וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמיירליג ועוד 9: הליגות הבזבזניות ביותר בחלון ההעברות

באנגליה ממשיכים לעבור את רף מיליארד היורו בקלות עם שיאים חדשים, ערב הסעודית נכנסה לתמונה ואפילו ליגת משנה הצטרפה לרשימה. על ההוצאות הגדולות של עונת המלפפונים בעולם עד כה הקיץ

מחוץ לקווים, 3.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

עונת המלפפונים עוד בשיאה כשגם אחרי העברות ענק ושיאים שנשברו עם שני אנגלים שעברו בסכומים של מעל 100 מיליון יורו - דקלן רייס לארסנל וג'וד בלינגהאם לריאל מדריד - נראה שחלון ההעברות רחוק מלהיות גמור. קיליאן אמבפה ממשיך לדרוש לעזוב את פריז סן ז'רמן, עוסמאן דמבלה בדרך להחליפו בעיר האורות, הנהירה לליגה בערב הסעודית לא פוסקת ומיליארדים ממשיכים להישפך על שחקנים ברחבי העולם. קיבצנו עבורכם סיכום עד כה של חלון ההעברות עם הסכומים, הליגות והשחקנים היקרים ביותר שעברו בינתיים בין הקבוצות.

שחקן נבחרת דנמרק, קספר דולברג. רויטרס
ישקם את הקריירה בבלגיה? דולברג/רויטרס

10. הליגה הבלגית - 91.68 מיליון יורו

עם שליטה ברורה של קלאב ברוז' בשוק ההעברות הבלגי, כששלושת השחקנים היקרים ביותר שהגיעו הקיץ לסופרליג הבלגי נרכשו על ידי קבוצת הפאר, המטרה העיקרית היא להחזיר את האליפות למועדון מברוז' ששלט בשנים האחרונות בליגה. איגור טיאגו הגיע תמורת 7.9 מיליון יורו, הוגו וטלסן ב-7.75 מיליון יורו ומיכאל סקוראס ב-6 מיליון יורו על מנת לקחת את הבכורה מאנטוורפן האלופה. השם המוכר ביותר שהגיע לליגה הוא כנראה קספר דולברג, החלוץ הדני שהצטרף לאנדרלכט תמורת 5 מיליון יורו והיה חלק מאייאקס הגדולה בעונת 2018/19.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן בטיס, סרחיו קנאלס. Fran Santiago, GettyImages
השם הנוצץ ביותר בליגה ממרכז אמריקה. קנאלס/GettyImages, Fran Santiago

9. הליגה המקסיקנית - 99.79 מיליון יורו

אחת ההפתעות בדירוג הנוכחי, אך עד סיום חלון ההעברות הליגה המקסיקנית עלולה עוד להיות מחוץ לעשירייה הראשונה. טיגרס, שזכתה באליפות בעונה שעברה, התחזקה באוזיאל הררה ודייגו לאיינז בסכום כולל של 13 מיליון, אך שתי ההעברות הגדולות היו של קלוב אמריקה עם קווין אלברס ב-10.25 מיליון יורו וסרג'יו קנאלס ב-10 מיליון יורו אחרי קריירה ארוכה בליגה הספרדית במדי ריאל מדריד, ריאל סוסיאדד ובטיס.

אנחל די מריה מוצג כשחקן בנפיקה. טוויטר, צילום מסך
קאמבק מרגש עם רכישות מדויקות של בנפיקה. די מריה/צילום מסך, טוויטר

8. הליגה הפורטוגלית - 111.89 מיליון יורו

הליגה המתחדשת שנמצאת כמעט בכל חלון העברות במאזן חיובי עם סך הכנסות גבוה בהרבה, בדרך כלל, מסך ההוצאות. מטוטלת האליפות שנעה בין פורטו לבנפיקה, עם חריגה באמצע של ספורטינג ליסבון, נעצרה בעונה שעברה אצל הנשרים שרוצים להמשיך לשלוט ולשם כך החתימו את אורקון קוקצ'ו תמורת 25 מיליון יורו בהעברה היקרה ביותר עד כה הקיץ בפורטוגל. יחד איתו הגיע גם אנחל די מריה בקאמבק מפואר, וכשהיריבה העיקרית פורטו עד כה "רק" עם ניקו גונזאלס מברצלונה ופראן נבארו בסכום כולל של 15.4 מיליון יורו, יהיה קשה לדרקונים לשוב לצמרת. ספורטינג מצדה עם צמד החתמות מבטיח בדמות טרינקאו ו-ויקטור גיוקרס, כשהאחרון הגיע בסכום שיא של 20 מיליון יורו.

ג'יימס מדיסון אחרי הירידה של לסטר לליגת המשנה. Michael Regan, GettyImages
שבר את שיא ההעברות מהצ'מפיונשיפ והכניס סכום נכבד ללסטר. מדיסון/GettyImages, Michael Regan

7. הצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה) - 113.09 מיליון יורו

אולי ההפתעה הגדולה ביותר ברשימה מגיעה מכיוון אנגליה, אך לא מהפרמיירליג כמובן. ליגת המשנה נחשבת לאחת היוקרתיות והעמוסות באירופה, והקיץ שברו שיאים בצ'מפיונשיפ עם מכירתו של ג'יימס מדיסון לטוטנהאם בסכום שיא מליגת המשנה לליגה הראשונה - 46.3 מיליון יורו. סאות'המפטון, לידס ולסטר אחראיות על מרבית הרכישות היקרות ששמו את הצ'מפיונשיפ במקום השביעי, כשהקדושים עם הרכש היקר ביותר בדמותו של שיי צ'ארלס תמורת 12.25 מיליון יורו, כשלסטר התחדשה בהארי ווינקס, קונור קודי וסטפי מאבידידי תמורת סכום כולל של 27.8 מיליון יורו במטרה לשוב כמה שיותר מהר בחזרה לפרמיירליג.

ג'וד בלינגהאם לצד נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. ריאל מדריד, אתר רשמי
הרכישה המשמעותית והיקרה ביותר בספרד הקיץ. בלינגהאם לצד פרס/אתר רשמי, ריאל מדריד

6. הליגה הספרדית - 253.8 מיליון יורו

הפתעה נוספת הגיעה, לפחות נכון לתחילת אוגוסט, מכיוון מערב הים התיכון. הליגה הספרדית שידועה בעיקר בבזבוזים של ריאל מדריד וברצלונה, הפעם התמתנה ונמצאת במאזן חיובי מרשים למדי של למעלה מ-80 מיליון יורו, וזה עוד לפני מכירת עוסמאן דמבלה לפריז סן ז'רמן. ההעברה היקרה ביותר היא כמובן הגעתו של ג'וד בלינגהאם מבורוסיה דורטמונד לריאל מדריד תמורת 103 מיליון יורו, אך במקום השני נמצאים ארדה גולר שהצטרף גם הוא לבלאנקוס, ואנטואן גריזמן שנרכש רשמית על ידי אתלטיקו מדריד תמורת 20 מיליון יורו.

כריסטיאנו רונאלדו אל נאסר. GettyImages
כולם הגיעו בעקבותיו, ובעקבות הכסף. רונאלדו/GettyImages

5. הליגה בערב הסעודית - 449.46 מיליון יורו

קארים בנזמה, אנגולו קאנטה, סאדיו מאנה, ריאד מחרז, קאלידו קוליבאלי, פאביניו, רובן נבס, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', אדואר מנדי, אלן סן מקסימין, ג'ורדן הנדרסון ומרצלו ברוזוביץ'. אלה רק חלק מהשמות שהצטרפו הקיץ לפרויקט העצום הזה שנקרא הליגה הסעודית שנפתח בסערה בחודש ינואר האחרון עם חתימתו של כריסטיאנו רונאלדו באל נאסר. גם מאמנים רבים החלו בנהירה למדינת המפרץ, כמו סטיבן ג'רארד באל איתיפאק, וזה עוד בלי שהשם מלקום, שעבר תמורת סכום שיא של 60 מיליון יורו, הוזכר. קיליאן אמבפה יכול היה להקפיץ את הליגה הסעודית גבוה במעלה טבלת הבזבוזים אם היה מקבל את ההצעה שהוגשה לפריז סן ז'רמן על סך 300 מיליון יורו, אך נראה שכך או כך, עונת המלפפונים תסתיים כשהליגה הסעודית תהיה קרובה יותר לפרמיירליג מאשר לצ'מפיונשיפ.

קים מין-ג'ה מוצג בבאיירן מינכן. באיירן מינכן, אתר רשמי
הרכישה היקרה ביותר בבונדסליגה בחלון הנוכחי. מין-ג'ה/אתר רשמי, באיירן מינכן

4. הבונדסליגה הגרמנית - 451.58 מיליון יורו

בגרמניה ממשיכים להתנהל בצורה שקולה ולעשות "אקזיטים" על לא מעט שחקנים, דוגמת בלינגהאם, דומיניק סובוסלאי וכריסטופר אנקונקו, אך נראה שהקיץ השקיעו בשחקנים מרתקים במיוחד ששווה לשים עליהם את העין בעונה הקרובה. קים מין-ג'ה כרגע במקום הראשון עם העברה של 50 מיליון יורו מנאפולי לבאיירן מינכן, כשלואיס אופנדה שפרח בליגה הצרפתית, ינסה לעשות בצורה דומה בעמדת החלוץ של ר.ב. לייפציג עם סכום העברה של 43 מיליון יורו.

גונסאלו ראמוס בנפיקה. GettyImages
יקפיץ את הליגה הצרפתית למעלה בטבלה? ראמוס/GettyImages

3. הליגה הצרפתית - 491.44 מיליון יורו

נכון לכתיבת שורות אלה, הליגה הצרפתית מתחת לאיטלקית, אך עם התוכניות של פריז סן ז'רמן, נראה שזה עניין של זמן עד שהיא תעלה למקום השני בטבלת ההוצאות הקיץ. מנואל אוגרטה, לוקאס הרננדז, הוגו אקיטיקה (שהשלימו את כסף ההעברה שנותר מהקיץ שעבר) ולי קאנג-אין הצטרפו רשמית תמורת 155.5 מיליון יורו, אך זה לפני גונסאלו ראמוס שצפוי להצטרף תמורת 80 מיליון יורו ועוסמאן דמבלה ב-50 מיליון יורו. אלו אמנם סכומים שונים מה-222 מיליון יורו על ניימאר וה-180 מיליון יורו על אמבפה, אך המטרה העיקרית של השולטת בצרפת היא ברורה - להמשיך להוציא כסף עד שגביע ליגת האלופות יהיה חלק מארון הגביעים בקבוצה של נאסר אל חלאיפי, ובלי התואר, לשלוט בצרפת לעוד שנים רבות.

כריסטיאן פוליסיץ' שחקן נבחרת ארה"ב בחימום. רויטרס
רוצה להפוך לשחקן מרכזי במילאן. פוליסיץ'/רויטרס

2. הליגה האיטלקית - 548.85 מיליון יורו

בשנות ה-90 הליגה האיטלקית הייתה העשירה והיוקרתית בעולם. הרבה דברים השתנו מאז שכללו פרשות שחיתות ובעיקר התעצמות הכדורגל האנגלי, אך נכון לקיץ 2023, עדיין נשאר כסף בארץ המגף. אמנם לא נשברו יותר מדי שיאים, כשאל בילאל טורה הפך לרכש היקר של אטאלנטה עם 28 מיליון ששולמו עבורו לאלמריה, אך יובנטוס שהשלימה את רכישות מואיז קן ומנואל לוקאטלי תמורת 60 מיליון יורו יחדיו, הגדילה את סך ההוצאות באיטליה. גם מילאן בלטה עם רכישות כמו כריסטיאן פוליסיץ' וסמואל צ'וקווזה תמורת 40 מיליון יורו, אבל כאמור, השליטה היא עדיין אצל הפרמיירליג.

דקלן רייס, קשר ארסנל. רויטרס
הבריטי היקר בכל הזמנים. רייס/רויטרס

1. הפרמיירליג האנגלית - 1.4 מיליארד יורו

עוד קיץ שהפרמיירליג ממשיכה להשאיר אבק לשאר הליגות מבחינה כלכלית עם מעל מיליארד יורו של רכישות, והיד עוד נטויה. ארסנל הוציאה 231.6 מיליון יורו רק על יוריין טימבר, קאי האברץ ודקלן רייס, שהפך לשחקן הבריטי היקר בכל הזמנים, והמגמה המשיכה עם דומיניק סובוסלאי לליברפול תמורת 70 מיליון יורו, מייסון מאונט למנצ'סטר יונייטד ב-64.2 מיליון יורו וסנדרו טונאלי שהצטרף לפרויקט של אדי האו בניוקאסל בסכום של 64 מיליון יורו. באופן יחסי, זה נחשב לקיץ רגיל בפרמיירליג, אולם אפילו מנצ'סטר סיטי עם הוצאה "צנועה" של הרכש היקר ביותר עד כה עם 29.1 מיליון יורו עבור מתאו קובאצ'יץ' - נתון שיחזיק אולי לעוד מספר שעות בלבד לאור הדיווחים כך שיושקו גברדיול יוצג ביממה הקרובה תמורת 90 מיליון יורו מלייפציג. כאמור, קיץ רגיל בפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully