וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שקורא לבן שלי 'מחבל', מחבל בעצמו במדינת ישראל"

20.6.2023 / 9:20

סמי אבו פאני, אביו של קשר הנבחרת בריאיון בלעדי: "אם חמודי היה יורד מכר הדשא, לנבחרת היה נגרם נזק בלתי הפיך. היה צריך להעביר את המשחק מטדי". על כך שלא נכלל בזימונים הקודמים: "הוא היה בדיכאון מזה" על החתימה בפרנצווארוש: "מקווה שישחק באירופה 10 שנים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.6/ספורט1

סמי אבו פאני לא עלה אתמול (שני) לירושלים ולא נכח באצטדיון טדי. "היה לנו ברור שיקרה משהו במשחק הזה", הוא סיפר בריאיון מיוחד הבוקר לוואלה! ספורט. "הרי היו ידיעות מוקדמות שאוהדי בית"ר ירושלים רוצים לפרוץ למגרש והערכנו שגם אם הם לא יצליחו, הם יעשו פרובוקציות מהיציע אז העדפתי יחד עם אשתי לא לנסוע למשחק ולראות אותו בטלוויזיה". בריאיון מיוחד ובלעדי הוא מספר על מה שעבר על בנו מאז המשחק והתייחס בין היתר גם להחלטה שלא לזמן אותו למשחקים מול קוסובו ושוויץ.

שחקני נבחרת ישראל, אלי דסה, מוחמד אבו פאני. ברני ארדוב
אלי דסה עם מוחמד אבו פאני הנסער בסיום/ברני ארדוב

עוד בוואלה!

אבו פאני ירד נסער. דסה: "קראו לו 'מחבל', זה בלתי נסבל"

לכתבה המלאה

מתי קלטת שמוחמד סופג קללות קשות?

"כבר בדקות הראשונות אחרי שהוא נכנס כמחליף ראיתי שהפנים שלו משדרות קושי. ראיתי בטלוויזיה שהוא תפוס. שמשהו מפריע לו ואז גם התחלתי לשמוע דרך הטלוויזיה שמקללים אותו בקללות קשות ושורקים לו בוז בכל פעם שהכדור אצלו".

לצערכם הוא כבר רגיל לזה כאן במגרשים.

"זה נכון, אבל יש הבדל עצום כאשר 30 אלף איש שרים בבלומפילד מוחמד בן זונה, לעומת אוהדי הנבחרת שהם צריכים להיות אלו שיתמכו בשחקנים ובחמודי. כבר ישבתי בבלומפילד ושמעתי את הקהל של מכבי תל אביב מגדף אותו במילים הכי קשות. הייתי בטדי מול בית"ר ירושלים ושמעתי אותו דבר. לצערי בטדי המשקיף של ההתאחדות לא ציין את הקללות הנוראיות ואני שואל את עצמי איך אתה משקיף ולא שומע? מילא השופט שצריך להיות מרוכז במשחק. אבל איך משקיף לא שומע קללות כאלו קשות?"

"אבל שוב, זה לא דומה למשחק נבחרת. חמודי לובש את מדי הנבחרת, מייצג את מדינת ישראל בגאווה ושמחה והוא לא צריך להיות שק חבטות. חמודי משחק במכבי חיפה מגיל 7 בדו קיום שאין דומה לו. כל החיים נכנסים אלינו הביתה יהודים וערבים. רק עכשיו דיברו איתי מנהלי קבוצות של חמודי לאורך השנים. זה לא צריך להיות ככה ומי שקורא לחמודי 'מחבל' מחבל בעצמו במדינה שלנו".

אלון חרזי עוזר מאמן נבחרת ישראל עם מוחמד אבו פאני, אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
"אם חמודי היה יורד מכר הדשא, לנבחרת היה נגרם נזק בלתי הפיך"/ברני ארדוב

הפעם השחקנים ואלון חזן יצאו מיד נגד המקללים.

"ככה זה צריך להיות וזו היתה הקלה בשבילי לשמוע את זה בטלוויזיה. לשמוע את אלי דסה, שאני יודע שליווה אותו לחדר ההלבשה. עם עוד שחקנים כמו שון וייסמן שחיבקו אותו ואני מודה להם. אבל זה בדיוק מה ששחקנים צריכים לעשות. אני מצפה מכדורגלנים, ולא רק בעניין של ערבי ויהודי, לשמור על החברים שלהם ולהגן עליהם בעיקר בנושא של גזענות.

מה אמרת לחמודי בלילה אחרי המשחק?

"אמרתי לו שאני גאה בו. אמרתי לו כל הכבוד. תהיה חזק ותמיד תזכור את שני הדברים שאני אומר לך: אם מקללים אותך, סימן שאתה משהו. אם מתייחסים אליך סימן שעשית משהו בכדורגל. הדבר השני שאני תמיד אומר לו כשהוא הולך לשחק בבלומפילד או בטדי זה לקחת בדימיון שלושה שקים ולהכניס פנימה את כל הקללות והלכלוכים ובדרך הביתה בלילה אחרי המשחק לפזר אותם בדרך. לא להכניס שום דבר אליו הביתה ושום דבר ללב. בסופו של דבר אם חמודי היה יורד מכר הדשא תוך כדי המשחק בגלל הקללות האלו, הנזק לנבחרת היה בלתי הפיך ואני מסיר בפני הבן שלי את הכובע על העמידה שלו ועל זה שהיו לו את הכוחות לסיים את המשחק וללכת להתפרק בחדר ההלבשה".

בזימונים הקודמים הוא לא היה בסגל ונכלל בקבוצה הכביכול פרובלמטית של ערן זהבי, עומר אצילי ודיא סבע. מה היה שם?

"עד עכשיו אני לא יודע למה חמודי לא שיחק בהתכנסות הקודמת ולמה הוא לא זומן. היתה לדעתי אי הבנה ואני יכול לומר לך שחמודי היה בדיכאון מכך שהוא לא זומן לקוסובו ושוויץ. הוא לקח את זה מאוד קשה כי נבחרת היא מעל המועדון וההצלחה האישית שלך. הוא מאוד רצה להיות בנבחרת בזימונים הקודמים.

שחקני נבחרת ישראל, אלי דסה, מוחמד אבו פאני. ברני ארדוב
"היה צריך להעביר את המשחק מטדי"/ברני ארדוב

יכולה להיות השפעה מהאירועים אמש על הזימונים הבאים בספטמבר?

"אין מצב שחמודי אפילו יחשוב על פרישה מהנבחרת בגלל מה שאותו קומץ, שלצערי כבר הרבה יותר מקומץ, עשה אתמול. חמודי חזק, אבל המסר שלי להתאחדות הוא שצריך לטפל בנושא הזה עד היסוד ולא לטאטא מתחת לשטיח את הבעיה. אם היה צפי אתמול לפרובוקציה כזו מצד אוהדי בית"ר ירושלים היה צריך להוציא את המשחק מטדי ולהעביר אותו מצידי לאצטדיון הכי קטן שיש, אבל הכי רגוע ומאובטח שיש".

המעבר לפרנצווארוש הוא גם בגלל הגזענות שהוא חווה ביציעים כאן?

"ממש לא. אין קשר בין הדברים. מגיל קטן חמודי ידע שאחרי מכבי חיפה הוא רוצה לצאת לאירופה. ואני מאוד מקווה שהיציאה הזו היא לפחות ל-10 שנים. הוא תכף בן 25 ואני מאחל לו לחזור לישראל בגיל 35 אחרי קריירה עשירה באירופה. הוא לא עלה בדלת הקדמית של האוטובוס כדי לרדת תוך כמה חודשים מהדלת האחורית. הוא יצא כדי לשחק באירופה, הוא מאמין בעצמו ואני מאמין בו ומשוכנע שזו תהיה הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully