וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' מתחרט על 2 מכות מכריעות, וטוען: "מעולם לא שיחקתי מול שחקן כמו אלקראס"

הסרבי מסביר מהן שתי הנקודות ששינו את המומנטום בגמר ווימבלדון, אבל מחמיא לאלוף החדש: "הוא שילוב שלי ושל פדרר ונדאל, לקח את הטוב משלושת העולמות, והוא שחקן שלם, מדהים"

קרלוס אלקראס אחרי הזכייה בטורניר ווימבלדון 2023/Wimbledon

אחרי ההפסד בגמר ווימבלדון, נובאק דג'וקוביץ' מודה שיש לו שתי חרטות מהמשחק, שתי טעויות קריטיות, שני פספוסים שיעיקו עליו. המכה הראשונה אליה התייחס נולה היא בשובר השוויון של המערכה השנייה, כשהסרבי בן ה-36 היה נקודה אחת מלעלות ליתרון 0:2 במערכות מול יריבו בן ה-20, קרלוס אלקראס. בהמשך היה זה הוולי שהחטיא בנקודת השבירה בתחילת המערכה החמישית, שגרם לו לאבד את כל המומנטום.

"כן, יש כמה חרטות", אמר דג'וקוביץ' לאחר שהפסיד 1:6, 7:6 (6), 6:1, 3:6, 6:4 במשחק אליפות מהנה ואמוציונלי במגרש המרכזי. "היו לי את ההזדמנויות שלי. אני חושב שיכולתי לסגור את שובר השוויון במערכה השנייה טוב יותר. אבל מגיע לו קרדיט על הלחימה, הוא הפגין כמה כישורי הגנה מדהימים, עם כמה מכות העברה שהביאו לו את השבירה במערכה בחמישית. הוא היה מנצח ראוי היום, ללא ספק".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי ההפסד בגמר ווימבלדון. רויטרס
זה ירדוף אחריו. דג'וקוביץ'/רויטרס

עוד בנושא

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי בוכה בסיום גמר ווימבלדון 2023. רויטרס
נשבר בטקס. נולה/רויטרס

בעבר לא פעם דג'וקוביץ' היה זה שהתעלה ברגעי ההכרעה וניצל את הפספוסים של יריביו, כשהסרבי זכה על הדשא בלונדון בתואר שבע פעמים. אומנם הוא לא הצליח להשתוות לשיא של רוג'ר פדרר עם שיא גברים של שמונה זכיות בווימבלדון. הוא לא הצליח לעבור את סרינה וויליאמס כאשר לשניהם עדיין 23 גרנד סלאמים בעידן המודרני, אבל היו לו את הרגעים שלו.

דג'וקוביץ' רואה את בנו מחייך אליו, ומתפרק

ב-2019, למשל, פדרר הלך על התואר התשיעי שלו בווימבלדון בעוד שדג'וקוביץ' היה האלוף המכהן. לפדרר היו שתי נקודות משחק במערכה החמישית, אבל דג'וקוביץ' הציל את שתיהן, כפה שובר שוויון ב-12:12 ואז השלים את האליפות החמישית שלו.

"ניצחתי כמה גמרים אפיים שבהם הייתי קרוב מאוד להפסיד", אמר דג'וקוביץ', שהזכיר מוקדם יותר את נקודות המשחק בראיון שלו במגרש במהלך טקס חלוקת הגביעים. "אולי זו סוג של עסקה הוגנת, אני מניח, להפסיד משחק כזה בשבילי כאן".

בשובר השוויון של המערכה השנייה דג'וקוביץ' הוביל 0:3, ואחרי שניצח את 15 שוברי השוויון האחרונים שלו במשחקי גרנד סלאם, זהאלוף נראה בשליטה. אבל אלקראס זכה בשלוש נקודות רצופות, ולאחר מכן, עם מערכה ואלקראס בהגשה בפיגור 6:5, דג'וקוביץ' שלח בקהנד לרשת. ואז עוד אחד.

"הבקהנדים די אכזבו אותי, למען האמת", אמר דג'וקוביץ'. "נקודת מערכה, החמצתי את הבקהנד. הוא כן שלח בקהנד שהיה די עמוק במגרש, שהייתה לו קפיצה קטנה. אבל לא הייתי צריך לפספס את המכה הזו.

"ואז בשוויון 6:6 שוב, עוד בקהנד מאמצע המגרש לרשת. פשוט שני בקהנדים גרועים מאוד. זהו. המשחק עבר לצד שלו. זה התהפך.

קרלוס אלקראס אלוף ווימבלדון 2023 עם סגנו נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
מחמיא לאלוף החדש. דג'וקוביץ' ואלקראס/רויטרס
המחבט השבור של נובאק דג'וקוביץ', גמר ווימבלדון 2023. Julian Finney, GettyImages
המחבט השבור של נובאק דג'וקוביץ', גמר ווימבלדון 2023/GettyImages, Julian Finney

דג'וקוביץ' לא החטיא יותר מדי מכות אלה לאורך השנים. למעשה, ההפסד האחרון שלו בווימבלדון היה ב-2017, כאשר הוא פרש במערכה השנייה ממשחק רבע הגמר שלו בגלל פציעה. ההפסד האחרון שלו במגרש המרכזי היה בגמר 2013 מול אנדי מארי. "לנצח את נובאק במיטבו, בשלב הזה, זה לעשות היסטוריה", אמר אלקראס הנרגש, "להיות הבחור שניצח אותו אחרי 10 שנים ללא הפסד על המגרש הזה, זה מדהים עבורי".

הנקודה השנייה שדג'וקוביץ' מדבר עליה הייתה כאשר אלקראס הגיש במשחקון השני של הסט האחרון. לדג'וקוביץ' היה מה שנראה כמו וולי די קל שהיה מעניק לו שבירה ויתרון 0:2 - אבל המכה שוב הלכה נמוך מדי, ואפשר היה לראות על הפנים שלו שהוא נדהם ומאוכזב מהפספוס. אלקארס להתאושש. וכבר במשחקון הבא, הספרדי שבר והשיג את היתרון הדרוש לו כדי לזכות בתואר הגדול השני שלו אחרי אליפות ארצות הברית הפתוחה בשנה שעברה.

"הצלחתי להתארגן מחדש ולהחזיר את המומנטום באמצע המערכה הרביעית", אמר דג'וקוביץ'. "הרגשתי שהמומנטום עבר לצד שלי. זו הייתה ההזדמנות שלי. זו הייתה ההזדמנות שלי. נקודת השבירה הזו, אני חושב ששיחקתי נקודה ממש טובה, ממש בניתי אוצה טוב כדי להגיע לוולי הזה.

"הייתה רוח מאוד מאוד סוערת היום. הרוח, סוג של, כן, לקחה את הכדור למקום מוזר שבו לא יכולתי להכות את הסמאש, הייתי חייבת להכות את זה כוולי תוך כדי נפילה אחורה. ראיתי אותו רץ בצורה מושלמת אל הפינה הנגדית. רציתי להטעות אותו, ופספסתי".

קרלוס אלקראס אחרי הזכייה בטורניר ווימבלדון 2023. רויטרס
דג'וקוביץ': "לא ציפיתי שהוא כל כך יצליח השנה על דשא, אבל הוא הוכיח שהוא השחקן הכי טוב בעולם, אין ספק"/רויטרס

אבל דג'וקוביץ' לא רק מאשים את עצמו, ומפרגן ליריבו. לדבריו, הוא מעולם לא שיחק מול שחקן כמו אלקראס, וטוען שהספרדי אכן הוא שילוב של שלושת הגדולים: נובאק, רוג'ר ורפא. "אנשים אומרים שהמשחק שלו הוא שילוב של כמה אלמנטים שלי, פדרר ונדאל, ואני מסכים עם זה", אמר דג'וקוביץ', "הוא למעשה לקח את הטוב משלושת העולמות.

"יש לו את העמידות והחוסן והבגרות, וזה מרשים מאוד לשחקן בן 20. יש לו את המנטליות של השור הספרדי, עם תחרותיות, רוח לחימה, הגנה מדהימה כמו שראיתי מרפא. הוא דומה לי קצת בבקהנד, עם ההגנה והיכולת להתאים את עצמו. אני חושב שזה הכוח העיקרי שלי. וגם לו יש את זה. מעולם לא שיחקתי מול שחקן כמוהו. לרוג'ר ורפא יש את היתרונות והחולשות, אבל קרלוס הוא שחקן שלם, מדהים.

"לא ציפיתי שהוא כל כך יצליח השנה על דשא, אבל הוא הוכיח שהוא השחקן הכי טוב בעולם, אין ספק. הוא משחק טניס פנטסטי על משטחים שונים. מגיע לו להיות כאן. האם זאת התחלה של יריבות חדשה? אני מקווה (צוחק). כלומר, מבחינתי. הוא הולך להיות בסבב תקופה עכשיו. לא יודע עוד כמה זמן אני אשאר. אבל אני מקווה שנשחק זה מול זה בארה"ב. למה לא? זה טוב לספורט, טוב לטניס. מקומות 1 ו-2 בעולם בגמר של חמש מערכות מותח? אין טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully