וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקראס: "חלום שמתגשם", דג'וקוביץ': "הפסדתי ליריב טוב ממני"

המדורג ראשון בעולם חגג זכייה ראשונה בטורניר ווימבלדון והחמיא ליריבו הסרבי: "נתת לי המון השראה, כשנולדתי כבר זכית בטורנירים". שיאן זכיות הגרנד סלאמים דמע ופרגן: "מבין למה מתלהבים ממך, מגיע לך את כל הכבוד שבעולם"

מחוץ לקווים, 16.7/מערכת וואלה!

קרלוס אלקראס רשם הערב (ראשון) היסטוריה עם זכייה ראשונה עבורו בטורניר ווימבלדון בניצחון של 5 מערכות על נובאק דג'וקוביץ', שיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם. הספרדי המדורג ראשון בעולם הצליח לחזור מפיגור במערכה הראשונה, להפוך ולשרוד מותחן בדרך לרשום שיאים רבים ולעצור את הדהירה של הסרבי על משטח הדשא הבריטי.

אלקראס הודה ליריבו וסיפר על התחושה של הזכייה הראשונה בווימבלדון: "זה חלום שמתגשם עבורי. אני גאה לעשות היסטוריה. עצם ההגעה למעמד ולשחק מול נובאק זה הישג מדהים. זה לא מובן מאליו עבורי לשחק ברמות האלה. זה מדהים בשביל ילד בן 20, לא חשבתי שאגיע למצב הזה בשלב כל כך מוקדם בקריירה שלי. אני גאה בעצמי ובצוות שלי על העבודה שעשינו יום יום במהלך הקריירה שלי כדי להגיע לרגע הזה של הנפת הגביע".

הספרדי פנה לסרבי ואמר לו: "נתת לי המון השראה לאורך הקריירה. התחלתי לשחק טניס וצפיתי בך מאז שנולדתי, כבר אז זכית בטורנירים. זה מדהים, אמרת ש-36 זה ה-26 החדש וגרמת לזה באמת לקרות. אני מעריך אותך ומכבד אותך מאוד. זה היה מדהים לשחק מולך".

קרלוס אלקראס לצד הנסיכה הבריטית קייט מידלטון. GettyImages
"חלום שמתגשם". אלקראס מקבל את הגביע ממידלטון/GettyImages

דג'וקוביץ' פתח בשלב הנאומים ופירגן לזוכה: "אחר הצהריים טובים לכולם, פחות טובים בשבילי, אבל בשביל קרלוס. זה מגיע לך. הצלחת למצוא דרך לשבור ולנצח את זה ועל כך מגיע לך את כל הכבוד שבעולם. אני מבין למה כולם מתלהבים מאלקראס, הוא שחקן יוצא מן הכלל. הפסדתי ליריב טוב ממני, אמשיך מכאן קדימה".

הסרבי המשיך והוסיף: "חשבתי שיהיה לי בעיות איתך רק על חימר ומגרש קשה, אבל לא על דשא. היום הוכחת שהסיפור החל מהשנה הוא אחר. ברכותיי, הצלחת להסתגל למשטח בצורה מדהימה. אני מברך אותך ואת כל הצוות שלך על ההישג הזה".

שיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם דמע לקראת הסיום וזכה לקול תשואות הקהל כשאמר: "זה נחמד לראות את הבן שלי ממשיך לחייך שם ביציע, אני אוהב אותך. זה לא כיף להפסיד משחקים, אבל אני משער שכל האמוציות עוד ירגעו ואני אדע להוקיר את הרגע. ניצחתי המון משחקים שהיו צמודים, כמו מול פדרר ב-2019. אולי הייתי צריך להפסיד בכמה מהם, אולי זה השתווה כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי בוכה בסיום גמר ווימבלדון 2023. רויטרס
דמע ופירגן למנצח. דג'וקוביץ'/רויטרס

המספרים:

* קרלוס אלקראס עלה למאזן של 1:9 במשחקים של חמש מערכות בגרנד סלאמים. ברטיני היחיד שגבר עליו במשחק כזה באליפות אוסטרליה ב-2022.

* קרלוס אלקראס הוא הטניסאי הראשון שניצח את דג'וקוביץ' בשובר שוויון בגרנד סלאם אחרי 15 ניסיונות כושלים.

* עד היום הפסיד דג'וקוביץ' רק חמישה משחקי גרנד סלאם שבהם לקח את המערכה הראשונה, לעומת 297 ניצחונות.

* אלקראס שבר לדג'וקוביץ' רצף מטורף של 45 ניצחונות רצופים על המגרש המרכזי בווימבלדון. האחרון שעשה זאת לפני? אנדי מארי לפני 10 שנים.

* קרלוס אלקראס הוא הראשון שמנצח את דג'וקוביץ' בווימבלדון מאז תומאש ברדיך ברבע הגמר של 2017. גם אז זה היה בגלל פרישה של הסרבי.

* הספרדי הפך לטניסאי השלישי הצעיר ב-40 השנים האחרונות לזכות לפחות ב-6 תארים בעונה אחת. אנדרה אגאסי ב-1988 ורפאל נדאל ב-2005 היו רק צעירים ממנו בשלב זה.

* אלקראס הפך לשני אי פעם לנצח בחמש מערכות את דג'וקוביץ' בגמר גרנד סלאם, כשהראשון היה אנדי מארי בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully