וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדח יופיע במערכה הראשונה? דור תורג'מן וההימור של הנבחרת

משה בוקר, בוקרשט

7.9.2023 / 16:00

לדור תורג'מן נשארים רק פירורי דקות מתחת לערן זהבי במכבי תל אביב, אבל במשחק הנבחרת מול רומניה בו הוא צפוי לערוך בכורה, הוא עשוי להוכיח לרובי קין שהוא אכן יורשו הטבעי. על הסיפור הגדול המסתמן בהרכב והטירוף הישראלי ברחובות בוקרשט

אוסקר גלוך לקראת המשחק של נבחרת ישראל מול רומניה/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ניר חן

1. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, דור תורג'מן צפוי לפתוח בחוד ההתקפה של הנבחרת מול רומניה. המחליף של ערן זהבי במכבי תל אביב הוא כנראה גם היורש שלו בנבחרת ישראל. ההצלחה האדירה של נבחרות הנוער והצעירה, הרבה בזכות תורג'מן, הפכה את החלוץ לפוטנציאל אדיר גם מבחינת אלון חזן ויוסי בניון. על פי השניים, יש לו את כל החבילה. לפחות עבור הנבחרת כדי להפוך לחלוץ ראשון.

אחד השיקולים המרכזיים בקבלת ההחלטות של אלון חזן ויוסי בניון בנוגע לזימון שחקנים, ובעיקר להצבתם בהרכב הראשון, הוא היכולת שלהם לבצע הוראות טקטיות, כלומר, לעשות הגנה. זה אומר לרדוף אחרי חלוצים, לסגור את המגינים, ולא להיות פרימדונות על המגרש.

בתפיסת העולם של חזן, בנבחרת, לשחקן שאינו עושה הגנה, כזה שחושב שיהיו מספיק שחקנים שירוצו גם עבורו, אין מקום בנבחרת שלו. גם אם הוא כוכב גדול. גם אם הוא ממש מככב בליגה שלנו.

התקופה בה שימש אלון חזן כעוזר מאמן בנבחרת גרמה לו להבין מה הנבחרת צריכה כדי לעשות את קפיצת המדרגה שתביא אותה לטורניר גדול. בין השאר חזן ובניון החליטו כי הזימונים לנבחרת לא יהיו רק על פי יכולת אישית, הם סיכמו ביניהם כי לא יאפשרו ללחצים מצד גורמים שונים לגרום להם לקבל החלטות שאינן עומדות בסטנדרטים עליהם החליטו, בין השאר בנוגע לאישיות של השחקן ותרומתו לנבחרת בפן האישי. ולהיפך.

על פי חזן ובניון, דור תורג'מן עונה בדיוק על כל הקריטריונים שהם רשמו לעצמם במחברת. תורג'מן צעיר ומבטיח, מלא בכישרון, מהיר, אתלט, משחק בשתי רגליים, טכני וחכם. וכמובן שורף שטחים בלי הפסקה. חזן ובניון סימנו את חלוצה הצעיר של מכבי תל אביב מיד אחרי המונדיאליטו. אליפות אירופה לנבחרות צעירות רק שמה את החותמת וחיזקה את המחשבה של השניים שתורג'מן ראוי וצריך להיות חלוץ העתיד של הכדורגל הישראלי. גם העובדה שהחלוץ הצליח להתמודד עם שחקני הגנה המשחקים במועדונים גדולים ובליגות הטובות באירופה, גרמה לחזן לתת לתורג'מן את המקום בחוד ההתקפה בשבת מול רומניה. אם אכן תורג'מן יפתח בהרכב במשחק בשבת על אדמת רומניה, זה יהיה אירוע יוצא דופן בכדורגל כאשר הכוכב הגדול ביותר של מכבי תל אביב (והליגה כולה) אינו בסגל (מבחירה) והחלוץ שיושב על הספסל במכבי, הפך לשחקן הרכב בנבחרת הלאומית. ואולי, מי יודע, אולי דווקא חזן ובניון יגרמו לרובי קין להתייחס קצת אחרת לתורג'מן ולהאמין בו הרבה יותר.

שון וייסמן, דור פרץ, דור תורג'מן, אופיר דוידזאדה באימון נבחרת ישראל. מאור אלקסלסי
אלון חזן מאמין: לתורג'מן (במרכז) יש את כל החבילה/מאור אלקסלסי

עוד בנבחרת ישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2. זה היה קיץ מושלם לנבחרות ישראל, ועכשיו הנבחרת הבוגרת מתחילה ליהנות מהפירות שלו. יש בנבחרת הנוכחית עומק שלא היה בה שנים, ביטחון עצמי, ניסיון, ו-DNA של מנצחים המגיע עם הילדים הצעירים. קשה להתעלם מהרוח החדשה שהביאו איתם שחקני הנבחרות הצעירה והנוער מההצלחות האדירות בקיץ האחרון, לפחות באווירה ובאופטימיות, קשה שלא להרגיש בזה בכל מקום בנבחרת. ולא רק. גם בקרב חובבי הכדורגל ואפילו אצלנו בתקשורת. ועם עובדות אי אפשר להתווכח.

חזן ובניון בנו את הנבחרת בצורה כזו שאף שחקן אינו מעל הנבחרת. הנבחרת כבר אינה תלויה באף אחד, ואחרי שנים ארוכות, היא גם נראית כקבוצה ולא כאוסף של כוכבים. לבניון (בעיקר) חשוב שלא יהיו בנבחרת הלאומית סקנדלים. הוא כבר חווה כמה כאלה בתקופה בה שיחק, הוא יודע היטב מה מידת ההשפעה של הסקנדלים על המגרש, והעובדה כי המציאות סידרה לכדורגל הישראלי קיץ חלומי עם נבחרות הנוער והצעירה, חזן ובניון רוצים לעלות על גל ההצלחה ולא להישאר מאחור. מצד אחד השניים לא נראו מנותקים מהמציאות וזימנו שחקנים צעירים עם קילומטראז' נמוך במשחקים בינלאומיים, שלא נדבר על הנבחרת הבוגרת, מצד שני לא הרבה מאמני נבחרת היו מזמנים הרבה שחקנים צעירים חסרי ניסיון במעמד של מוקדמות יורו לנבחרות בוגרות (בלי לזלזל בהישגים שלהם), ולוותר על לא מעט שחקנים ותיקים ומנוסים. אבל חזן ובניון החליטו לקפוץ על העגלה, הם מקווים שהשחקנים שעשו היסטוריה בקיץ, ידביקו את כולם בקמפיין הנוכחי כדי לעשות היסטוריה נוספת. הלוואי.

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון. ברני ארדוב
קפצו על העגלה, בתקווה שהצעירים ידביקו את הוותיקים ברוח החדשה. בניון וחזן/ברני ארדוב

3. צעיר אחר (לא ממש צעיר) שבנבחרת מחכים לו כבר זמן רב הוא ליאל עבדה. חלוץ סלטיק סומן על ידי חזן כשחקן שעשוי להביא את הדבר שהיה חסר לנבחרת זמן רב. אולי מאז בניון השחקן. יכולת אישית גבוהה, כישרון אדיר ותשוקה גדולה להצליח בנבחרת. האישיות של עבדה, יחד עם הכישרון האדיר שיש לו ברגליים, גורמים לחזן להמשיך לבנות עליו ולתת לו את חולצת ההרכב הראשון. חזן ובניון מתקשים להבין למה עבדה לא עושה את הקסמים שהוא יודע לעשות במדי סלטיק, אבל הם בטוחים שהפריצה שלו בנבחרת עוד תגיע. היו משחקים שליאל עבדה

לא הגיע אליהם. זה גרם לחזן להחליף אותו לא פעם בניגוד לתוכנית המשחק, אבל תמיד עבור חזן ובניון עבדה היה ונשאר שחקן מוביל בנבחרת. שניהם יודעים כי ביום טוב שלו, עבדה יכול לעשות את מה שהוא עושה בסלטיק, והם מתפללים שזה יתחיל כבר ברומניה בשבת.

ליאל עבדה נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
יביא את הקסם הפעם? עבדה/אודי ציטיאט

4. לא ברור אם ההצלחה של הכדורגל הישראלי גרמה לאלפי ישראלים להגיע לבוקרשט למשחק של הנבחרת שלנו, אבל ברחובות בוקרשט אפשר בימים אלה לשמוע עברית בכל מקום. הרחובות עמוסים בישראלים. בבתי הקפה, במסעדות, וגם בקניונים, השפה העברית בולטת כאן. וזה לא בגלל הקזינו. רבים מהם אומרים כי החליטו לשלב טיול עם חוויה של משחק הנבחרת, ולראשונה במשחק חוץ, לישראל תהיה נוכחות מרשימה של אוהדים. כרטיסים נמכרים במחיר של 45 שקלים. מתי ראיתם המוני ישראלים רודפים ברחובות מדינה זרה אחרי כרטיסים למשחק של נבחרת ישראל? עשרות שנים אני מלווה את הנבחרת ועניין כל כך גדול סביב הנבחרת, לא זכור לי. אולי מאז שיוסי בניון היה בשיאו בנבחרת.

הנוכחות של אלפי ישראלים בבוקרשט גרמה לרבים מהמקומיים להבין בכלל שיש משחק אצלם בבית, אבל את התושבים ברומניה מעניין בעיקר הפרנסה. מדובר במדינה ענייה, ואת עיקר העניין כאן בבוקרשט, מגלים נהגי המוניות שעובדים בלי הפסקה ואף למדו כמה מילים בעברית. נהגי המוניות הם כמו תמיד אינדיקציה לבדיקת מד הדופק בציבור (לא רק בישראל), והם, כך ניתן לזהות, אומרים שיש חשש ברומניה מהנבחרת שלנו. הם אומרים כי אם הנבחרת שלהם לא תנצח את ישראל, התקשורת כאן תפרק את השחקנים והמאמן (כאילו שאצלנו לא). האוהדים הצעירים, יושבי הפאבים ובתי הקפה בערבים, מוטרדים פחות מהמשחק ויש כאלה שיודעים כבר מי זה מנור סולומון ודניאל פרץ. נקווה שהם גם יראו מקרוב מה סולומון יודע לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully