וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני נדאל: ג'וקוביץ' הגדול אי פעם? "פדרר בשיאו היה טוב יותר"

הדוד של רפאל נדאל מסייג את הקביעה שג'וקוביץ' הטוב בכל הזמנים. מקנרו והנין טוענים: הדיון על הטניסאי הגדול אי פעם הסתיים

מחוץ לקווים, 10.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

נובאק ג'וקוביץ' המשיך לחרוט את שמו בספרי ההיסטוריה של הספורט העולמי, כשזכה בלילה שבין ראשון לשני בגרנד סלאם ה-24 בקריירה שלו. הסרבי בן ה-36 הגדיל את הפער שלו מרפאל נדא לרוג'ר פדרר, וגם המעריצים הגדולים ביותר של צמד האגדות הללו נאלצים להודות: תופעה כמו נולה, ספק אם היתה.

ג'ון מקנרו, שיודע דבר או שניים על אגדות, יצא מגדרו אחרי הניצחון של ג'וקוביץ' על דניל מדבדב בגמר אליפות ארצות הברית. "הוא אחד הספורטאים המדהימים אי פעם, בכל הענפים, בכל מובן אפשרי", אמר. "התשוקה שלו, הרעב אחרי כל ההישגים הללו - זה פשוט משוגע. הוא ספורטאי של אחד למיליארד. אני מת על רוג'ר פדרר, הערצתי את רוד לייבר, אני מכבד מאוד את נדאל, אבל הבחור הזה... אני אפילו לא יודע איך להתחיל לדבר עליו. חייבים להעריץ אותו".

אגדת עבר נוספת, ז'סטין הנין, הוסיפה: "כולנו ידענו שנובאק יגיע מוכן לגמר, אבל הוא עשה את זה בצורה כל כך מדויקת, כל כך אינטנסיבית. אי אפשר למצוא את המילים כדי לתאר אותו. מבחינתי, הדיון (על תואר השחקן הגדול אי פעם) נגמר. מעולם לא ראינו שחקן כל כך חזק, והוא הוכיח זאת שוב בגמר. טקטית, הכל היה מושלם אצלו".

עוד על הזכייה של ג'וקוביץ'

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מאמנו של ג'וקוביץ', גוראן איבניסביץ', הבהיר שלכוכב שלו אין שום כוונה לעצור ב-24, או אפילו ב-25 גרנד סלאמים. "נובאק מתכנן לשחק באולימפיאדת לוס אנג'לס ב-2028, אני מאמין שעד אז הוא עדיין יהיה בשיאו. קשה לי להאמין שהוא ירגיש מיצוי אחרי שיזכה בגרנד סלאם ה-25. גם בגילו ובסטטוס שהוא נמצא בו, הוא עדיין דואג לכל הפרטים הכי קטנים כדי להישאר בכושר פנטסטי. אף פעם לא תראה אותו מרוצה מעצמו, או מסופק, הרעב שלו תמיד עצום".

איבניסביץ' הגדיר את ג'וקוביץ' כ"יחיד במינו, גאון. לא הרבה אנשים אוהבים אותו, אבל מבחינתי מה שהוא עשה זה לא רק אחד ההישגים הגדולים בתולדות הענף, אלא אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של הספורט כולו. הוא ווינר מולד. כשאתה אומר לו שהוא לא מסוגל לעשות משהו, הוא יעשה הכול כדי להוכיח לך אחרת".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה בווימבלדון לצד סגנו רוג'ר פדרר. GettyImages
מי טוב יותר? תלוי את מי שואלים/GettyImages

טוני נדאל, דודו של רפאל נדאל ומי שהיה המאמן שלו, טוען שאומנם ג'וקוביץ' הוא הטוב בכל הזמנים, אבל פדרר במיטבו היה שחקן טוב יותר. "ג'וקוביץ' הוא אלוף גדול, ויהיה קשה מאוד להגיע להישגים שלו, ולא רק לאחיין שלי, אלא לכל אחד", אמר נדאל, "קשה להכריע מי הטוב בהיסטוריה, וחייבים להגיד שזה ג'וקוביץ' בגלל שמספר התארים מראה את זה.

"למרות שאני חושב שרוג'ר פדרר בשיאו הצליח לשחק ברמה גבוהה יותר, הרי שאם הטוב בכל הזמנים מוכרע על ידי המספרים, אז ג'וקוביץ' הוא ללא ספק הגדול מכולם".

אגב, טוני נדאל אמר שעם כל הכבוד לטניס של היום, לפני עשור הוא היה טוב בהרבה. לדבריו, "השחקנים מהטופ של לפני 10 שנים טובים בהרבה מאלה של היום. הם היו איכותיים יותר ותחרותיים יותר מאלה של היום. דג'וקוביץ' של היום הרבה פחות טוב מדג'וקוביץ של לפני חמש או עשר שנים. אין ספק שרפא (נדאל) היה מנצח את מדבדב, ואוורינקה יותר טוב מקספר רוד, אנדי מארי היה מנצח את זברב, דל פוטרו היה מנצח את רובלב ודויד פרר היה גובר על הולגר רונה. אני מופתע מחוסר היציבות וחוסר ההמשכיות של הטניסאים היום. מלבד לאלקראס וג'וקוביץ', הרוב מאכזבים. הטניס כיום מבוסס על כוח ושליטה בנקודה, וככה קשה להתבלט, אבל גם קשה לראות משחקים יפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully