וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ על ההתאחדות האנגלית: ההערכה שוומבלי לא יואר בכחול-לבן

ההתאחדות לכדורגל טרם החליטה כיצד להתייחס לטבח בישראל, במשרד הספורט קראו לה לכבד את הקורבנות "כפי שצוינו אירועים קודמים שבהם עולם הספורט התאחד". למרות זאת, בהתאחדות חוששים "לפגוע בקהילות מסוימות" ומעדיפים לציין באופן כללי את "הפגיעה בקורבנות"

מצעד שערי השבוע, 11.10/ספורט1

הכדורגל האנגלי ולמעשה הספורט כולו בממלכה ממשיך לעסוק בשאלה - כיצד להתייחס לאירועי המלחמה בין ישראל לחמאס. הקבוצות והליגות בבריטניה עדיין שומרות על שתיקה ולא הוציאו גינוי להתנהגות הברברית של ארגון הטרור מחשש לתגובת נגד, וכעת העיניים נשואות לעבר יום שישי בערב - אז אנגליה תארח בוומבלי למשחק ידידות את אוסטרליה.

על התאחדות הכדורגל במדינה מופעל לחץ כבד להאיר את הקשת שמעל אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל, והיועץ הממשלתי למאבק באנטישמיות הסביר כי "זה יהיה מעצים". יו"ר ההתאחדות האנגלית לשעבר דייויד ברנסטיין תקף את ההתנהלות והוא מבין אלה שמפעילים את הלחץ, כאשר לצידו במאמץ יהודים בעלי תפקיד בכדורגל האנגלי וכן מנהיג מפלגת הלייבור קיר סטארמר - שכבר הצהיר כי במסגרת ההגנה על עצמה לישראל יש את הזכות לנתק את אספקת החשמל והמים לרצועת עזה.

במכתב שנשלח ממשרד הספורט, התקשורת והתרבות הבריטי לגופים המנהלים בכדורגל, בקריקט, בטניס וברוגבי נכתב: "לאור המתקפה על ישראל ובשם מזכיר המדינה, אנו מעודדים אתכם לציין בצורה הראויה את האירועים הללו, כפי שציינתם אירועים קודמים שבהם עולם הספורט התאחד".

מנהיג הלייבור מצדיק את ניתוק אספקת החשמל והמים לעזה

הדילמה בכדורגל האנגלי הינה שצביעה הקשת בוומבלי בצבעי דגל ישראל עלולה להתפרש כהעדפת חיי אזרחים ישראלים שנאבדו על פני אזרחים פלסטינים שנהרגו גם כן. חלק מהתומכים הסבירו כי רק לפני שנה וחצי הקשת הוארה בצהוב כחול כהזדהות עם אוקראינה בצל הפלישה הרוסית, וזו רק דוגמא אחת לשורת פעולות שננקטו בעקבות נושאים חברתיים ופוליטים.

כפי שנכתב ב"טיימס", "עולם הכדורגל נאבק במשך עשורים בשאלה כיצד מתמודדים עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך שזו לא הפתעה שהספורט מתקשה להחליט כיצד להגיב לאלימות הגואה באיזור".

על פי ה-BBC, "רוב הסיכויים שההתאחדות תחליט שלא להאיר את הקשת בצבעי ישראל, מחשש לתגובות של קהילות מסוימות", כאשר כידוע, באנגליה יש אוכלוסייה מוסלמית גדולה וכסף ממדינות המפרץ הפך לדומיננטי מאוד בענף. "במקום להדליק את הקשת", נכתב ב-BBC, "מסר של שלום ואחדות יועבר לפני המשחק של אנגליה מול אוסטרליה. ה-FA הייתה בקשר עם ההתאחדות האוסטרלית כדי לאשר שתהיה צורה כלשהי של הכרה בקורבנות לפני שריקת הפתיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully