וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולקאניס: "אם תהיה קבוצה שתראה לאוהדים שהיא נותנת הכל, התוצאות יגיעו"

המאמן החדש לפודקאסט של הפועל תל אביב: "מצפה לסטנדרט מסוים מכולם במועדון, כך נצליח". חוסר הניסיון כמאמן ראשי? "בחרתי לרוב להישאר כעוזר בגלל שזה היה ברמה גבוהה". ובאיזה עמדות לדעתו דרוש חיזוק? "צריך דם חדש בהתקפה וניסיון בהגנה"

תקציר: הפועל תל אביב - עירוני קרית שמונה 2:2/ספורט1

העברת זכויות הניהול בהפועל תל אביב הביאו גם לשינויים על הקווים במועדון. האחים מינצברג החליטו להיפרד מחיים סילבס בתום העונה ומינה במקומו מאמן זר - מייקל ולקאניס האוסטרלי - יווני. פחות משבועיים חלפו מאז המינוי, והיום (שישי) ולקאניס הציג את עצמו בפני האוהדים כשהתארח בפודקאסט הרשמי של האדומים.

"אני אדם די פשוט, מאוד צנוע וכן, ועובד קשה מאוד", אמר ולקאניס כשהתבקש להציג את עצמו, "אלה הערכים שהנחילו לי ההורים שהיגרו מיוון לאוסטרליה כדי למצוא חיים טובים יותר. אני מאוד מאמין בעבודה קשה. תמיד לרצות להשתפר וללמוד. תמיד לרדוף אחרי החלומות ולא לוותר".

מייקל ולקאניס מאמן אופן, אפריל 2022. BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP, GettyImages
ממוקד מטרה. ולקאניס/GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מה שאני אוהב בהפועל תל אביב זה התשוקה, זה בא מכל האוהדים", הוסיף ולקאניס על קבוצתו החדשה, "הפועל ומכבי אלה שמות שמכירים. הסתכלתי על מה שהיה בעונה שעברה, צפיתי במשחקים והסתכלתי על שחקנים ספציפיים. הליגה כאן מאוד דומה ליוונית מבחינה הרמה וההבדלים בין הקבוצות החזקות לחלשות".

"בעשור האחרון לא היו הצלחות וצריכים ללמוד מזה. הניסיון שלי לימד אותי שלפני שמדברים על פילוסופיית כדורגל, צריך לדבר על האווירה במועדון, לשים את הקבוצה מעל הכל. אני מצפה לסטנדרט מסוים מהשחקנים ומכולם במועדון, כך מייצרים הצלחה".

"צריך לעבוד קשה כדי לייצר משהו מיוחד וזה יקח זמן. נעשה שינויים מבחינת ההתנהלות שלנו והציפיות שלי. כשהעומדים בראש במערכת מראים דוגמא, כולם עוקבים אחריהם. אם אגיד שאני עובד קשה אבל אגיע לאימון עשר דקות לפני ואעזוב מיד בסיום, אני לא חושב שהשחקנים ירצו לעבוד קשה".

אוהדי הפועל תל אביב. אריאל שלום
"מה אני אוהב בהפועל תל אביב? התשוקה". אוהדי הפועל תל אביב/אריאל שלום

על חוסר הניסיון שלו כמאמן ראשי: "זה נורמלי שיהיו שאלות על זה, צריך להרגיש בנוח כדי לאמן. היו שלבים בקריירה שרציתי לעשות את זה אבל בחרתי בסוף באפשרויות אחרות. לכל אחד יש מסע שונה, חלק מהאנשים ישר הופכים למאמנים, אני קודם אימנתי נוער ואז הפכתי לעוזר מאמן. בחרתי הרבה פעמים להישאר כעוזר בגלל שזה היה במקומות ברמת גבוהה".

על הצלחת הנבחרת ונציגיה האדומים במונדיאליטו: "צפיתי בחמשת השחקנים שלנו והם עשו עבודה נהדרת בייצוג המועדון שלנו, הם היו חשובים בנבחרת. אני אוהב לעבוד עם נוער, עבדתי עם הרבה מאמנים הולנדים בעבר ואצלם אין חשיבות לגיל, אתה תשחק אם תהיה טוב מספיק ותעבוד קשה. את הניסיון שהם צברו בטורניר אי אפשר לקנות".

פילוסופיית המשחק: "אני אוהב לתקוף, זה בטבע שלי. לא יכול להבין למה להישאר מאחור ולחכות לראות מה יקרה אם אני רוצה לנצח. כשמדברים על התקפה זה לא רק שערים ויצירת מצבים, זה גם בלי הכדור - להסתער ולחטוף אותו בחזרה.

חלוקת העבודה עם חן סול, ראש מחלקת הכדורגל: "יש לנו פילוסופיה משותפת לשיטת המשחק, הרבה קבוצות נופלות בגלל הפערים האלה. אנחנו בקשר על בסיס יומי, יש פגישות בכל יום. הוא עושה עבודה נהדרת ויש לו אחריות גדולה, הוא מבין את זה יותר טוב ממני. היחסים טובים מאוד וזה מתבסס על כך שאנו רואים את המשחק בצורה דומה.

סתיו למקין, אור ישראלוב, שחקני נבחרת ישראל במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
נחת מהנציגים במונדיאליטו. למקין וישראלוב/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

העמדות שבהן הקבוצה צריכה להתחזק: "עשינו כמה החתמות חשובות - חוסה רודריגס יכול לתת לנו פתרונות בקישור. אנחנו צריכים מגן ימני שיתקוף ועוד עומד בחלק האחורי, להוסיף ניסיון שיעזור לצעירים. גם בהתקפה צריך דם חדש ושחקנים שיוכלו לעשות הבדל. הפועל לא ספגה הרבה השנה, אבל לא הבקיעה מספיק".

הציפיות שלו מהעונה הקרובה: "אם לא נבנה את היסודות להצלחה, נתרסק. אם נצליח לבנות קבוצה שהאוהדים יהיו גאים בה ויראו שהיא נותנת הכל, התוצאות יגיעו. המהות בכדורגל היא לייצר רגעים מיוחדים, מקווה שנחזיר את המועדון למקום לו הוא ראוי ואני מבטיח שמהיום הראשון נעבוד קשה ונדחוף את עצמנו".

על התקופה כעוזר מאמן נבחרת יוון: "זה היה חלום שמתגשם. האתגר הכי גדול היה להגיע למדינה ששיחקה בדרך מסוימת (הגנתית, כפי שזכתה ביורו) ולשנות אותה. בתקשורת היו נגדנו, אמרו ש'זה לא יוון'. שינינו את הסגנון ואת התרבות. עם הזמן ראינו יותר הצלחה, זה לוקח זמן ועכשיו אנחנו רואים שהרענון השתלם. עד היום מעריכים אותנו על מה שעשינו".

ולקאניס בן ה-48 שימש בעונה שעברה כמאמן זמני אופן הבלגית ובעבר גם עמד על הקווים של מלבורן סיטי לתקופה קצרה. את רוב הקריירה העביר כעוזר מאמן. את הופעת הבכורה כמאמן האדומים יערוך במשחק הראווה מול לגאנס הספרדית ב-15 ביולי, בו יציין המועדון 100 שנים להיווסדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully