וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וקוביץ': "לא האמנתי שאהיה פה, הניצחון בזכות הבת שלי"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 11:24

אלוף ארה"ב סיכם את הקרב הקשה בגמר: "לא מבין איך ניצחתי במערכה השנייה, הבת שלי נתנה לי כוח". הפרישה מתקרבת? "אין לי שום כוונה להעביר את הלפיד". מדבדב פרגן: "מה אתה עושה פה בכלל?"

קוקו גוף זכתה באליפות ארה"ב הפתוחה, מחוץ לקווים 10.9/עריכה: זיו שטיינר

השליטה של נובאק ג'וקוביץ' בטניס העולמי היא בלתי נתפסת. לא רק שהלילה (בין ראשון לשני) הוא זכה בתואר בגרנד סלאם ה-24 בקריירה, אלא שבגיל 36 הוא בשיאו. ג'וקוביץ' זכה בשבעה מתוך 12 הגרנד סלאמים האחרונים - כאשר בשניים מתוך ה-12 הוא כלל לא השתתף, ובשניים נוספים הפסיד בגמר! בשנת 2023 הוא זכה בשלושה גרנד סלאמים, ורק בווימבלדון הפסיד בגמר. הלילה הוא ניצח 0:3 את דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב, ושוב אמר בסיום: "זו תחושה מדהימה, ואני לא לוקח את זה כמובן מאליו".

לדבריו, "לעשות היסטוריה בטניס זה באמת משהו מיוחד עבורי, קשה לתאר את זה במילים. בגיל 8 רציתי להיות הטוב בעולם ולזכות בווימבלדון. אבל גם עם השנים שהצבתי לי מטרות חדשות, לא הייתי מאמין שבשלב הזה אעמוד פה עם 24 תארי גרנד סלאמים". הוא הפך למבוגר ביותר בעידן המודרני שזוכה באליפות ארה"ב.

נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023/GettyImages

עוד על הזכייה של ג'וקוביץ' באליפות ארה"ב הפתוחה

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מניף את בתו אחרי הזכייה באליפות ארה"ב 2023/GettyImages
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. Elsa, GettyImages
פספוס. מדבדב/GettyImages, Elsa

"ייקח לי זמן לעכל את זה", אמר ג'וקוביץ', "הייתי תשוש במערכה השנייה, שנמשכה כמעט שעתיים, ידעתי שהוא לא יפסיד בלי מאבק, אני חושב שהוא היה טוב יותר ברוב המערכה השנייה ואני לא מבין איך ניצחתי אותה... אחר כך לקחתי הפסקה וחזרתי רענן, היה הרבה מתח, ואני גאה מאוד על הניצחון, זה חלום. שלושה מתוך ארבעה גרנד סלאמים, זה מדהים".

על הרגע שבו חיבק את בתו בסיום: "ראיתי אותה כל המשחק, היא ישבה בשורה הראשונה, הסתכלנו אחד על השני, צחקנו אחד עם השני, היא סימנה לעברי אגרופים אחרי נקודות... היא רק בת 6 אבל באמת ברגעים שבהם הייתי צריך למצוא רוגע, למצוא חיוך וכוח, היא נתנה לי את האנרגיה, היא הדבר שהכי עזר לי במשחק הזה".

ג'וקוביץ' הבהיר שמבחינתו הסוף עדיין ממש לא קרוב, וש"אני מתכוון להמשיך הלאה, כי הגוף שלי מרגיש היטב ועדיין אני נהנה מכל התמיכה והאנרגיות שיש", גם אם זה דורש ממנו הרבה בכל שנה מחדש. "אתה חייב להמציא את עצמך מחדש שוב ושוב, כי זה מה שכולם עושים. זו הדרך היחידה להיות תחרותי במשך 20 שה. רוב הדברים שעבדו לך בשנה אחת, לא יעבדו בשנה שאחר כך. אני תמיד מחפש את הדבר הבא, כל הזמן רוצה להוסיף משהו למשחק שלי. אחד השיעורים הכי חשובים שלמדתי לאורך הדרך הזו, היא שתמיד צריך לבחון את הגבולות שלך, תמיד צריך להמציא משהו חדש כדי להשתפר".

ג'וקוביץ' חזר והבהיר שאין לו שום כוונה "להעביר את הלפיד" בקרוב למי שמסומן כיורשו הטבעי, קרלוס אלקראס. "אנשים אוהבים לדבר יותר מדי, אני אוהב להתמקד במה צריך לעשות כדי להיות במצב האופטימלי כדי להתחרות. העלייה של קרלוס היא בשורה מרעננת לטניס, נהדר שמתפתחת בינינו יריבות".

מדבדב אמר בסיום: "קודם כל אני רוצה לשאול את נובאק, מה אתה עדיין עושה כאן? קאן און! ... מצד אחד אני יכול להגיד בגאווה שפעם ניצחתי פה את ג'וקוביץ' בגמר גרנד סלאם, מצד שני הפסדתי לו ארבעה גמרים... אז אני לא יודע כמה זה רע או טוב. הוא לא השתנה, יש לו 24 גרנד סלאמים, או 30, זה לא משנה... לי יש 20 תארים בקריירה, ולו יש 24 גרנד סלאמים. וואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully