וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא בשל להתמודד עם הלחץ": דרכו של תומר צרפתי עד לחצי גמר היורו

5.7.2023 / 13:00

הבחירות הגורליות בנוער, הפריצה המטאורית במונדיאליטו וההזדמנות החד פעמית מול אנגליה (19:00, ספורט1). כך הפך השוער בן ה-19 להימור הבטוח של גיא לוזון להחליף אפילו את דניאל פרץ ברגע השיא של הנבחרת הצעירה

אוסקר גלוך מדבר לפני המשחק של הנבחרת הצעירה מול אנגליה בחצי גמר היורו/ספורט1

עם שריקת הסיום במשחקה של נבחרת הנוער של ישראל עד גיל 20 מול אורוגואי בחודש הקודם במסגרת חצי גמר המונדיאליטו החלו הרחשים כבר בחדר ההלבשה האם בנבחרת הצעירה יבקשו לשחרר שחקנים מהמשחק על מדליית הארד כדי להוריד מהם עומסים. התהיה הייתה בעיקר בנוגע לארבעה שחקנים, אור ישראלוב, סתיו למקין, דור תורג'מן ורוי רביבו, אלא שעם ההגעה למלון התברר שלא רק שהלחשושים הפכו לעובדה מוגמרת גם אחד ממצטייני הטורניר, תומר צרפתי נכלל ברשימה זו וזומן על ידי הנבחרת הצעירה.

צרפתי בן ה-19, שעד המונדיאליטו לא הוזכר כלל כאופציה לנבחרת הצעירה, צד את עיניו של המאמן גיא לוזון ונקרא לדגל, בין היתר גם בגלל הפציעה של עומר ניראון. אם מישהו ציפה שצרפתי יונחת ישירות לעמדת שוער המשנה של דניאל פרץ, צרפתי הרי שהאימונים בארץ הוכיחו שלמרות התצוגות במונדיאליטו שריף כיוף, שסוחב אחריו כבר כמה שנות בוגרים, הועדף כשוער השני אלא שאז, כמו כל התקופה האחרונה של צרפתי, משהו גרם לו לקפוץ עוד שלב. כיוף לא יצא לטורניר בשל סיבות משפחתיות וצרפתי שימש כשוער המחליף, במקביל עוד שמע את הבשורה על כך שאיתמר ניצן חתם במכבי חיפה וצרפתי הפך משוער שלישי של הצהובים שחורים לשוער הבכיר.

הערב בחצי הגמר מול אנגליה (19:00, ספורט1) צרפתי יסמן עוד נקודת ציון בחודש החלומי שלו שלדעת כולם משמש כצומת דרכים בקריירה שלו כשיעלה בשער הנבחרת ברגע השיא שלה. צרפתי ייכנס באופן ברור לכפפות גדולות במיוחד כשיחליף את מי שמוגדר כתגלית הטורניר על ידי מרבית הסקאוטים, דניאל פרץ, ויצטרך לעצור את הנבחרת המוכשרת בטורניר. רגע לפני שהוא עולה למשחק הגורלי בקריירה הקצרה שלו עד כה הגיע הזמן לברר מקרוב מיהו תומר צרפתי וכיצד הוא השתלב בנבחרת הצעירה.

תומר צרפתי, שוער נבחרת ישראל עד גיל 20. Eurasia Sport Images, GettyImages
קפיצת מדרגה אחרי קפיצת מדרגה. תומר צרפתי/GettyImages, Eurasia Sport Images

עוד על הנבחרת הצעירה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צרפתי החל את הקריירה שלו במועדונים קטנים, בתחילה שיחק במועדון המקומי בפרדס חנה ולאחר מכן עבר למועדון מכבי ברקאי שהיה מועדון צומח שמנסה לפתח שחקנים צעירים מהאזור, כשבין היתר מי שניהל את המחלקה היה שרון זהביאן, מנהל מחלקת הנוער של הפועל חדרה בימים אלו.

מהרגע הראשון היה ברור שצרפתי חייב למצוא לו מועדון גדול ועבר להפועל חדרה שהייתה בתחילת צמיחתה דאז. צרפתי הרשים מהרגע הראשון ובגיל נערים עשה את ההחלטה הגורלית הראשונה שלו בקריירה. הילד היה צריך להחליט האם הוא מתנתק מהמשפחה ועובר לפנימייה או ממשיך בחדרה. על שולחנו של צרפתי והמשפחה הונחה הצעה להגיע לקבוצת הנערים של מכבי חיפה, אך צרפתי הבין שהמשמעות היא שהוא יעבור לגור בכפר גלים.

אחרי לא מעט התלבטויות השוער החליט שהמהלך הנכון לקריירה הוא ללכת למחלקת הנוער של חיפה שנחשבת לאחת מהטובות בארץ. בחיפה הכיר צרפתי את ניר דוידוביץ שנדלק מיד על הילד והבין שמדובר בכישרון גדול. צרפתי קנה לעצמו מקום בקבוצת הנערים של המועדון שם שיחק במשך שנתיים.

"הוא הגיע מחדרה והתחלנו הכל מאפס", נזכר דוידוביץ'. "היינו מתאמנים ארבעה אימונים אישיים בשבוע ותומר פשוט רצה ללמוד, הקשיב ויישם כל מה שעבדנו עליו. אני מאוד מאושר וגאה כשאני רואה את ההתקדמות האדירה שלו. אין לי ספק שהוא בשל להתמודד עם הלחץ". ההחלטה הגורלית השנייה של צרפתי הייתה במעבר לגיל נוער. השוער הבין שאם ימשיך בחיפה הוא לא ישמש בשנתו הראשונה כשוער ראשון והחליט לעשות הכל כדי לשחק.

מאמן השוערים של הפועל תל אביב, ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב
"מאושר וגאה כשאני רואה את ההתקדמות האדירה שלו". ניר דוידוביץ'/ברני ארדוב

אחרי לא מעט התלבטויות צרפתי עבר למכבי נתניה, שם רשם עונה כמעט מלאה כשוער הראשון של היהלומים. אם מישהו חשב שמכאן הדרך סלולה לבוגרים הרי שצרפתי הפתיע כשעבר בהשאלה להפועל באר שבע, שם רשם עוד עונה כשוער ראשון בליגת העל לנוער ולאחריה חזר לנתניה לעונה נוספת. בעונה שעברה שוב עמד צרפתי בפני צומת דרכים - מצד אחד השוער קיווה להיות שוער כבר בקבוצת בוגרים אך הובהר לו שהדבר הנכון ביותר יהיה להתאמן עם הבוגרים אך להישאר כחריג גיל בנוער.

צרפתי שמע לעצה ושיחק את כל המשחקים בנוער אך התאמן עם הבוגרים. במחזור האחרון בליגת העל זכה אף צרפתי לרשום הופעה בבוגרים בנצחון 1:4 על הפועל ירושלים. "ברור שכולנו ידענו שתומר הוא שוער העתיד, "מסביר גורם בנתניה. "אבל לא ציפינו שזה יקרה מיידית. אין ספק שהוא הוכיח במונדיאליטו שהוא לגמרי שם, מאמן השוערים עופר בסון סומך עליו ואנחנו משוכנעים שזו החלטה נכונה".

תומר צרפתי שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
"ידענו שהוא שוער העתיד שלנו". צרפתי בנתניה/ברני ארדוב

בסון, כך מספרים כולם הוא ללא ספק הדמות המשמעותית בקריירה של צרפתי. השניים מחוברים מאוד ולסביבתו צרפתי אמר לא פעם "אני אוהב את עופר, הוא נותן לי תחושה שאני השוער שלו". מלבדו גם גבע פרידמן שהיה מאמן השוערים בנוער של צרפתי נחשב לקרוב מאוד אליו, ובנתניה משוכנעים שהשניים לא טועים בכך שהמליצו להמר עליו כבר בעונה הקרובה.

הערב כאמור צרפתי שכבר זכה לשיחת עידוד מדניאל פרץ יפתח בין הקורות ויוכל להשלים עוד פרק בדרך שלו לתהילה. "תומר ילד מקסים", מעיד אחד מחבריו לנבחרת הצעירה. "הוא גבר אמיתי, השתלב פה ישר למרות שהוא צעיר מרוב השחקנים, נכון שדניאל הוא המנהיג שלנו אבל כולנו סומכים היום על תומר שיביא אותנו לגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully