וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצרו את הרג הילדים בעזה": אוהד קופנהאגן פרץ עם דגל פלסטין

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 22:30

המשחק של מנצ'סטר יונייטד בדנמרק במסגרת בליגת האלופות נעצר לזמן קצר בעקבות מחאה של אוהד מקומי. ספורט בצל המלחמה, עדכונים שוטפים

תיקתקנו, 8.11/ספורט1

בזמן שהמלחמה בדרום מתחוללת, עולם הספורט נמשך, כשהספורטאים מגיבים על האירועים ובישראל מנסים לשוב לשגרה. ספורט בצל המלחמה, עדכונים שוטפים.

אוהד פרץ לדשא במשחק בין קופנהאגן לבין מנצ'סטר יונייטד עם דגל פלסטין. GettyImages
תומך פרו פלסטיני במשחק בין קופנהאגן למנצ'סטר יונייטד/GettyImages

22:15: דקות ספורות מפתיחת המשחק בין קופנהאגן למנצ'סטר יונייטד בדנמרק במסגרת ליגת האלופות, פרץ לכר הדשא אוהד של הקבוצה המקומית במטרה למחות על הרג אזרחים בעזה וגרם לעצירת המשחק. "עצרו את הרג הילדים בעזה, בואו נתמוך בזה ביחד", כתב האוהד על דגל פלסטין שאיתו פרץ למגרש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

14:14: איגוד הטניס בישראל והאיגוד הבולגרי חתמו על הסכם שיתוף פעולה. אבי פרץ שכזכור מונה לועדה המארגנת של טורניר ה ATP בסופיה סיים ביקור בן מספר ימים בבולגריה שמטרתו היתה חיזוק הקשר עם האיגוד הבולגרי, וכמובן העלאת המודעות בעולם באמצעות הטניס לטבח הנורא שהתקיים בארץ ולמען החזרת החטופים. אתמול נפתח אחד המשחקים בטורניר סופיה בדקת דומיה לזכר הנרצחים ולמען החזרת החטופים. אבי פרץ התכבד להגריל את המשחק כאשר הוא לובש חולצה שחורה ועליה הכיתוב BRING THEM HOME NOW למען החזרת החטופים. בעת ביקורו נפגש פרץ עם דמויות מפתח בממשלה הבולגרית ובראשם שר הספורט הבולגרי מר דימיטר אילייב אשר הביע את תמיכתו המלאה בישראל והביע תקווה שהמלחמה תסתיים בקרוב ושהמצב באזור ישתפר.

עמוד האינסטגרם של מנור סולומון. אינסטגרם, צילום מסך
כך זה נראה כשמחפשים את מנור סולומון באינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם
מנור סולומון מגיב על הפיצוץ בבית החולים בעזה. אינסטגרם, מנור סולומון, צילום מסך
אחד הסטוריז שסולומון פרסם בשבועות האחרונים/צילום מסך, אינסטגרם, מנור סולומון

13:33: מנור סולומון היה מעורב בחודש האחרון במסע הסברה גדול, עם שלל פוסטים בנוגע למלחמה בישראל. כעת נראה כי גולשים פרו-פלסטינים דיווחו עליו, והתוצאה: עמוד האינסטגרם שלו נמחק. כזכור, הישראלי של טוטנהאם ביקר בחריפות את אופ"א ופיפ"א על שתיקתן והרבה להעלות מסרים פרו-ישראליים בחשבונות שלו ברשתות החברתיות. לידיעה המלאה

13:26: יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן ויו"ר מנהלת הליגה הלאומית רון וורטיצקי, נפגשו הבוקר באשקלון עם ראש העיר תומר גלאם, מנכ"ל העירייה חזי חלאויה, יו"ר אליצור איתו אשקלון מיקי שרביט והנהלת הקבוצה, במטרה למוצא פתרונות שיאפשרו לקבוצה להשתתף במשחקי הליגה הלאומית שיחלו ב-28.11. ראשי האיגוד קיבלו סקירה מקיפה על הנעשה בעיר המטווחת ביותר בארץ בזמן המלחמה ועל הקשיים של העירייה לסייע בתקופה זו. מכיוון שהליגה אמורה להתחיל בקרוב, סוכם שהקבצה תשחק בליגה למרות כל הקשיים. האיגוד יסייע ככל יכולתו ובמידה ויהיה צורך הקבוצה לא תשתתף בשני המחזורים הראשונים, מכיוון שליגה כוללת מספר אי זוגי של קבוצות ובכל מקרה קבוצה אחת חופשיה מדי מחזור. בשלב הקבוצה מתאמנת בהיכל שלמה, בסיוע עיריית תל אביב, והאיגוד שימשיך לתמוך בקבוצה בכל דרך אפשרית.

12:55: לאחר ששמעו כי לחיילים בחטיבת הצנחנים חסרות מגבות, מכבי תל אביב וחברת "ערד טקסטיל" שיתפו פעולה. הקבוצה הצהובה עזרה לממן ייצור ושילוח של מגבות לחטיבה האדומה, כשדורון ג'מצ'י, סמנכ"ל שיווק ומכירות במועדון, אמר: "מאז מתקפת הטרור הרצחנית והאכזרית ב-7 באוקטובר, מכבי ת'ל אביב יחד עם השותפים העסקיים נרתמים למען תושבי העוטף וחיילי צה"ל. בין שלל הפעילויות, "מגבות ערד" נרתמו ושלחו מאות מגבות לחיילי חטיבת הצנחנים בגבולות ומגיע להם כל הכבוד על היוזמה. נציין לטובה גם את חברת "צ'יטה שליחויות" שסייעה בהיבטים התפעוליים של השינוע והחלוקה".

12:12: אנדי רם התנדב עם מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, עובדי ולקוחות החברה, ב"משק מיכאלי חקלאות אורגנית". המשק בבעלותו של תושב העוטף אשר נותר ללא עובדים בעקבות המצב, ועובדי החברה הגיעו וסייעו בעבודות החקלאיות - לצד טניסאי העבר הישראלי.

11:31: משחק הבית של נבחרת פלסטין במוקדמות מונדיאל 2026 נגד אוסטרליה, הועבר לכוויית וייערך ב-21 בנובמבר. סגן נשיא ארגון השחקנים באוסטרליה הבהיר: "אנחנו עובדים עם ארגוני זכויות אדם, כדי לראות איך אנחנו יכולים לעזור". ייתכן שגם משחק החוץ של אוסטרליה בלבנון, שנקבע למרץ, יידחה או יעבור למדינה אחרת.

11:22: מאמנה היהודי של מכללת פלורידה ואקס מכבי חיפה טוד גולדן התייחס למלחמה בישראל ואמר: "התקיפה של חמאס היתה מכוערת ואיומה, כואב לי על כל התושבים בישראל". על המחאות נגד ישראל בקולג'ים השונים בארצות הברית אמר: "אפשר ללמד ככה הרבה על אנשים. כבר למדנו הרבה על אוניברסיטאות ועל הדעות שלהן".

מגבות חדשות בחטיבת הצנחנים. .,
שיתוף פעולה בין קבוצה צהובה וחטיבה אדומה. המגבות שקיבלו לוחמי צנחנים/.

9:49: גלית, הדודה של ירון זהר ז"ל, שמת ביום הראשון למלחמה בעזה, מספרת על חייו כאוהד שרוף של מכבי חיפה: "ירון שלנו היה גיבור, גיבור גדול, הבנו את זה רק תוך כדי השבעה. הוא נלחם במשך כמה שעות, בלי הפסקה עם כל האטרף, מול אויב מתועב, נתעב ואכזר והצליח לחסל מעל 50 מהם, עד פגיעת רסיס מהפצמ"ר האכזר בגופו.

הוא אהב את הצבא, אהב את גולני ואהד את מכבי חיפה בטירוף, מה שיצר לי ולו עוד נושא משותף לדבר עליו ולחוות אותו. כילד הוא היה בא איתי ואפילו בשנה שעברה הסכים לבוא איתי למשחק מול יובה, למרות שכבר היה הולך עם חברים לסמי.

יום המשחק של ירון היה טקס אחד שלם. קמים בבוקר עם ההתרגשות והלחץ שנלווים ליום של משחק, והציפייה להגיע לאצטדיון - "רק לראות אותה". יוצאים מהבית מוקדם... "תבינו, אני חייב להיות שם לפחות 3 שעות לפני, לספוג את האווירה" הוא היה אומר.

רגע לפני היציאה מהבית, דואגים שכל החברים מצוידים בירוק, הכי חשוב זה הצעיפים, למי שמשום מה לא היה ירון היה מחלק צעיפים ומאיים על החברים "דיר באלק שאתם לא מחזירים לי אותם". מחנים רחוק מהמגרש ומתחילים בצעדה לעבר סמי - גם הצעדה עם כולם לעבר המגרש היא חלק בלתי נפרד מהאווירה והתרגשות של יום משחק.

ואז נכנסים ליציע. הרגע הזה, המיוחד הזה בו סופגים את האווירה בפנים לפני תחילת המשחק, כל הרגשות והמתח שהצטברו להם כל היום וליוו את כל היום עד הערב, השירים ביציע עם החברים ליציע... ואז שריקת הפתיחה, זאת בדיוק הנקודה שכל הרגש מתפרץ".

אוהד מכבי חיפה ירון זהר ז"ל, חייל גולני שנהרג בקרב ביום הראשון למלחמה. מכבי חיפה, באדיבות המשפחה
אוהד מכבי חיפה ירון זהר ז"ל, חייל גולני שנהרג בקרב ביום הראשון למלחמה/באדיבות המשפחה, מכבי חיפה
בשאר הולי, שחקן פוטבול אוסטרלי. GettyImages
בשאר הולי, שחקן פוטבול אוסטרלי/GettyImages

9:27: תקרית מביכה באוסטרליה: בשאר הולי, שחקן פוטבול-אוסטרלי, עורר סערה כאשר שיתף פוסט שטוען ש"ישראל מבצעת שואה ברצועת עזה" (פוסט שהועלה על ידי שחקן נבחרת הראגבי של ניו זילנד). הבעיה: הולי הוא מהיוזמים של אירוע שאמור "לקרב לבבות" בין יהודים למוסלמים באוסטרליה עם משחק מסורתי למטרות צדקה. הולי נחשב לכוכב גדול בפוטבול-אוסטרלי, אחד הענפים הפופולריים במדינה, שיחק באולסטאר ורשם קריירה ענפה. הוא בסך הכל המוסלמי השלישי ששיחק בליגה הזו. "המסרים שלו מאכזבים כל כך", נמסר ממכבי אוסטרליה. הוא מחק את הפוסט אחרי ימים ארוכים, שבהם סירב לשתף פעולה, כולל בקשה פומבית מקבוצתו הקודמת. בעבר זכה לפרסים על תרומתו לקהילה המוסלמית באוסטרליה ועל שילוב צעירים מוסלמים במדינה.

8:40: מיגל ויטור, שחקן הפועל באר שבע ונבחרת ישראל, ממשיך להביע תמיכה בישראל ולהגן עליה ברשתות החברתיות, כשהעלה באינסטגרם פוסט ובו הראה את ההתנהלות של צה"ל במלחמה. "הנה משהו שבעולם לא יספרו לכם", כתב ויטור.

פוסט של מיגל ויטור שמגן על צה"ל וישראל. אינסטגרם, צילום מסך
פוסט של מיגל ויטור שמגן על צה"ל וישראל/צילום מסך, אינסטגרם

7:00: ג'ייק כהן בריאיון: "חכמים ממני לא הצליחו לרפא את האנטישמיות והגזענות". המתאזרח של מכבי תל אביב סיפר על מה שעבר עליו עם תחילת המלחמה ("היה קשה להבין מה עושים, ליבנו עם אנשי הדרום"), המשחקים בזמן המלחמה ("שומרים על פרספקטיבה, מנסים לשמח") והמסר מהאוהדים ("אנשים שאני מזהה מסכנים את חייהם כדי להגן על המשפחה שלי").

6:35: עומרי גלזר מדבר לראשונה על המצב: "מכיר אנשים שנחטפו לעזה". השוער הישראלי שוב בלט בין הקורות של הכוכב האדום, וסיפר לסרבים על התחושות הקשות: "חברים שלי עכשיו בצבא. זה לא קל. הכדורגל עוזר קצת לברוח, אבל הכי חשוב שכל החטופים יחזרו לישראל". לגבי קבוצתו אמר: "אנחנו משחקים מאוד התקפי, לפעמים קל ליצור מולנו הזדמנויות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully