וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו פאני ירד נסער. דסה: "קראו לו 'מחבל', זה בלתי נסבל"

19.6.2023 / 23:51

קשר הנבחרת ספג קריאות נאצה ובוז בכל נגיעה לאחר כניסתו, חבריו ניסו להרגיעו. חזן: "זה הדבר הכי נורא שיכול להיות". סולומון: "הוא כמוני וכמוך, זה מביש"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.6/ספורט1

נבחרת ישראל שוב ספגה, בפעם ה-19 ברציפות, ושוב התקשתה מול נבחרת נחותה, אבל בסופו של דבר ניצחה הערב (שני) 1:2 את אנדורה באצטדיון טדי והתקרבה לרומניה בקרב על המקום השני בבית ט' של מוקדמות היורו. רז שלמה כבש שער בכורה יפה בדקה ה-42 וביצע טעות קשה שעלתה בשוויון בדקה ה-52, אבל מנור סולומון הבטיח ניצחון שני רצוף עם ביצוע מלוטש בדקה ה-61 וכעת הפנים לקרב הישיר מול רומניה בבוקרשט בעוד כשלושה חודשים, כשהרומנים חילצו הערב 2:2 בתוספת הזמן אצל מוליכת הבית שוויץ.

על הניצחון העיבו הקריאות המכוערות כלפי מוחמד אבו פאני. עם כניסתו נשמעו קריאות בוז מהיציע הדרומי וקומץ צעק לעברו: "אבו פאני מת" ו"מחבל". הבוז נמשך בכל נגיעה של הקשר בכדור והוא ירד נסער מאוד מכר הדשא בגלל שריקות הבוז. הקפטן אלי דסה דיבר איתו, חיבק אותו וניסה להרגיע אותו וגם שחקנים נוספים הצטרפו אליו.

בתחילת המשחק, כ-50 אוהדים של בית"ר ירושלים קיללו את ההתאחדות, שרו נגד קבוצות אחרות וקראו נגד תובע ההתאחדות "ניר רשף מת".

שחקני נבחרת ישראל, אלי דסה, מוחמד אבו פאני. ברני ארדוב
אלי דסה עם מוחמד אבו פאני הנסער בסיום/ברני ארדוב

הקפטן אלי דסה התייחס לקריאות נגד אבו פאני: "אין לי מה להגיד. ירדתי איתו והוא התפרק כולו. בשנייה הראשונה לא הבנתי מה קרה ורק רצתי לחבק אותו, ואז הוא שאל אם לא שמעתי שצעקו לו 'מחבל, מחבל'. זה מבחינתי בלתי נסבל. גם כשחקן שחור שחווה גזענות מדי פעם... אין לזה מקום. אנחנו מתים על אבו פאני, הוא שחקן טוב ואחת הדמויות הכי חשובות בחדר ההלבשה שלנו וכולנו מאחוריו. צריך גם לציין את האוהדים שניסו לעודד אותו, אבל כאב לו והוא שמע את הצד השני של הדברים".

אם הוא חושש שגם אבו פאני יפרוש: "לא יודע. זה לא הזמן לדבר על העתיד. הוא מפורק כרגע וזה לא מגיע לו".

מנור סולומון הגיב גם הוא לאירוע: "זה קשה מאוד. שמענו את השריקות, קשה להתעלם. אבו פאני שחקן ישראלי, הוא לובש את מדי נבחרת ישראל. הוא לא עשה שום דבר, הוא שחקן חשוב על המגרש, הוא כמוני וכמוך. אין שום סיבה שיקללו, זה לא יכול לקרות וזה מביש".

המאמן אלון חזן התייחס לאירועים במסיבת העיתונאים: "כל אוהד צריך לתת את הכבוד הראוי לשחקנים וכל שחקן צריך להרגיש שהוא בבית. אבו פאני לקח את זה קשה ואני מבין אותו. זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. אני מגנה את זה בכל דרך. זה רע ומכוער מאוד".

עוד בוואלה!

מנור מבטחים: סולומון העניק לישראל 1:2 לא משכנע על אנדורה במוקדמות היורו

לכתבה המלאה
אלון חרזי עוזר מאמן נבחרת ישראל עם מוחמד אבו פאני, אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
גם עוזר המאמן אלון חרזי ניסה להרגיע/ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ: "האירוע של אבו פאני מביש ולא מתקבל בשום צורה שהיא. חיבקתי ועודדתי אותו. נבחרת שלמה חיבקה ועודדה אותו. זה אמנם היה רק קומץ ששרק לו בוז, ואני גם שמעתי מחיאות כפיים כשהתחיל הבוז הזה, אבל אנחנו לא נקבל את זה בשום צורה שהיא ונבחן את כל האפשרויות העומדות בפנינו לגבי משחקים עתידיים".

האם זה אומר שהנבחרת לא תשחק בטדי: "אני לא מקבל גזענות בשום צורה ובשום מקום. כרגע, אמרתי, נבחן את האפשרויות לגבי המשך המשחקים שלנו. אנחנו לא נקבל קריאות גזעניות כלפי אף שחקן, בשום אצטדיון".

עוד הוסיף זוארץ: "הוא לא היה צריך להגיד לי כלום, ראיתי את הפרצוף שלו, את הדמעות. הרגשתי מאוד נבוך. לא מקובל ולא ראוי ששחקן שלובש את מדי נבחרת ישראל יספוג שריקות בוז. זה יסתיים כמו דאבור? אבו פאני חזק, הוא קיבל חיבוק אדיר וכולנו איתו. אני מקווה שהוא ירגע והכל יהיה בסדר".

עוד בנושא

משחקי החלון הבא במוקדמות היורו

9 בספטמבר:

רומניה - ישראל
קוסובו - שוויץ
אנדורה - בלארוס

12 בספטמבר:

ישראל - בלארוס
שוויץ - אנדורה
רומניה - קוסובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully