וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים הורחקה מגביע המדינה והופחתו 3 נקודות ממאזנה

13.6.2023 / 20:00

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ביטל את הרחקת הצהובים-שחורים מאירופה בעקבות פריצת האוהדים ובגמר ומניעת טקס הענקת הגביע, אבל קבע כי הקבוצה תחל את העונה הבאה בליגת העל במינוס ולא תוכל להגן על תוארה. הקנס בסך 70 אלף שקל נותר על כנו

אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בית"ר ירושלים אמנם תוכל להשתתף במוקדמות הקונפרנס ליג בעונה הבאה אחרי שהרחקתה מאירופה בוטלה על ידי בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אבל שעות ספורות לאחר שנערך הערעור זכר לפריצה לכר הדשא בגמר הגביע וביזוי טקס הענקת הגביע שכלל לא נערך, נענשה הקבוצה בצורה קשה.

הדיינים פסקו על הפחתת שלוש נקודות בפועל ממאזנה של בית"ר ירושלים בעונה הבאה בליגת העל וכן הורחקה הורחקה ממפעל גביע המדינה בעונה הבאה, כך שלא תוכל להגן על תוארה. הדיינים גם בחרו להשאיר את העונשים האחרים שספגה הקבוצה, משמע שנגד בית"ר נותרה הפחתת שלוש נקודות על תנאי למשך שנה בגין כל הרשעה בעבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות או התפרצות קהל לשדה המשחק וכן נותר על כנו הקנס הכספי בסך 70 אלף שקל.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה. מיה בנאי, מערכת וואלה
הפריצה לדשא של אוהדי בית"ר בגמר הגביע/מערכת וואלה, מיה בנאי

עוד על סאגת בית"ר ירושלים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הננו סבורים כי התנהגות מחפירה וחוליגנית שכזו, ובמימדים שכאלה, ראויה לענישה חמורה והרתעתית, למען יראן וייראו", הסבירו השופטים. "למרבה דאבון הלב, אל אמצעי המשמעת הרבים שננקטו נגד בית"ר ירושלים בעבר - לרבות הפחתת שלוש נקודות בפועל ממאזנה, לא מעבר - לא הועילו ולא השפיעו על קהל אוהדיה, כהוא זה. סבורים אנו כי קבוצה ואוהדים המתנהגים בצורה כה מבישה ומבזה במעמד משחק גמר הגביע, והטקס האמור להיערך להענקת הגביע, מאבדת את זכותה ליטול חלק במפעל זה בעתיד הקרוב".

השופטים הוסיפו והסבירו: "נוכחתו הודעת ארגון אופ"א, לפיה חרג בית הדין המשמעתי מסמכותו בהיטלו על המערערת עונש הרחקה מאירופה, אין מנוס מביטול עונש זה כפי שהוטל על ידי בית הדין המשמעתי... הסנקציה של שלילת הזכות להשתתף במשחקים באירופה היא מצטברת ופועל יוצא משלילת התואר כמחזיקת גביע, ואינה עומדת בפני עצמה. אשר על כן, עונש ההרחקה מהמשחקים באירופה מבוטל בזאת".

ברק אברמוב, בעלים בית"ר ירושלים חוגג. מאור אלקסלסי
הגביע נשאר בירושלים, אבל בית"ר לא תוכל להגן על תוארה בעונה הבאה/מאור אלקסלסי

כאמור, היום בצהריים נציגי בית"ר ירושלים וההתאחדות לכדורגל הגיעו לבית הדין העליון כדי לדון בערעור על העונש שקיבלו הצהובים-שחורים בעקבות אירועי גמר גביע המדינה. כאמור, בית"ר נענשה בבית הדין המשמעתי בהרחקה מאירופה בעונה הקרובה ובנוסף נגזרו על המועדון קנס בגובה 70 אלף שקל והפחתת 3 נקודות על תנאי לשנה. בנוסף, בית הדין הטיל עונש על תנאי למשך שנתיים של שלילת הגביע במקרה של פריצת אוהדים פעם נוספת בגמר.

בעקבות מסרים שהגיעו מאופ"א ובהם נאמר להתאחדות לכדורגל שהיא לא יכולה להרחיק את בית"ר מהמסגרת האירופית, הגישו הצדדים ערעור. את הדיון סיימו הצדדים בתחושה שעונש ההרחקה מאירופה יבוטל ושגם שלילת הגביע לא עומדת על הפרק, אבל שעל הצהובים-שחורים יושת עונש של הפחתת נקודות בפועל - מה שאכן קרה כאמור לעיל.

את בית"ר ייצגו בדיון הבעלים ברק אברמוב, המנכ"ל כפיר אדרי ועורכי הדין אלעד אייזנברג ורונן מוזסון. את ההתאחדות ייצג התובע ניר רשף. הדיינים היו השופט בדימוס, נשיא בית הדין העליון אמנון סטרשנוב, חבר הנשיאות עורך הדין אסף הדסי והשופטת בדימוס אסתר קובו.

מיד בפתיחת הדיון התובע רשף ביקש עונש של הפחתת 3 נקודות בפועל ועוד עונש הפחתת נקודות על תנאי.

עו"ד אייזנברג מטעמה של בית"ר ירושלים טען: "אין מחלוקת שזה היה אירוע מכוער ומיותר, אבל צריך להתייחס אליו בפרופורציות, כי בעולם זה אירוע מאוד שכיח. באנגליה, מנצ'סטר סיטי, הקבוצה הבכירה בעולם - בשני משחקי האליפות שלה נכנסו אוהדים לחגוג על הדשא. אני מוכן להתערב שסיטי לא תקבל עונש של הפחתת נקודות".

הדיין סטרשנוב שאל: "למה זה תמיד קורה לבית"ר ירושלים?".

עו"ד אייזנברג השיב: "זה קרה גם למכבי תל אביב במשחק האחרון שלה באשדוד. שם הייתה התפרצות של מחאה נגד ההנהלה והמאמן והם לא קיבלו הפחתת נקודות".

אייזנברג המשיך: "באנגליה החמירו ענישה מנהלתית פרטנית כנגד האוהדים. שוללים כרטיסי מנוי ומענישים אוהדים. לא שמענו על מעצר אחד, כתב אישום אחד בסמי עופר. אנחנו מצליחים להוריד משמעותית את כמות האבוקות ואירועי האלימות בטדי. הבעיה שלנו היא במשחקי החוץ כי אנחנו לא מארגני האירוע ולא שולטים בניהול האירוע. בבית אנחנו עושים עבודה מעולה. אברמוב משקיע קרוב ל-15 מיליון שקלים על ענייני האבטחה".

סטרשנוב שאל: "איזה עונש אתה מציע?".

אייזנברג ענה: "תקנון המשמעת של ענישה בגביע אומר שהעונש בעבירות חמורות בגביע הוא ביטול הביתיות בגביע. העברת הביתיות במשחקי הגביע לקבוצה השנייה. נאבד את הביתיות בגביע ומשחקי הבית שלנו יהפכו למשחקי חוץ".

ניר רשף אמר: "לבית"ר יש שני עונשים על תנאי וראוי שיפעילו אותם על התפרצות אוהדים ופירוטכניקה".

לאחר מכן הסתיים הדיון וכעת הצדדים ממתינים להכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully