וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לעבור בשלום: מצבה של הפועל תל אביב לפני העליה לטדי

2.10.2023 / 13:30

האדומים רוצים לשרוד את הביקור בירושלים - גם ביציעים וגם על כר הדשא, כשברקע שלל סוגיות בוערות: דרישות הקהל מהמועדון אם יהיו בעיות בכניסה, מערכת היחסים בין ולקאניס וצ'יבוטה, ומה אמר דייויד מינצברג לשחקנים אחרי הדרבי?

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

איזה שבוע עבר על הפועל תל אביב. זה התחיל באירועים הקשים לפני הדרבי, נמשך ב-5:0 עצמו, התחבר למשחק הכדורסל בו הקבוצה לא הופיעה כאות הזדהות עם האוהדים, ויגיע לסיומו הערב (שני, 20:30), במשחק חם מול בית"ר ירושלים בטדי. כ-2,000 מאוהדי הקבוצה קנו כרטיסים למפגש וההערכה היא כי כ-3,000 יגיעו לבירה לתמוך בקבוצה. הקהל האדום יישב ביציע הצפון מרכזי, כאשר היציע הצפון מזרחי יהיה סגור כהפרדה בין הקהלים.

שבוע לא פשוט עבר גם הנהלת האדומים. עוד בסיום משחק הדרבי היו במועדון לחוצים מהתבוסה וההשפעה שלה על ההמשך. דייויד מינצברג נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אני לא נלחץ ממשחק אחד אלא מסתכל על דרך. אתם נבחרתם לשחק במועדון כי אנחנו מאמינים בכם לדרך, אני אופטימי ויודע שבסבלנות נהיה קבוצה יותר טובה וגם ננצח דרבי בהמשך, זה חלק מהדברים שקורים כשבונים משהו חדש. תרימו את הראש, אנחנו מאמינים בכם ועומדים מאחוריכם, תהיה חזקים וזה יביא אתכם ואותנו להצלחות".

לאחר שהתעסקו בצד המקצועי, האדומים הבינו שהקהל רותח שהמועדון לא הגיב בזמן ולא סייע לאוהדים במאורעות שקדמו לדרבי. למחרת התבוסה, המועדון הוציא הודעה ומינצברג גם נפגש עם ארז כלפון, אך אירועי משחק הכדורסל הביאו אוהדים לא מעטים לדרוש כי אם יהיו בעיות בכניסה גם לטדי הערב או לכל מגרש אחר, קבוצה הכדורגל תלמד לקח מקבוצת הכדורסל ולא תופיע. בהתאחדות לכדורגל כבר הבהירו כי דין הכדורגל אינו כדין הכדורסל, ועל אי עליה למשחק האדומים ימצאו עצמם בהפסקת פעילות והתחלת עונה בליגה הלאומית בעונה הבאה.

מייקל ולקאניס הוא האיש שצריך לפתור מקצועית את הסיטואציה ולהרים את הקבוצה מההשפלה בדרבי. זו לא רק החמישייה אלא גם היכולת המבישה והקלות בה מכבי תל אביב הבקיעה שערים - נדמה היה שיכולה היתה לכבוש גם עוד שלישייה. "אין לי בעיה להפסיד, גם לא לספוג כמו גדולה של שערים, זה קורה, אבל לא ככה", אמר ולקאניס לשחקנים לאורך השבוע. "מה שהיה כאן זה הפקרות, שחקנים קיבלו הוראות, אבל על המגרש עשו מה שהם רוצים". המאמן העיר המון לשחקני החלק הקדמי - ביניהם אלן אוז'בולט ומאוויס צ'יבוטה - על העזרה להגנה, כעס שלא היה סיוע לאלון אזוגי על מילסון ואמר לשחקנים: "אין לי בעיה לקחת את האחריות עלי, אבל שכל אחד יסתכל על עצמו במראה ויהיה שלם עם מה שהוא עשה במשחק הזה".

מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס. מאור אלקסלסי
דורש שיפור. ולקאניס/מאור אלקסלסי

עוד בליגת העל

עוד בוואלה!

אבוקסיס יאלתר עם בעיית המגנים בבית"ר, הפועל ת"א החבולה תשנה מערך

לכתבה המלאה

הרכב של ארבעה שחקני התקפה שכמעט ולא עושים הגנה כבר לא על הפרק. אחד מהרביעייה שפתחה בדרבי יירד הערב לספסל אך עדיין לא בטוח שזה יהיה מאוויס צ'יבוטה, שלא תורגל השבוע. במועדון לא פסלו כי אי הכללת צ'יבוטה בתרגולים זה חלק מסדרת חינוך של המאמן לקשר לאור האכזבה מיכולתו, או כמו ששחקנים רואים זאת: "מאוויס ילד בראש. הוא פחות השחקן שמאמן צועק עליו וגוער בו אז הוא מתיישר כמו חייל, אבל הוא אחלה שחקן ונכס לחדר ההלבשה. גם אם יפתח וגם אם יעלה מהספסל, הוא שחקן חשוב מאוד בטדי".

המאמן החל להביע חוסר שביעות רצון מצ'יבוטה כבר בשבוע ההכנות למשחק בטרנר נגד הפועל באר שבע ולא פתח איתו, כעס עליו במחצית בדרבי, העיר לו כל הזמן על העבודה הטקטית וחזר ואמר: "אתה לא ממלא הוראות". ועדיין, בטדי האדומים יצטרכו לשחק לא מעט דקות על מעברים וצ'יבוטה הוא השחקן המהיר ביותר בחלק הקדמי. לאחרונה ולקאניס אוהב להפתיע ביום המשחק עם עוד שינוי או שניים מהתרגולים, לכן רק בערב נדע את מצבו של שחקן הכנף.

וזה לא רק צ'יבוטה. התרגולים לאורך השבוע הבהירו כי ולקאניס טרם החליט על ה-11 שלו. טבעי היה שיחזיר את אל ים קנצפולסקי להרכב דומה לזה שפתח בטרנר וסיפק פייט, אך לאורך השבוע תורגל בחוליית הקישור גם רן בנימין. בהגנה בריאן פאסי תורגל במערך של ארבעה וחמישה שחקני חלק אחורי, וכמוהו גם טל ארצ'ל. ולקאניס מכין מספר וריאציות לכל סיטואציה, אך התרגולים הללו מצביעים גם על לא מעט פאניקה שאחרי הדרבי, בניסיון למצוא את הקבוצה מחדש.

"הדרבי פגע בביטחון של כל אחד, זה לא פשוט, אבל נבוא לתת הכל", אמרו שחקנים בקבוצה. "בכל מקרה אסור לנו להפסיד את המשחק הזה, אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח, אבל נקודה יכולה להיות תוצאה לא רעה כהתאוששות מהדרבי".

מאוויס צ'יבוטה, שחקן הפועל תל אביב. אריאל שלום
"אתה לא ממלא הוראות". צ'יבוטה/אריאל שלום

עם כל הכבוד למשחק עצמו, התחלנו ולכן נסיים באוהדים. אירועי השבוע האחרון מחייבים כי המשחק היום יעבור בשלום. משטרת ירושלים הבהירה אתמול כי תקל בכנסיות ותבוא לקראת האוהדים על מנת שהדברים יעברו חלק, אך מנגד, שוטרים סמויים יהיו ביציע ובקרבת היציע, וכל הפרעה לסדר מצד אוהדי הפועל תל אביב או בית"ר ירושלים תיענה ביד קשה. במשטרה הדגישו כי הפרת סדר כוללת גם אבוקות בתוך היציע ולא רק לשדה המשחק, השלכת חפצים או כל דבר אחר, כולל אוהדים שינסו להתקרב אל עבר היציע של היריבה ולחמם את האווירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully