וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכמה העברת דניאל פרץ ממכבי תל אביב לבאיירן מינכן

24.8.2023 / 21:57

אחת מהעסקאות הגדולות בתולדות הכדורגל הישראלי. השוער בן ה-23 יימכר לאלופת גרמניה, אחת הקבוצות המעוטרות והטובות בעולם, תמורת 5 מיליון יורו לא כולל בונוסים. גולדהאר: "עצובים לראותו עוזב, אך גאים בהרבה מובנים"

מכבי תל אביב נפרדת מדניאל פרץ/ספורט1

נסגרה מכירת דניאל פרץ ממכבי תל אביב לבאיירן מינכן. מיד בסיום הניצחון הערב (חמישי) 1:4 על צלייה, הודיע המועדון כי השוער בן ה-23 יעבור לאלופת גרמניה באחת העסקאות הגדולות והמרשימות אי פעם בכדורגל הישראלי, כזו שבכל אירופה כבר מדברים עליה ומנתחים אותה רבות בימים האחרונים. הצהובים יקבלו עליו 5 מיליון יורו, לא כולל בונוסים.

פרץ עוזב את מכבי תל אביב אחרי 102 משחקים בכל המסגרות (לא כולל גביע הטוטו). כל עוד יעבור את הבדיקות הרפואיות ללא תקלות, ביום ראשון כבר ייכלל בסגל קבוצתו החדשה, שתפגוש את אוגסבורג במסגרת הבונדסליגה.

באיירן מינכן הגדולה הייתה זו ששמה עליו את היד אחרי שנקלעה לתסבוכת בגזרת השוערים. האלופה הגרמנית הסכימה למכור את יאן זומר לאינטר מתוך מחשבה שמנואל נוייר החלים מהפציעה הארוכה ממנה סבל, אבל השוער הוותיק מתקשה לשוב לפעילות והבווארים נזקקו לשוער חדש בדחיפות, לצד סוון אולרייך.

הבעלים מיטש גולדהאר אמר: "בימים הקרובים אנו צפויים להיפרד ולאחל דרך צלחה לדניאל פרץ, השוער והחבר היקר שלנו. תוצר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב מגיל 5, ישראלי ובן אהוב של משפחת מכבי, ניחן בתכונות אופי המתעלות גם על יכולותיו והאיכויות המקצועיות שלו שהן מהרמה הגבוהה ביותר. אנו עצובים לראות את דניאל עוזב, אך עם זאת אנו גם גאים בהרבה מובנים ומאחלים לו ולמועדון החדש שלו, באיירן מינכן, איחולי הצלחה בשנים הבאות".

דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב. אריאל שלום
מגיע לאחת הקבוצות הטובות בעולם. דניאל פרץ/אריאל שלום
דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב. אריאל שלום
העברה היסטורית. דניאל פרץ/אריאל שלום
דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב. אריאל שלום
עלה גם ליציע. דניאל פרץ/אריאל שלום
דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב. אריאל שלום
יוצא לדרך חדשה. דניאל פרץ/אריאל שלום

פרץ גדל במכבי תל אביב ואחרי שסיים את דרכו בקבוצת הנוער, הושאל בעונת 2019/20 לבית"ר תל אביב בת ים מהליגה הלאומית. בעונה הראשונה שלו במכבי תל אביב הוא שימש כמחליפו של דניאל טננבאום, אבל בעונה הבאה, 2021/22, כבר השתלט על עמדת השוער הראשון עם יכולת גבוהה במפעלים בישראל ובקונפרנס ליג.

ההופעות המרשימות של השוער בליגה, זיכו אותו בזימון בכורה לנבחרת ישראל והוא המשיך להשתייך גם לנבחרת הצעירה ברגעים החשובים של מוקדמות אליפות אירופה. פרץ רשם הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת במשחק ידידות נגד קפריסין בנובמבר 2022, ובקיץ האחרון הצטיין בין הקורות של הנבחרת הצעירה, שהעפילה עד חצי גמר היורו.

היכולת שלו בנבחרת הצעירה, בין היתר במשחק הראשון ביורו נגד גרמניה, העניקה לו הרבה תשומת לב. לאורך כל הקיץ פרץ הוזכר כמועמד לקבוצות בליגות חזקות דוגמת צרפת, גרמניה והולנד ולבסוף הוא נחת בלא אחרת מאשר באיירן מינכן.

הארי קיין ושחקני באיירן מינכן. Christian Kaspar-Bartke, GettyImages
סוללת כוכבים בלתי נגמרת. שחקני באיירן מינכן/GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

באיירן מינכן היא כמובן אחד המועדונים הגדולים בעולם. רק לאחרונה רכשה קבוצת הפאר את הארי קיין מטוטנהאם תמורת כ-100 מיליון יורו ובסגל שלה שחקנים רבים מנבחרות גרמניה, צרפת, קרואטיה ועוד. במונדיאל 2022 היו לה 16 נציגים בסגלים השונים, פחות רק מברצלונה (17).

באיירן מינכן זכתה ב-11 אליפויות ברציפות והיא השיאנית הגרמנית עם 33 צלחות. היא חברה קבועה בליגת האלופות, זכתה בה 6 פעמים ובארון הגביעים שלה בין היתר יש גם 20 גביעים גרמניים, גביע אופ"א, גביע אירופה למחזיקות גביע ו-4 גביעים של אליפות העולם לקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully