וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמענו הפצצות בדרך לשדה התעופה. אני חושש שזה ייקח הרבה זמן"

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי ת"א קלאודיו בראגה נמלט עם יתר אנשי הצוות ומספר בריאיון בהולנד: "מאמני נוער גויסו למילואים, לא יודע האם נוכל להמשיך מהמקום בו הפסקנו. הרגשתי בטוח בישראל עד יום שבת"

מכבי תל אביב עם ילדי יישובי עוטף עזה/מכבי תל אביב בכדורגל, האתר הרשמי

כמו כל אנשי הצוות של מכבי תל אביב, גם קלאודיו בראגה עזב את ישראל מיד עם פרוץ המלחמה. המנהל המקצועי של מחלקת הנוער שב לבית משפחתו בהולנד וסיפר לתקשורת ההולנדית על רגעי החרדה: "לעולם לא יכולתי לדמיין דבר כזה. כמובן שתמיד מרגישים את המתחים בגלל הדת, ההיסטוריה והמצב הפוליטי, אבל לא חשבתי שדבר כזה הוא אפשרי".

בראגה רגיל לאזעקות בישראל - הוא הגיע ארצה ב-2021 - אך יום שבת, כמובן, היה סיפור אחר לגמרי. "אם אתה גר בישראל אתה כבר מתרגל לאזעקות", סיפר. "כבר חוויתי תקיפות טילים בעבר, אבל אף פעם לא באינטנסיביות כזאת. זה היה כל הבוקר. לאט לאט התברר מה קורה בדרום ישראל. כולם חששו מאוד".

כמו יתר אנשי הצוות של מכבי תל אביב, גם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער הועלה על מטוס ליוון, ומשם המשיך להולנד: "בדרך לשדה התעופה שוב נאלצנו לתפוס מחסה, בגלל האזעקות. אתה שומע הפצצות ורואה טילים סביבך. זה היה עוד רגע מלחיץ מאוד. המשפחה שלי בהולנד התעקשה שאחזור כמה שיותר מהר, ובסופו של דבר אי אפשר באמת להתווכח. היו לי כל מיני תחושות, כי השארתי מאחור חברים ישראלים ואנשים איתם עבדתי למשך מספר שנים".

גם בימים אלה בראגה ממשיך לעקוב אחר החדשות בארץ. "מספר עמיתים שלי, כולל מאמני נוער, גויסו למילואים", סיפר. "לאחרים יש בנים או בנות שגויסו למילואים. זה לא ייאמן. היה לי כל כך כיף בתל אביב, נהניתי כל כך בעבודה ואיכות החיים היתה מצוינת. ביקרתי בכל המדינה ולרגע לא הרגשתי לא בטוח - עד שכל זה קרה".

המנהל המקצועי של אקדמיית הנוער של מכבי תל אביב קלאודיו בראגה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
רגע חרדה. בראגה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עוד בוואלה!

מוסקרה: "קמתי בשמונה בבוקר ולא הבנתי מה קורה. אמרו לי ללכת לממ"ד"

לכתבה המלאה

הפורטוגלי הבטיח לשוב לישראל כשהמצב יירגע: "אני מקווה שהביטחון יחזור כמה שיותר מהר, ושכולם יוכלו לשוב לחייהם. אם להיות כן, אני חושש שזה ייקח הרבה זמן. אף אחד לא יודע איך ייראה העתיד והאם באמת נוכל להמשיך מהמקום בו הפסקנו. יש סימן שאלה גדול מהיום למחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully