולי יש על סלאח לחץ לא להביע תמיכה בפלסטין, אחרת הוא יאבד חוזים עם ספונסריות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully