וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק העונה הראשון: הטירוף והחשש של בית"ר ירושלים לפני הפועל

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 11:01

טדי יהיה מלא, הקהל מטריף את השחקנים ("רק תביאו את הפועל!"), המוטיבציה בשיאה והקבוצה מלאת אמונה, אבל אבוקסיס יודע: ההגנה חסרה, הקישור לא בכושר, ההתקפה לא מתואמת. בית"ר ירושלים רוצה לסמן וי על משחק גדול ראשון בעונה הזאת, אבל יש לה ממה לחשוש

תקציר: מכבי בני ריינה - בית"ר ירושלים 1:2/ספורט 1

כאב הראש של יוסי אבוקסיס בנוגע להרכב של בית"ר ירושלים למשחק הערב מול הפועל תל אביב (שני, 20:30) יוכרע רק לקראת פתיחת המשחק, כאשר יוחלט סופית מי מבין המגינים, בן ביטון וגריגורי מורוזוב, כשיר למשחק. השניים עושים מאמצים לשחק, מוכנים לקבל זריקה ולא מוכנים להחמיץ את המשחק, אך ברמת כשירות הם עדיין בספק, כאשר גם בצוות הרפואי לא משוכנעים שזה נכון עבורם לשחק.

כפועל יוצא מכשירות המגינים יוחלט על המערך, ציוות הקישור וציוות ההתקפה. לאורך השבוע תורגלו מוזי ודור מיכה כמגינים במערך של 5 שחקני הגנה, במערך של 4 נכללו בקישור גם שחקנים כמו אשכנזי ועדי יונה, גם עומר קורסיה היווה אופציה, ולמעשה לאורך השבוע תורגלו 16 שחקנים על 10 עמדות שדה, וזה אומר הכל לגבי ההתלבטויות של יוסי אבוקסיס לקראת המשחק.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. מאור אלקסלסי
הרבה חומר למחשבה. אבוקסיס/מאור אלקסלסי

בבית"ר כמו בבית"ר, המאניה דיפרסיה חוגגת. אחרי הניצחון על חדרה כולם היו בהיי ודיברו על קבוצה חזקה מאוד לפלייאוף העליון ואילו ההפסד לריינה לקח את כל האנרגיות אחורה. הקהל עדיין מאמין, תומך, ימלא את טדי בפעם השניה העונה כאשר כל 24 אלף הכרטיסים לאוהדי הצהובים שחורים צפויים לאזול (נותרו מאות בודדות) כאשר היציע הצפון מזרחי יהיה סגור לצורך הפרדה בין הקהלים.

בעוד הפועל תל אביב אמורה להגיע פגיעה אחרי החמישיה בדרבי, בית"ר רואה זאת אחרת ואבוקסיס אמר לשחקניו: "זה לא יהיה דומה לדרבי, הם יבואו לשחק אחרת, מבוקר, יהיו אחראיים וינסו להקשות עלינו ולנצל את הלחץ של טדי, אנחנו חייבים להיות חכמים ולא ליפול לתוך זה, לשחק כדורגל, לשלוט, אבל להיות חכמים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ירדן שועה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הרבה כישרון בהתקפה, אבל חסרה מהירות. שועה/ברני ארדוב

המשחק הזה הוא משחק של דרך עבור בית"ר. יותר מדי פעמים כשהפועל תל אביב מגיעה לטדי הקהל מלחיץ את השחקנים שלא מצליחים להתמודד ונכשלים. עם 2 נקודות אחרי 4 מחזורים, בית"ר לא יכולה להרשות לעצמה שלא לנצח, מה גם שמשחקים מול הפועל תל אביב והפועל ירושלים בעוד שני מחזורים הם המשחקים היוקרתיים עבור הקהל והם הסממן של העונה.

"הקהל בטירוף פסיכי", אמר אתמול אחד השחקנים, "זה משהו שהתחיל בסוף עונה שעברה והפך למשוגע, פיתאום כל משחק מעניין, טדי מלא, כמות של הודעות מאוהדים, ה'רק תביאו את הפועל!'. זה לא פשוט כי אנחנו רק עם 2 נקודות בגלל המינוס 4 ויש לחץ שאם לא ננצח המצב לא יהיה טוב, אבל כולם מאמינים. אנחנו מרגישים שאנחנו יותר טובים מהפועל תל אביב וצריכים לנצח".

איסמעילה סורו הוא מבחינת יוסי אבוקסיס השחקן המרכזי למשחק הזה. עדיין לא ברור מי ישחק לצידו בקישור אך מבחינת אבוקסיס סורו הוא היתרון הגדול במרכז השדה. ועדיין, סורו לא עשה הכנה מסודרת לעונה, גם הוצ'קו שעשוי לשחק לצידו לא עשה, יובל אשכנזי רק לאחרונה חזר מפציעה, המגינים עם מבחן כשירות, הקבוצה הזאת תצטרך לעבור עוד כמה תהליכים עד שתהיה מוכנה כמו שהמאמן רוצה.

שחקן בית"ר ירושלים איסמעילה סורו. מאור אלקסלסי
עדיין סימני שאלה. סורו/מאור אלקסלסי

וזה גם נכון לחלק הקדמי. אחת המסקנות מהמשחקים האחרונים היא ששלישיית ההתקפה לא יכולה לשחק במבנה דומה לעונה שעברה. הניסיון להזיז את פריידיי מעט הצידה הופך את החלק הקדמי לכבד ואבוקסיס מחפש פתרונות, וזה קשה יותר כאשר גם פריידי וגם ג'ורג' מתקשים ללחוץ, יחד עם שועה שלא נייד במיוחד.

במצב כזה, וללא כנפיים מהירות, אבוקסיס יצטרך לנסות לאלתר עד ינואר כמעט בכל משחק. הוא יקווה שהקישור שלו יהיה החלק החזק והדומיננטי, ובהתקפה הוא ישאף מתישהו למצוא מערך בו אחד מהשניים, פריידיי או ג'ורג', יפתח מהספסל, גם על מנת לרווח את המשחק וגם שיהיה שחקן התקפה על הספסל שיוכל להיכנס ולעשות שינוי.

שינוי נוסף שאבוקסיס ירצה לעשות בהמשך, במידה והכל ייחתם, הוא להחזיר את טרזייה תומא לעניינים. באין מהירות בכנפיים, קשרים עם רגליים קלות ומהירות שבאים מקו שני יוכלו לעזור לא מעט. אין לבית"ר תחליף לתומא בעמדה זאת, אך השחקן צריך לחתום קודם לשנתיים, לחזור לעניינים ולייצב את הראש לפני שיקבל בחזרה את חולצת ההרכב.

טרזייה תומא בית"ר ירושלים. דני מרון
יוכל לחזור לעניינים? תומא/דני מרון

בנוגע ליריבה, בבית"ר מסמנים בעיקר את שחקני ההתקפה המהירים של האדומים - לאיוס, אוז'בולט וצ'יבוטה. למרות שהאחרון לא תורגל באימוני הפועל תל אביב, בבית"ר לוקחים בחשבון כי ייתכן ויפתח או גם לכשיעלה מהספסל, המהירות שלו במעברים יחד עם לאיוס מסוכנת. "בשנה שעברה בטדי הוא נכנס לחצי שעה ופירק אותנו", זוכרים בבירה, וכמובן אלן אוז'בולט שכמעט תמיד מבקיע נגד בית"ר. הגנת בית"ר כמעט ולא השתנתה השנה, כך שעל פי אירועי העבר, יש לה מה לחשוש מהשלישיה הזאת, וגם מעמרי אלטמן במידה ויקבל קרדיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully