וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמוהו: נובאק ג'וקוביץ' זכה בפעם השביעית בטורניר גמר הסבב

הסרבי (1 בעולם) נקם ביאניק זינר ובקהל האיטלקי על ההפסד בשלב הבתים, ניצח בצורה מרשימה 3:6, 3:6 בגמר בטורינו ומחזיק כעת לבדו בשיאי הזכיות בגרנד סלאם, במאסטרס ובגמר הסבב

תקציר גמר טורניר גמר הסבב: נובאק ג'וקוביץ' - יאניק זינר/ספורט1

נובאק ג'וקוביץ' ממשיך לבסס את מעמדו כטניסאי הגדול בכל הזמנים, לפחות בכל מה שקשור למספרים. הערב (ראשון) הפך הסרבי לשיאן הזכיות הבלעדי בטורניר גמר הסבב, לאחר הופעה מרשימה בגמר בטורינו וניצחון 3:6, 3:6 על האליל המקומי יאניק זינר, לו הפסיד במשחק פנטסטי בשלב הבתים רק לפני חמישה ימים. כעת ג'וקוביץ' הוא לא רק שיאן הזכיות בגרנד סלאם (24) אלא גם נפרד מרוג'ר פדרר וחגג תואר שביעי בקריירה בטורניר שחותם את העונה בטניס הגברים.

כאמור, במפגש בשבוע שעבר ניצח זינר בן ה-22 (4 בעולם) את ג'וקוביץ' בן ה-36 לראשונה בקריירה, אבל האלוף המכהן מעולם לא הפסיד פעמיים לשחקן אחד בגמר הסבב, מאז ההשתתפות הראשונה שלו ב-2007. וגם הפעם זה לא קרה. הסרבי, שהגיע אחרי הניצחון המרשים על קרלוס אלקראס בחצי הגמר, לקח בקלות את משחקוני ההגשה שלו ושבר בהזדמנות הראשונה שהייתה לו, כשזינר נותר ללא תשובות וגם הקהל לא הצליח להוציא את נולה מאיזון הפעם.

נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי, זוכה טורניר גמר הסבב. TIZIANA FABI/AFP, GettyImages
הפעם גם הקהל לא הפריע לו. נובאק ג'וקוביץ'/GettyImages, TIZIANA FABI/AFP

האיטלקי היה בכושר מצוין לאורך כל הטורניר ובכלל בתקופה האחרונה (שמונה ניצחונות רצופים על מדורגים בטופ 10) והפך לראשון מארצו שמגיע לגמר, אבל הערב הצליח רק לדגדג את יריבו. הוא נשבר מיד בפתיחת המערכה השנייה, ניצל משבירה כפולה ואז השיג לראשונה שתי אפשרויות לשבירה, אך לא מימש אותן. במשחקון השביעי שארך 15 דקות וכלל שמונה מקרי שוויון, פספס נולה שתי אפשרויות לסגור עניין ושוב הייתה תחושה שזינר חוזר, אבל זה לא קרה.

ג'וקוביץ', שיתחיל גם את 2024 כמדורג ראשון בעולם, חתם שנה כמעט מושלמת שבה זכה באליפות אוסטרליה, ברולאן גארוס וגם באליפות ארה"ב, והפסיד רק בווימבלדון, בגמר מיתולוגי מול אלקראס. כעת הוא עומד על 98 תארי יחידים בקריירה, מתוכם 71 בטורנירים גדולים: שיא של 24 תארי גרנד סלאם, שיא של 40 תארי מאסטרס ועכשיו גם שיא בלעדי של שבע זכיות בגמר הסבב.

עוד בוואלה!

ג'וקוביץ' שוב עקץ: "אלקראס ונדאל שונים, קרלוס שחקן שלם יותר"

לכתבה המלאה
יאניק זינר טניסאי איטלקי לאחר הפסדו בגמר טורניר גמר הסבב. רויטרס
שנה נהדרת, אבל בגמר לא עמד בקצב. יאניק זינר/רויטרס

מערכה 1

ג'וקוביץ' התחיל עם משחקון הגשה חלק שכלל גם שני אייסים, זינר נכנס לעניינים בעזרת הקהל וסיפק נקודות מהקו האחורי כדי להשוות ל-1:1. הסרבי הוסיף עוד שני אייסים ועלה ל-1:2, כשיריבו לקח רק נקודה אחת על ההגשות שלו עד כה. דרופ-שוט נאה של זינר ליד הרשת זיכה אותו במחיאת כף מצד ג'וקוביץ', שהגיב עם הקשתה יפה וגם ניצל טעות כדי להשוות ל-40:40. קריאות מהקהל גרמו לעיכוב במשחק וג'וקוביץ' חיפש מי הבעייתי, אבל זה לא מנע ממנו להשיג אפשרות שבירה ראשונה, לממש אותה לאחר עוד שגיאה של האיטלקי ולעלות לאחר מכן ל-1:4. השניים רשמו משחקוני הגשה קלילים ונולה חתם את המערכה עם משחקון על האפס ו-3:6.

יאניק זינר טניסאי איטלקי עם נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
יתראו בגמר גם ב-2024? יאניק זינר עם נובאק ג'וקוביץ' בסיום/רויטרס

מערכה 2

ההפסקה הקצרה לפני פתיחת המערכה השנייה לא ממש עזרה לזינר, שנשבר על האפס כבר במשחקון הראשון. הסרבי שוב הגיש ללא תשובה, עלה ל-0:2 והיה ברצף של 14 נקודות עד שזינר הגיב במשחקון השלישי וגם הרשת באה לעזרתו בהצלת שתי נקודות שבירה. את השלישית הציל עם אייס רביעי במשחק ונמנע משבירה כפולה כשצימק ל-2:1 ובהמשך ל-3:2. במשחקון השישי לקח זינר נקודה ראשונה במערכה על ההגשות של ג'וקוביץ' ושלישית במשחק כולו, ואז גם עלה ל-0:30 והלחיץ לראשונה את המדורג 1 בעולם, שטעה וסידר לו שתי אפשרויות שבירה. אבל בערב כזה, ג'וקוביץ' ידע לצאת גם מהבור הקטן הזה בקלילות מרשימה ועלה ל-2:4.

המשחקון השביעי היה כמעט משחק בפני עצמו. אחרי שש פעמים 40:40, זינר החטיא כדור קל ליד הרשת והעניק לג'וקוביץ' אפשרות שבירה, אבל חבטת החזרה רעה קבעה שוויון שביעי. נולה השיג עוד הזדמנות לשבור עם שליטה ליד הרשת, גם קריאת צ'אלנג עזרה לו וכפתה הגשה שנייה, אבל זינר כפה השווה בפעם השמינית, הסרבי טעה ליד הרשת ואחרי 15 דקות לקח הטניסאי המקומי את המשחקון וצימק ל-4:3 לקול תשואות הקהל. התנופה נמשכה ל-0:30 ואפשרות להשוות, אלא שג'וקוביץ' התעשת, שוב שמר על ההגשות ועלה ל-3:5 עם אייס מספר 13. זינר הגיב עם אייס שמיני משלו, אבל שוב טעה בחבטת כף היד וג'וקוביץ' השלים את העבודה עם נקודת האליפות הראשונה שלו. 3:6, 3:6 ושיא חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully