וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ההתגרויות בקהל לא הועילו: ג'וקוביץ' הפסיד לזינר לראשונה בקריירה

המדורג 1 בעולם התעסק לא מעט בקהל האיטלקי, שחגג עם האליל המקומי 5:7, 7:6 (5), 6:7 (2) ועלייה לחצי גמר טורניר גמר הסבב אחרי מותחן של 3:11 שעות. הסרבי נעצר אחרי 19 ניצחונות רצופים. ציציפאס פרש מהטורניר

תיקתקנו, 14.11/ספורט1

רצף הניצחונות הפנטסטי של נובאק ג'וקוביץ' נקטע הלילה (שלישי) על ידי יאניק זינר, שהעפיל לחצי גמר טורניר גמר הסבב בזכות ניצחון גדול - ראשון בקריירה מול המדורג הבכיר בעולם. סטפנוס ציציפאס פרש מהמשחק מול הולגר רונה וכך במחזור הסיום של בית א' ישחק הוברט הורקאץ' הפולני מול ג'וקוביץ', שיצטרך ניצחון כדי להעפיל ולהמשיך במסע לעבר זכייה שביעית בתואר.

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) - יאניק זינר (4, איטליה) 7:5, 6:7 (5), 7:6 (2)

אחרי שהבטיח עוד שנה שבה יסיים כמדורג ראשון בעולם, ג'וקוביץ' רצה לרשום ניצחון 20 ברציפות, אבל זינר שנמצא גם הוא בכושר מצוין נהנה מתמיכת הקהל המקומי וגבר עליו לראשונה בתום מותחן שארך שלוש שעות ו-11 דקות. בארבעת המפגשים הקודמים היה זה הסרבי שניצח, כולל בחצי גמר ווימבלדון האחרון, אבל הפעם הוא התעסק בשלבים רבים בקהל האיטלקי שתמך כמובן בטניסאי המקומי, ניסה להשתמש בטינה כלפיו כדלק והצליח לפרקים, אבל בסופו של דבר נכנע לערב אדיר של יריבו.

שגיאה כפולה לא אופיינית של נולה, במצב של 40:40 במשחקון ה-11, סידרה לזינר אפשרות שבירה שנייה במערכה הראשונה, ואותה הוא גם ניצל והמשיך ל-5:7 עם טעות אחת בלתי מחויבת במערכה כולה. במערכה השנייה הציגו צמד הטניסאים בעיקר משחק הגשות משובח, כאשר ג'וקוביץ' מספק שמונה אייסים ויריבו שישה, ולא הייתה אפילו אפשרות שבירה אחת עד לשובר השוויון. חבטת החזרה נהדרת העניקה לזינר מיני-ברייק, אבל ג'וקוביץ' חזר, התגבר גם על טעות ליד הרשת, הפך ל-3:4 והמשיך ל-4:6. נקודת מערכה אחת הוא פספס עם החטאה ברשת אחרי ראלי של 15 חבטות, ואת השנייה כבר לקח לקול קריאות הבוז מהקהל.

זינר המשיך עם חבטות החזרה נפלאות שאחת מהן גם זיכתה אותו במחיאות כפיים מצד ג'וקוביץ', שבמשחקון השישי נשבר ל-4:2. הקהל קיווה שהנה הוא מרים ידיים, אבל הסרבי הבלתי נגמר יצא גם מזה עם שבירה נגדית מהירה וכפה עוד שובר שוויון. הפעם האיטלקי גילה קור רוח ובדחיפת האוהדים השיג שני מיני-ברייק ועלה ל-0:5. את נקודת המשחק הראשונה הוא פספס, אבל בשנייה כבר סגר עניין וחגג את הניצחון הגדול בקריירה.

יאניק זינר טניסאי איטלקי. רויטרס
אחד המשחקים הגדולים של השנה. יאניק זינר/רויטרס
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי מתגרה בקהל. רויטרס
הדליק את הקהל כדי להידלק בעצמו. נובאק ג'וקוביץ'/רויטרס

סטפנוס ציציפאס (6, יוון) - הולגר רונה (10, דנמרק) 2:1, ציציפאס פרש

הדני נכנע שלשום לג'וקוביץ' שיסיים את השנה במקום הראשון בעולם, אבל השיג את ניצחונו הראשון ועשה זאת במהרה, תוך 17 דקות בלבד וזאת בעקבות פציעה שאילצה את היווני לפרוש. רונה הקשה מאוד על ג'וקוביץ' שלשום, במשחק שהסתיים אחרי שני שוברי שוויון ושלוש מערכות, אבל היום נזקק לשלושה משחקונים בלבד - הוא הוביל 1:2 ואז היווני בעצת צוותו הרפואי הודיע על פרישתו עקב כאבי גב שניתן היה לראות שמגבילים אותו בדקות שלפני החלטתו לפרוש. הקהל בטורינו הגיב בשריקות בוז בעקבות פרישתו המהירה וסיום המשחק. גם ב-2021 פרש ציציפאס מטורניר גמר הסבב אחרי הפסד במשחק האחרון, והוברט הורקאץ' ימלא את מקומו במחזור הסיום.

סטפנוס ציציפאס, טניסאי יווני. GettyImages
נפצע בגב ופרש. סטפנוס ציציפאס/GettyImages
הולגר רונה, טניסאי דני. GettyImages
ניצחון ראשון. הולגר רונה/GettyImages

משחקי בית ב' מחר:

קרלוס אלקראס - אנדריי רובלב (15:30, ספורט4)

דניל מדבדב - סשה זברב (22:00, ספורט4)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully