וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנד סלאם 24 בקריירה: נובאק ג'וקוביץ' גבר על מדבדב בגמר אליפות ארה"ב

האלוף הסרבי עשה זאת שוב: בסיומו של קרב נהדר בניו יורק, ג'וקוביץ' ניצח 3:6, 6:7 (5), 3:6 את דניל מדבדב והגדיל את הפער שלו מנדאל ופדרר בדרך לגביע רביעי בארה"ב אחרי 3:17 שעות ועוד מפגן ווינריות

בגיל 36, נובאק ג'וקוביץ' ממשיך לשלוט בטניס העולמי ולעשות היסטוריה. הלילה (בין ראשון לשני) הטניסאי הסרבי שוב זכה באליפות ארה"ב אחרי שגבר בגמר 3:6, 6:7 (5), 3:6 על דניל מדבדב בסיומו של גמר איכותי. אומנם על הנייר מדובר בניצחון 0:3 חלק, אבל הניצחון הושג אחרי קרב קשה, שארך 3:17 שעות, ובסיומו דג'וקוביץ' הוסיף עוד גביע לארון המפואר שלו: תואר הגרנד סלאם ה-24 בקריירה, כמובן שיא כל הזמנים.

כעת ג'וקוביץ' הגדיל את הפער שלו משני יריביו העיקריים - רפאל נדאל נותר מאחוריו עם 22 תארים, ואילו רוג'ר פדרר עם 20. עבור ג'וקוביץ' זו זכייה רביעית בארה"ב, שמתווספות ל-10 גביעים שיש לו באוסטרליה, 7 זכיות בווימבלדון ועוד 3 ברולאן גארוס. גם בגיל 36, ג'וקוביץ' הצליח לזכות השנה בשלושה גרנד סלאמים (הפסיד בגמר ווימבלדון לקרלוס אלקראס), והוא חוזר לפסגה העולמית בסטייל, בידיעה שהוא לא רק מקום ראשון בעולם, אלא הטוב בכל הזמנים.

ג'וקוביץ', שרשם בקריירה ששה הפסדים בגמר אליפות ארה"ב, הצליח לנקום במדבדב שגבר עליו בפלאשינג מדו לפני שנתיים. במקביל הוא גם עבר את סרינה וויליאמס, שנחשבה לשיאנית של העידן המודרני (עם 23 זכיות), והשתווה למרגרט קורט, עם 24 תארי גרנד סלאם.

ג'וקוביץ' עשה זאת בצורה אופיינית: לא רק בזכות טניס איכותי, שבהחלט היה לו, אלא בזכות ווינריות מרשימה, שגרמה לו להתעלות בכל רגעי ההכרעה החשובים, בעוד שמדבדב, שצעיר ממנו בתשע שנים, פספס לא מעט הזדמנויות על אף שנראה לפרקים כמי שעומד להשתלט על המשחק.

ג'וקוביץ' פתח נהדר, והשיג שבירה מהירה שעזרה לו לנצח את המערכה הראשונה. המערכה השנייה כבר הייתה מותחן, נמשכה כמעט שעתיים, אבל בשובר השוויון הווינר הסרבי חזר מפיגור וניצח 5:7 בדרך ל-6:7 ו-0:2 במערכות. במערכה השלישית ג'וקוביץ' שוב היה חד וקטלני מול מדבדב שקצת איבד את הסבלנות, השיג שתי שבירות וניצח 3:6 בדרך ל-0:3, עוד הישכבות על הרצפה, ועוד גביע ליד. לא יפתיע אף אחד אם זה לא האחרון.

נובאק דג'וקוביץ', אלוף אליפות ארה"ב. GettyImages
עקף את סרינה. נולה/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023. GettyImages
הישג מדהים. ג'וקוביץ'/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מברך את דניל מדבדב אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023. GettyImages
תחושת פספוס. מדבדב/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023/GettyImages

מהלך המשחק

מערכה ראשונה - 3:6 לג'וקוביץ'

כבר במשחקון ההגשה הראשון של מדבדב ג'וקוביץ' השיג שבירה, ועוד על האפס, כשהסרבי מציג משחק אגרסיבי ותוקפני ועלה ל-0:2, ומשם ל-0:3 שסגר עם עוד אייס מדויק. הרוסי נכנס לקצב, ועלה על הלוח לראשונה כדי לצמק ל-3:1. במשחקון הרביעי מדבדב המחיש שהוא מוכן לקרב החפירות כשניצח נקודה אחרי 36 חבטות מהקו האחורי, אבל נולה ההתקפי קיצר את הנקודות עם עלייה לרשת, ועלה ל-1:4. מדבדב ניסה להגביר לחץ כששוב צימק ל-4:2, אבל ג'וקוביץ' לא נרתע ועם פורהנד רשם את הווינר ה-11 שלו במשחק שהעלה אותו ל-2:5. במשחקון השמיני מדבדב הציל שתי נקודות מערכה ושמר איכשהו על ההגשה כדי לצמק ל-5:3, אבל נולה ידע לסגור סיפור ולנצח 3:6 אחרי 47 דקות.

מספרי המערכה
אייסים: ג'וקוביץ' 3, מדבדב 2
שגיאות כפולות: ג'וקוביץ' 0, מדבדב 3
נקודות שבירה: ג'וקוביץ' 1 מ-3, מדבדב 0 מ-0
ווינרים: ג'וקוביץ' 12, מדבדב 8
שגיאות לא מחויבות: ג'וקוביץ' 10, מדבדב 12
סך הכל נקודות: ג'וקוביץ' 33, מדבדב 25

עוד בוואלה!

המצלמות חשפו: הרגע המדהים שבו סבאלנקה התפרקה אחרי ההפסד בגמר

לכתבה המלאה
ניקול קידמן עם קית' אורבן, גמר אליפות ארה"ב 2023. רויטרס
ניקול קידמן עם קית' אורבן, גמר אליפות ארה"ב 2023/רויטרס
סטינג, גמר אליפות ארה"ב 2023. רויטרס
סטינג, גמר אליפות ארה"ב 2023/רויטרס
ג'סטין טימברלייק, גמר אליפות ארה"ב 2023. רויטרס
ג'סטין טימברלייק, גמר אליפות ארה"ב 2023/רויטרס
מתיו מקונהיי והדוגמנית הברזילאית קמילה אלבס בגמר אליפות ארה"ב. GettyImages
מתיו מקונהיי והדוגמנית הברזילאית קמילה אלבס בגמר אליפות ארה"ב/GettyImages

מערכה שנייה - 6:7 לג'וקוביץ' (5:7)

מדבדב חזר למגרש אחרי הפסקה ארוכה בתום המערכה הראשונה, ועלה ל-0:1 למרות שתי שגיאות כפולות, אבל ג'וקוביץ' הגיב במשחקון על האפס והשווה ל-1:1. הרוסי נלחם על עוד משחקון הגשה כדי לעלות ל-1:2, בעוד נולה שוב השיג משחקון על האפס כדי להשוות ל-2:2, עם שתי עליות יעילות לרשת וטאץ' עדין ואלגנטי. המגמה נמשכה, כאשר מדבדב נאבק על כל משחקון הגשה שלו, בעוד הסרבי זכה במשחקון שלישי רצוף על האפס כדי להשוות ל-3:3. כדי להמחיש את היעילות והריכוז של ג'וקוביץ' - רק במשחקון השביעי הסרבי רשם את השגיאה הלא מחויבת הראשונה שלו במערכה השנייה. עם זאת, מדבדב היה זה שהציל אפשרות שבירה, ועלה ל-3:4 קשה, בעוד ג'וקוביץ' נראה מעט תשוש לרגע, כשמעד על המגרש אחרי עוד ראלי ארוך של 31 חבטות.

במשחקון השמיני, שארך כמעט 13 דקות, מדבדב השיג אפשרות שבירה ראשונה במשחק, אבל ג'וקוביץ' השיג שלוש נקודות רצופות עם שלוש עליות יעילות לרשת, והשווה ל-4:4 נהדר. ועם זאת, בשלב הזה לפתע מדבדב נראה השחקן הרענן יותר, ועם משחקון חלק מצדו עלה ל-4:5. ג'וקוביץ' שוב האט את הקצב, לקח את הזמן בין הנקודות, והשווה ל-5:5 כשהוא ממשיך לשמור על האחוזים המצוינים שלו בעליות לרשת (21 מ-23 במערכה השנייה). במשחקון ה-11 ג'וקוביץ' הצליח לקחת את הנקודה היפה במשחק עד לשלב זה, בסיומו של ראלי הפכפך, אבל מדבדב שרד עם ההגשה שלו ועלה ל-5:6. ג'וקוביץ' שוב הגיש כדי להישאר במערכה, הסתבך עם שתי שגיאות כפולות, הציל נקודת מערכה אחת, אבל הצליח להשוות ל-6:6 בסיומו של משחקון דרמטי וכפה שובר שוויון.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. Elsa, GettyImages
תמיד יריב קשוח. מדבדב/GettyImages, Elsa

ג'וקוביץ' הגיע לטיי-ברייק עם מאזן 5:24 השנה בשוברי שוויון, אבל מדבדב פתח טוב יותר ועלה ל-1:3. ג'וקוביץ' זכה בשלוש נקודות רצופות ועלה ל-3:4, אבל מדבדב הפך ל-4:5 אחרי ראלי נפלא של 21 חבטות. ואז, כהרגלו, ג'וקוביץ' שוב נראה חד, הגביר לחץ, זכה בשלוש נקודות רצופות, וניצח 5:7 כדי לעלות ל-0:2 אחרי מערכה שנמשכה 1:45 שעות.

מספרי המערכה
אייסים: ג'וקוביץ' 1, מדבדב 3
שגיאות כפולות: ג'וקוביץ' 4, מדבדב 2
נקודות שבירה: ג'וקוביץ' 0 מ-1, מדבדב 0 מ-2
ווינרים: ג'וקוביץ' 18, מדבדב 18
שגיאות לא מחויבות: ג'וקוביץ' 18, מדבדב 17
סך הכל נקודות: ג'וקוביץ' 58, מדבדב 52

דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב 2023. Elsa, GettyImages
פספס את ההזדמנויות שהיו לו במערכה השנייה. מדבדב מתוסכל/GettyImages, Elsa
נובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארה"ב 2023. Elsa, GettyImages
אל תגיעו מולו לשובר שוויון. ג'וקוביץ'/GettyImages, Elsa

מערכה שלישית - 3:6 לג'וקוביץ'

רגע יפה נרשם במשחקון השלישי, כשמדבדב מעד ונשכב על המגרש, וג'וקוביץ' עבר מעל לרשת וניגש אליו עם יד מושטת והציע לו עזרה לקום. במשחק עצמו ג'וקוביץ' לא הראה שום רחמים, והמשיך לשמור על ההגשה שלו כדי לעלות ל-1:2. מדבדב נראה מעט חסר ריכוז, ונולה הסתער על ההזדמנות כדי לשבור ולעלות ל-1:3, אבל אז, אחרי שעתיים ו-57 דקות, הגיעה השבירה הראשונה של מדבדב במשחק, כשהרוסי הצליח לנצל ריפיון לא אופייני של הסרבי וצימק ל-3:2.

הרוסי קיווה לצבור מומנטום, אבל שוב ג'וקוביץ' הקטלני הגיב היטב - ושבר מיד בחזרה כדי לעלות ל-2:4. במשחקונים האחרונים הלחץ דיבר, וכשהלחץ מדבר, יש מי שמתעלה ומי שנבהל ועושה שגיאות לא מחויבות. אחרי שלוש שעות ו-17 דקות, ג'וקוביץ' סגר סיפור. קבלו את האלוף.

מספרי המערכה
אייסים: ג'וקוביץ' 0, מדבדב 1
שגיאות כפולות: ג'וקוביץ' 2, מדבדב 1
נקודות שבירה: ג'וקוביץ' 2 מ-2, מדבדב 1 מ-1
ווינרים: ג'וקוביץ' 8, מדבדב 6
שגיאות לא מחויבות: ג'וקוביץ' 7, מדבדב 9
סך הכל נקודות: ג'וקוביץ' 26, מדבדב 20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully