וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטנשטיינר: "לא האמנתי שגלוך ופרץ יגיעו כ"כ מהר לטופ העולמי"

לפני חצי הגמר מול אנגליה (19:00, ספורט1) מאמן הנבחרת לשעבר לוקח קרדיט על חלקו בהצלחת הנבחרות הצעירות, ומתמוגג מהשוער והקשר: "זיהיתי את הפוטנציאל בשלב מוקדם". באנגליה ההייפ סביב גלוך שובר שיאים: "המחליף של סילבה" או היורש של פרננדש"?

סרטון העידוד ששלחו הספורטאים האולמפיים של ישראל לשחקני הנבחרת הצעירה לפני רבע גמר היורו, בקרב על ההעפלה למשחקים האולימפיים/ההתאחדות לכדורגל

שרשרת ההצלחות המרשימה של הכדורגל הישראלי בקיץ הנוכחי מעוררת עניין מיוחד ברחבי היבשת, שלא רגילה לראות נבחרות ישראליות בשלבים המאוחרים של טורנירי הגילים הצעירים. לקראת ההופעה ההיסטורית הערב (רביעי, 19:00, ספורט1) בחצי גמר יורו הצעירות נגד אנגליה, פרסמו בגרמניה כתבה ארוכה ומקיפה שסוקרת את סיפור המהפך בכדורגל הישראלי.

"הנבחרת הצעירה של ישראל הפכה לסנסציה ביורו, וזה כבר לא באמת מפתיע", ציינו בכתבה ב"פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", אחד העיתונים הנפוצים בגרמניה. "זו ההצלחה הכי גדולה של נבחרת ישראל עד גיל 21, וזו הוכחה נוספת להתקדמות של הכדורגל הישראלי שנמשכת זמן מה. יש שורה ארוכה של צעירים כישרוניים מאוד בישראל, בראשם אוסקר גלוך שגם בורוסיה דורטמונד התעניינה בו".

וילי רוטנשטיינר, מאמן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
מנכס לעצמו חלק מהקרדיט. רוטנשטיינר/אודי ציטיאט

עוד נכתב: "הקיץ הישראלי נפתח עם העפלה לחצי גמר המונדיאליטו אחרי ניצחון על ברזיל, ובכלל הנבחרות הצעירות הן הכוח המניע מאחורי ההתקדמות של הענף במדינה הקטנה. עכשיו גם העפלה של הנבחרת הבוגרת ליורו נראית כמו תרחיש סביר".

בכתבה צוינו וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג כדמויות מפתח מאחורי המהפך. "יחד עם אנדי, יצרנו סטנדרטים חדשים בכדורגל הישראלי. גם בנבחרת הבוגרת, אבל גם בנבחרות הצעירות. בכל מה שקשור לאימון, הם עשו התקדמות גדולה. עכשיו מתחילים לראות את הפירות", אמר רוטנשטיינר.

בריאיון נפרד ל"קרונה צייטונג" האוסטרי, אמר רוטנשטיינר: "זיהיתי את הפוטנציאל של דניאל פרץ ושל אוסקר גלוך בשלב מוקדם מאוד וגם עזרתי לבנות אותם, אבל לא האמנתי שתוך ארבע שנים הם יגיעו לטופ של הכדורגל הבינלאומי".

לדבריו של רוטנשטיינר, "ישראל מדינה רעבה לכדורגל שרוצה להשתפר ולהוכיח שהיא טובה. ההצלחות בנבחרות הצעירות נחמדות, אבל בסופו של דבר זה יימדד בהצלחה של הנבחרת הבוגרת".

לקראת המשחק הערב, אמר רוטנשיינר: "ברור שישראל אנדרדו, אבל ראינו גם את נבחרת אוסטריה מפתיעה במונדיאליטו ב-2007. תמיד אפשר להפתיע, ואני מחזיק אצבעות לישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוסקר גלוך שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
תחת מעקב צמוד. גלוך/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

בכלל, ההייפ סביב הכישרונות הישראלים הבולטים, בעיקר סביב גלוך, שובר שיאים. לפני המשחק הגורלי ואחרי הדיווחים על כך שהקבוצות הבכירות בפרמיירליג מביעות בו עניין, גלוך יהיה הערב תחת מעקב של סקאוטים של ארסנל ומנצ'סטר יונייטד שינכחו ביציעים.

בתקשורת האנגלית מתייחסים למשחק הערב גם בתור "המבחן של גלוך", וכבר מתחילים לנתח את ההתאמה שלו לקבוצות העל של הכדורגל, עם מחמאות יוצאות דופן, ואולי מעט מופרזות. "האם מנצ'סטר סיטי בונה על גלוך בתור המחליף של ברנרדו סילבה?", כתב באתר "Sportsmole". "הדיווחים על ההתעניינות של סיטי בגלוך מגיעים באופן לא מפתיע על רקע העזיבה המסתמנת של סילבה. אם זה אכן יקרה, סיטי ללא ספק תחפש קשר התקפי, וגלוך מסתמן כאחד המועמדים".

באתר האוהדים "Unitedfocus" שמסקר את מנצ'סטר יונייטד, מפנטזים גם כן על גלוך. "הכישרון של גלוך בלט מגיל צעיר והלך וגדל עם כל חודש שעבר. מדובר בכוכב עולה אמיתי שמשחק כ-10, וידוע ביכולות אינדיבידואליות מבריקות. הוא יודע לכבוש שערים ולבנות מצבים לאחרים, יש לו יכולת מסירה טובה והבנת כדורגל נהדרת. אם הוא יגיע, זה ככל הנראה יהיה על תקן היורש של ברונו פרננדש שמתקרב לגיל 30 ויזדקק למנוחה מפעם לפעם. להחתים את גלוך יהיה עניין גדול ומרגש עבור המועדון ועבור האוהדים, אבל כנראה שהוא לא נמצא בראש סדר העדיפויות כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully