וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי אזולאי: "'ותיק' ו'מנוסה' הפכו למילות גנאי בהפועל תל אביב"

13.6.2023 / 10:30

שלומי אזולאי פגוע מהקדנציה בהפועל תל אביב ובעיקר מהעונה האחרונה: "הייתי מתורגל בהרכב ולמחרת נשאר מחוץ לסגל, הבנתי שיש הוראות מלמעלה. הקבוצה הייתה זוועה ועדיין לא קיבלתי דקות. דברים הזויים שמרסקים אותך". ריאיון

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.6/ספורט1

שלומי אזולאי עבר לא מעט בכדורגל, אבל גם אחרי קדנציות פחות טובות לא שמענו אותו מצייץ. בגיל 33, אולי בפעם הראשונה בקריירה, הוא פותח את הלב עם הרבה כאב על כל מה שעבר בהפועל תל אביב בעונה החולפת שהייתה הקשה ביותר בקריירה שלו. "אם הייתי בן 22 לא בטוח שהייתי ממשיך בכדורגל אחרי מה שעברתי העונה", הוא מספר, "אני לא יודע אם אני רוצה שהבן שלי יהיה חלק מזה. בשנה אחת דברים ששחקנים עוברים בקריירה שלמה".

סיימת את הקדנציה בהפועל תל אביב טעון

"עברתי מספיק בקריירה, לטוב ולרע. יצאתי בתחושות פחות טובות מחלק מהמועדונים, אבל מה שקרה בהפועל תל אביב זה לחטוף סטירה אחרי סטירה, כשכל פעם מנסים להוריד אותך ואתה מנסה לשרוד. יש הרבה עובדים ושחקנים טובים במועדון, יש אוהדים מדהימים - פשוט בלתי נתפס שהם תומכים בצורה כזו בתקופה כל כך קשה - אני יכול להגיד ברמה האישית שהם כל הזמן תמכו בי, רצו שאשחק ועודדו. זה מה שהחזיק אותי בתקופות הקשות שעברתי, שהקהל אהב אותי אישית ודחף גם כשפחות שיחקתי".

אולי עשית טעות כשעזבת את מ.ס. אשדוד?

"הגעתי להפועל תל אביב אחרי שנתיים מצוינות באשדוד. בעונה הראשונה היו לי 8 שערים ו-8 בישולים ובעונה השניה 5 שערים ו-7 בישולים. נבחרתי ל-11 של העונה, סיימנו במקום השלישי, כרטיס לאירופה, קבוצה טובה יותר מהפועל תל אביב. היו לי הרבה הצעות ומאוד התלבטתי כי אשדוד הייתה בית עבורי. התחברתי לרן, ג'קי ונוני - רן המאמן שהכי קידם אותי בקריירה. היו לילות שלא ישנתי בלילה לפני ההחלטה, אבל הרצון לשחק במועדון גדול עם קהל הכריע. ניר קלינגר עשה הכל כדי להביא אותי להפועל ואמרתי 'כן'".

שלומי אזולאי, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"מה שקרה בהפועל תל אביב זה לחטוף סטירה אחרי סטירה". אזולאי/ברני ארדוב

איך הגענו למצב ששנתיים אחרי מדברים עליך אחרת ואומרים שאתה מעבר לשיא?

"זה מה שהפועל תל אביב עשתה לשחקנים בשנה הזו, היא שרפה אותם. אצל קלינגר קיבלתי קרדיט ואז נפצעתי, ושחזרתי כבר היה קובי רפואה. הקבוצה רצה בלעדיי עם רצף ניצחונות וזה לגיטימי, אבל בפלייאוף פתחתי כמעט בכל המשחקים והייתי מרוצה בסך הכול, כי הכל היה מקצועי, לטוב ולרע".

ואז הגיע הקיץ שעבר

"עוד לפני, בשבועיים האחרונים של העונה עומר בוקסנבוים הודיע לנו שיהיו שיחות לקראת העונה הבאה עם כל השחקנים. חוזרים מהחופשה, אני מתחיל הכנה ומזמינים אותי לשיחה איתו. בשיחה עומר אומר לי שהוא מעריך אותי מאוד, שהוא מחזיק ממני, אבל יש החלטה לתת קרדיט לצעירים והדקות שלי הולכות להיפגע. אני לא אשכח שהוא אמר לי שאהיה 'סטייל שלום תקוה', שחקן מחליף, 20 דקות או חצי שעה בסוף , שחקן שישנה את המשחק. אמרתי לעומר שהכל טוב ויפה, אבל אני לא מתכוון לוותר על המקום שלי ואני אוכיח להם שהם טועים ואהיה בהרכב. מי שיכול לשנות משחקף יכול גם לפתוח. למעשה, כבר בשיחת פתיחת העונה הורידו אותי ואני לא מוותר".

העונה התחילה טוב מבחינתך

"כן, מחנה אימונים בארץ, בחו"ל. לפני המשחק הראשון של גביע הטוטו ארז הדובר הודיע לי שאני קפטן. זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי פידבק חיובי מהמועדון. פתחתי בהרכב בגביע הטוטו, משחק ראשון גול ובישול נגד הפועל ירושלים, משחק שני נגד בית"ר שני בישולים. אני עושה 4 משחקים מצוינים, אבל עדיין אומר למשפחה שלי שאני לא מרגיש מוערך. אתה מרגיש שמעדיפים צעירים, מעדיפים להעביר את סלליך לאמצע, הביאו את פאבלו גונסאלס וחייבים לתת לו, רומארטו רכש זר שצריך לשחק... אתה מרגיש שלא משנה מה יקרה, יהיה קשה לקבל קרדיט. גם לדן (איינבינדר, א.ס.) ועידן (ורד א.ס.) עשו את זה. ניסו להיפטר מכל הוותיקים וההרגשה הייתה קשה מאוד. כאילו מחפשים אותך בכל מצב ואתה לא יכול לנצח את זה".

מי באמת קבע במועדון?

"אף אחד לא באמת ידע. אמרו שהבעלים קובעים, שבוקסה קובע, שהמאמן ככה וככה וזה חילחל לכולם. במקרה שלי זה בא מלמעלה - שאני לא אשחק ואהיה בסגל בחלק מהמשחקים. ניסו לדחוף את כל הצעירים לפניי ברמה כזו שהרגשתי שלא משנה מה יקרה, אני לא אקבל את המושכות. כשעומר הגיע הגישה הייתה לשלב צעירים בכל מחיר. אני מת על הצעירים אבל להפיל על 6-7 מהם את כל הבעיות של הפועל תל אביב זה גדול מדי. הלחץ רק פוגע בהם, יש דרך לעשות את זה".

איך מרגישים שחקנים שאין להם הזדמנות שווה כי הבמה ניתנת לצעירים?

"בהפועל תל אביב זה הרגיש ש'שחקן ותיק ומנוסה' זה כינוי גנאי. כבר בקיץ הבנו לאן העונה הולכת. במחזור הראשון נגד הפועל חיפה כבר לא פתחתי, זאת הכאפה של פתיחת העונה ואני מבין לאן זה הולך. אחרי כמה מחזורים קובי מפוטר ומגיע סלובו. יצא לי להיות עם סלובו שבועיים בבית"ר לפני שנמכרתי למכבי תל אביב ובאסיפה הראשונה הוא אמר לי ליד כל השחקנים: 'איך ברחת לי מבית"ר? סוף סוף נפגשנו'. זה נתן לי תחושה טובה, מה גם שהוא רצה אותי גם בקרית שמונה. אחרי סלובו אני יוצא לאימון ונקרא לשיחה עם בוקסה, הוא אומר לי 'לפי הראייה שלי ושל סלובו אתה לא הולך לשחק כאן. עדיף שתחפש קבוצה, סלובו יגיד לך אותו דבר'. אנחנו הולכים לסלובו והוא אומר לי דברים דומים עם 'יש כאן מדיניות לשתף צעירים וזאת הדרך, יהיה קשה לך לקבל דקות'. אנחנו עדיין לא במחזור השביעי ותראה מה אני עובר. לפני האימון הרימו אותי להתלהבות של 200 ואחרי האימון הכל הפוך ומורידים אותך למינוס 200".

מה עשית?

"היו אימונים טובים אצל סלובו, השתלבתי טוב והחלטתי לא לוותר. היו שמועות על ריינה והצעות נוספות אבל אני רציתי להישאר בהפועל, אני יודע מה אני שווה. מגיע המשחק הראשון של סלובו ואני לא בסגל, משחק שני לא בסגל, משחק שלישי לא בסגל. אני מבין שיש לו הוראה מלמעלה: במשחק אחד היו רק 19 שחקנים ואני לא בסגל. היו שבועות שאני מתורגל בהרכב ובשבת לא בסגל, דברים הזויים שמרסקים אותך".

עוד בוואלה!

דן איינבינדר בריאיון: "נציב לעצמנו מטרה לנצח בדרבי"

לכתבה המלאה
שרון ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב, ליד שלומי אזולאי. אודי ציטיאט
"במקרה שלי זה בא מלמעלה - שאני לא אשחק. הרגשתי שלא משנה מה יקרה, אני לא אקבל את המושכות". אזולאי ליד שרון ניסנוב/אודי ציטיאט

דיברת עם סלובו?

"כן. אחרי חודש שהתאמנתי טוב נכנסתי אליו, הוא אמר לי שהוא מחפש לייצב יותר את ההגנה ודיבר על ה-GPS, אבל היה ברור שהוא רוצה לדפדף אותי. לא עניין אותו מה אני מרגיש, הבנתי שלא נעים לו והוא רוצה לצאת מהסיטואציה ולא להיכנס אליה".

איך זה הרגיש באותם ימים?

"במתחם אני מתנהל רגיל, שומר בבטן, לא שובר את הכלים, מתפוצץ בפנים, אבל רואים את זה רק מחוץ למתחם. אולי זו הייתה הטעות שלי, האופי הטוב והנוח שלי. אחרים הופכים שולחן, עושים בעיות, אבל אני לא יודע לעשות משהו אחר, זה האופי שלו ואני לא אשנה אותו. לא ראיתי אצל סלובו דקות למרות שהקבוצה הייתה זוועה, רק הלכה והידרדרה. לאורך כל העונה הקבוצה הייתה לא טובה. לא חיברנו שני נצחונות ברצף, לא שיחקנו כדורגל, גם שניצחנו זה היה עם מזל ובשיניים. כולם ראו את זה, שחקנים, עובדים, אנשי צוות, הם אומרים שלא משנה מה יקרה ולאן הקבוצה תידרדר, אני לא אשחק".

כמה השפיעו הרכילויות מי באמת קובע?

"זה כל הזמן חילחל, גם לוותיקים וגם לצעירים. הייתה הרגשה שלא משנה מה יקרה, הצעירים ישחקו והוותיקים פחות - זה פגע בנו. היחסים בין הצעירים לוותיקים היו מצוינים, אבל איך נוביל אותם אם אנחנו לא מקבלים קרדיט ומרגישים כל יום לא רצויים? הילדים מדהימים ולא היה קרע כמו שניסו לצייר, אבל זה פגע ביכולת שלנו להשפיע עליהם, לדחוף אותם, להוביל אותם. הצעירים היו שמחים שמאמינים בהם ונותנים להם לשחק, אבל הם גם רוצים כתף תומכת ושחקנים מנוסים שיחזיקו אותם ברגעים פחות טובים ותחת הלחץ, ולא היה להם את זה".

אמרת שהתפוצצת מחוץ למתחם, מה זה עשה לך?

"אני תמיד רק רציתי לשחק כדורגל, לא עניין אותי כסף אלא רק לשחק כדורגל. זו הייתה התקופה הכי קשה בקריירה שלי. חוויתי כבר אכזבות ופציעות, אבל שנה כזו לא הייתה לי. הידיעה שזה לא מקצועי ודברים מוכרעים בחדרי חדרים ובצורה הזויה אכלה אותי, הפכה את השנה הזו לגיהנום עבורי גם בחיים האישיים, זה הולך איתי לכל מקום. היו מקרים עם סלובו שבאמצע השבוע היו משחקי אימון, הייתי טוב עם גולים ובישולים ובשבת אני לא בסגל. זה אוכל אותך מבפנים. בגיל 33 ראיתי הכל וזה עדיין אוכל אותי כמו ילד בן 17".

אולי זה באמת האופי שלך, קל לספסל אותך

"האמת, זה כל הזמן עובר לי בראש, אבל לא אשתנה. חשבתי על אבא שלי ז"ל שהביא אותי לכדורגל , ליווה אותי מגיל 6, אימן אותי בילדים, חשבתי מה הוא היה אומר במצב הזה. בכל יום חמישי אחרי התרגולים וכשקבעו סגל חשבתי עליו. הוא תמיד רצה שאלחם על המקום שלי ושלא ינצלו את האופי הנוח שלי. כמה היה כואב לו מה שקורה לי ומה שעושים לי, הוא תמיד דחף אותי להתמודד עם זה ולהיות חזק, אבל הוא גם ידע שיותר מדי נוח קורים דברים לא טובים. הוא שמר עליי מהמקום הזה, שלא אשלם מחיר על ילד טוב שלא עושה בעיות ובסוף מקבל סטירות".

שלומי אזולאי, הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
"אחרי עונה כזו אני לא הייתי ממליץ לבן שלי לשחק כדורגל". אזולאי/אודי ציטיאט

סלובו הלך והגיע חיים סילבס

"מאמן חדש, אנרגיות חדשות. אמנם אתה יודע מה ההוראות מלמעלה, אבל תמיד יש טיפת אמונה. הנזק המקצועי והפיזי כבר נעשה, מהמחזור השישי לא שיחקתי בהרכב, אתה לא אותו חד וכושר המשחק הוא לא אותו דבר - כמה שתעשה הכול באימונים. ועדיין, חיים מאמן חדש וניסיתי להילחם על המקום שלי. צריך להבין, מהיום שהגעתי להפועל תל אביב לא ניסו לשחק כדורגל שמתאים לי, כדורגל איכותי ויוזם. לא הנענו כדור, שיחקנו בלי שחקנים שרצים לעומק ושאני יכול להפעיל אותם. בימים הראשונים, אחרי ה-6:0 בבאר שבע, חיים מכניס אותי לשיחה אישית ואומר לי: 'אני מאוד מעריך אותך ומחזיק ממך, אני רוצה לקחת אותך לשחק בכנף ימין. אתה לא תהיה שם כל הזמן, אבל נתחיל משם'. אני? העיקר לשחק, בא לתת הכול. שיחקתי נגד נס ציונה, חיים פירגן והחמיא לי, אני משחק איתו חודש בהרכב ואז נדנדה והחוצה. עברנו לשחק 5-4-1 ולא ניסינו להניע אלא רק להגן ולצאת למתפרצות. צריך להודות שהמטרה הושגה כי קיבלנו פחות גולים, אבל זה כבר היה פיניש לעונה ששום דבר טוב לא ייצא לך ממנה".


מה השנה הזו עשתה לאהבה שלך למשחק?

"אם הייתי עובר עונה כזאת לפני עשר שנים יכול להיות שהייתי בוחר מקצוע אחר. אבא שלי ז"ל דחף אותי לשחק כדורגל, אבל אחרי עונה כזו אני לא הייתי ממליץ לבן שלי אותו דבר. זה אכזרי, כואב וגורם לסיוטים. חבל לי מאוד שזה קרה בהפועל תל אביב, זה מועדון טוב עם קהל טוב, עם אנשים טובים בתוך המועדון, ואני יוצא משם בתחושה ממש לא טובה".

איזה שלומי אזולאי תקבל הקבוצה שתחתים אותך בעונה הבאה?

"יש לי ביקורת עצמית גבוהה ואני אומר לך שהיום אני שחקן לא פחות טוב מאשר באשדוד. היא הייתה קבוצה טובה יותר מהפועל תל אביב ופרחתי שם. אני מודאג ממה שיהיה איתי בקיץ כי השנה האחרונה בהפועל תל אביב גרמה נזק לשם שלי. אני יכול להבטיח לקבוצה הבאה שלי שאני רעב בטירוף לחזור לתודעה, להציג את היכולת שלי, שיראו באמת מי אני. אני בטוח שאף קבוצה לא תתאכזב, שאחרי מה שעברתי בשנה האחרונה אני אתעל את זה למקום של רעב, חדות והנאה מכדורגל".

ננסה לסיים במשהו חיובי יותר. מי מכל צעירי הפועל תל אביב יגיע הכי רחוק?

"אני חושב שסתיו למקין. הוא סבל בהפועל תל אביב מהרבה בעיות כלליות, גם בהגנה. זה פוגע בביטחון, אבל ראינו גם כשהוא נכנס לבוגרים וגם בנבחרת עד גיל 20 את היכולת שלו, האישיות, המנהיגות, יש לו את זה. בתחושה שלי הוא יהיה בלם העתיד של הנבחרת הבוגרת וגם ייצא לאירופה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully