וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב העבירה 1,500 כרטיסים לאוהדי הפועל תל אביב

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 14:12

לאחר דיון סוער ובהוראת בית הדין, הצהובים עמדו בהתחייבותם והכרטיסים למשחק מספר 1 בגמר סל הועברו. שמעון מזרחי: "לא מוכן שיהיה אוהד שנכווה מאבוקה, זה מזכיר את בית"ר מול סכנין". המנהלת לקחת אחריות, אך בתנאים שלה: "העיקר שיעבור בשלום"

תקציר: ריאל מדריד - בדאלונה 93:83/ספורט 1

בית הדין של איגוד הכדורסל התכנס הבוקר (רביעי) לדון בעניינה של מכבי תל אביב ולאחר כשעתיים סוערות, הורה לצהובים להעביר 1,500 כרטיסים לטובת אוהדי יריבתם העירונית וזאת עד לשעה 14:00. הצהובים עמדו בהתחייבותם, הכרטיסים הועברו והמכירה לטובת אוהדי הפועל תל אביב תחל הערב ב-19:00, 26 שעות ו-15 דקות לפני פתיחת סדרת הגמר.

כזכור, תובע האיגוד החליט להעמיד אתמול את הצהובים לדין אחרי שלא העבירו את הכרטיסים לאדומים. התובע העמיד את מכבי תל אביב לדין על התנהגות לא הולמת ודרש קנס כספי אם הצהובים לא יעבירו את הכרטיסים להפועל תל אביב כפי שהם מחוייבים על ידי התקנון ואף איים בהפסד טכני. לאחר דיון ממושך, התחייבו הצהובים להעביר את הכרטיסים לטובת הפועל תל אביב למי שיורה להם בית הדין לעשות זאת.

אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
יגיעו להיכל. אוהדי הפועל תל אביב/דני מרון

עוד על העימות בין מכבי להפועל תל אביב

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

לאחר הדיון אמר חיים יצחקי, היועץ המשפטי של הפועל תל אביב: "שיחקו כאן איזשהו משחק, ידענו מלכתחילה שיעבירו לנו את הכרטיסים, צפינו מראש שיעשו בעיות, שיעשו כל דבר אפשרי כדי לייצר איזשהי פרובוקציה ולהתסיס את האוהדים שלנו, כדי ליצור מתח, כדי שאנשים לא יידעו עד הרגע הנכון. ההחלטה שהתקבלה היא נכונה, חבל שכל הדיון הזה הגיע לבית הדין, כי לא היתה סיבה. יש לנו אוהדים נהדרים ואני מקווה שהם יתמכו בנו. אם לא נקבל את 1,500 הכרטיסים, נצטרך להגיע שוב לבית המשפט. מי שלא יהיה, ייתן לנו את כל הכרטיסים שמגיעים לנו. הם לא של מכבי, היא מחזיקה בהם אבל הם לא שלה".

שלומי פרי, מנכ"ל מנהלת הליגה בירך: "אני שמח שבית הדין שמר על הרעיון החשוב מאוד של קהל חוץ שמגיע למשחקים. זו אבן יסוד בספורט וצריך לשמור עליה. כולנו צריכים להתכנס ולדאוג שכל הקהל שמגיע למשחקים יהנה מחווית צפיה, לא יחווה אלימות, כולנו צריכים לחשוב איך פותרים את הבעיה הזאת. הסאגה הזאת היתה מיותרת בעיני וטוב שנגמרה. אני מקווה ומצפה שהדרבים הללו יעברו בשלום ותהיה אווירת כדורסל מדהימה. הסכמנו לקחת אחריות, אבל בתנאים שלנו".

הדיון החל באיחור של כחצי שעה בעקבות איחור של אנשי הפועל תל אביב, שנועדו עם נציגי משטרת ישראל כחלק מההיערכות למשחקים. מטעם הפועל תל אביב היו היו"ר רמי כהן ועו"ד חיים יצחקי, בעוד את הצהובים ייצג עו"ד טל רוטמן שהתייצב לצד יושב הראש שמעון מזרחי והמנכ"ל עדלי מרכוס. לדיון הגיע גם מנכ"ל מנהלת הליגה שלומי פרי והיועץ המשפטי עו"ד חגי אשלגי.

שלומי פרי מ"מ מנכ"ל מנהלת הכדורסל. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
המנהלת לקחה אחריות. המנכ"ל פרי/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

מהלך הדיון

בית הדין הורה על העברת 1,500 הכרטיסים להפועל תל אביב עד השעה 14:00.

12:30: מכבי תל אביב שבה עם תשובה שהובילה לסיום הדיון: "מוכנים למסור את הכרטיסים למי שבית הדין יורה לנו למסור אליו". התובע: "מאחר שבלי סמכות אין אחריות, אז התקנון אומר שעליכם להעביר את הכרטיסים להפועל תל אביב".

12:23: עו"ד אשלגי :"הכלל של אירוח האירוע הוא עם 15 אחוזים כרטיסים לקבוצה האורחת. אם לא יכולים לקיים את האירוע, שיעבירו את הכרטיסים אלינו". אנשי מכבי תל אביב ביקשו לצאת להתייעצות.

12:20: שמעון מזרחי: "היה אותו דבר גם במשחקים של בית"ר נגד סכנין. נפקיד את הכרטיסים בידי עדת המשמעת והם יעבירו אותם להפועל". עו"ד רוטמן: "אנחנו סבורים שהעברת כרטיסים להפועל תל אביב תטיל עלינו אזרחות פלילית ואזרחית".

12:11: הדיין תגר ליועץ המשפטי של מכבי: "האם אתם מוכנים להעביר את הכרטיסים להפועל תל אביב?". עו"ד רוטמן: "אי אפשר לשנות מקומות יום לפני משחק". תגר: "המנהלת הציעה את עצמה בתור גישור. אם לא הולך, יש תקנון. העמדה כפי שהיא נראית שיש תקנון שמחייב, לא תעמדו בתקנון, יש עונשים שאולי יותר קשים מקנס".

12:10: עו"ד רוטמן: ניסינו בהפסקה לגשר על הפער, לטעמנו המנהלת פנתה באיחור. נכון לעכשיו הם מוכנים לקבל אחריות, אבל לא נשנה את ההושבה של האולם. בנסיבות האלה חוזרים על הצהרתנו שנעביר את הכרטיסים למנהלת והם יעשו בהם כנכון". הדיין ענה: "זה ספין. אם הם רוצים שאני אמקם את אוהדי הפועל, אמקם אותם כמו שצריך. אין אחריות בלי סמכות".

12:09: הצדדים חזרו אחרי הפסקה ארוכה, שבה לא הצליחו להגיע להבנות.

שמעון מזרחי \ רמי כהן. אריאל שלום
עימות בבית הדין. שמעון מזרחי ורמי כהן/אריאל שלום

11:39: הצדדים יצאו להפסקה, במהלכה ינסו להגיע להבנות.

11:37: הדיין רויזן לאשלגי: "האם המנהלת מוכנה לקחת את האחריות?". אשלגי: "המנהלת מוכנה". רויזן: "עו"ד רוטמן, האם אתה מוכן לנסח את ההתחייבות של המנהלת אליכם?". רוטמן: "רוצים להבין מה המנהלת רוצה לעשות, ואז נחליט".

11:34: עו"ד רוטמן הצהיר: "נשמח להעביר את הכרטיסים למנהלת ושהיא תקבל את האישורים מהמשטרה לקיום האירוע, אבל המקומות שהם מבקשים לקחת נקבעו מקדמת דנן". הדיין רויזן: "אם אתם מוכנים שהמנהלת תיקח אחריות מבלי שהיא יכולה לשנות מיקום קהלים, זה תנאי נוקשה".

11:30: "אני יושב פה נבוך", טען שמעון מזרחי, "במקום לבוא ולהגיד 'פעלתם נכון', כתבנו לכם ב-ב15 במאי וב-1 ביוני, אף אחד לא עשה עם זה כלום. הכרטיסים מוכנים למסירה, ציפיתי שהשולחן יגיד שהמנהלת אחראית, אני לא מוכן שיהיה צופה שנכווה מאבוקה. אתה לא יכול להעמיד אותי לדין אחרי שנקטתי בכל האמצעים. מה אני עוד יכול לעשות?".

11:26: התובע איים פעם נוספת: "נניח שלא מעבירים כרטיסים, אעמיד אותם לדין על סעיף שהינו הפסד טכני".

11:19: עו"ד אשלגי מצא שבתקנון כתוב שצריך להעביר כרטיסים עד 48 שעות לפני המשחק. הדיין תגר: "אנחנו לא הוצאה לפועל שנחייב אותם". אשלגי ענה: "מצדי על כל זריקת אבוקות לסגור יציע. אנחנו צריכים לתת את המענה. אנחנו לא מדירים קהלים ולא מעודדים פורעים. אנחנו מבקשים להעניש אותם כדי שיבצעו את התקנון. אם לא יבצעו, לא יהיה אירוע".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"תנאי נוקשה". אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

11:14: בהפועל תל אביב השיבו לטענות מכבי תל אביב לפיה כבר מכרו את הכרטיסים ליציע התחתון: "זו בעיה שניתן היה לסדר כי למשחק הזה אין מנויים", אמר עו"ד יצחקי, "אבל מכבי סירבה משיקול כלכלי".

11:06: יו"ר הפועל ת"א רמי כהן: להתנהגות הקהל שלנו אין קשר לדיון הזה. מכבי לא יכולה לקחת את החוק לידיים ולקבל החלטות כאלה - אם אי אפשר לקיים את המשחק אז שיפסלו אותו או שיעבירו לאולם אחר, כמו שהמשחק שלנו ביום ראשון מאושר". עו"ד רוטמן שמייצג את מכבי ענה: "אתם בושה".

10:53: הדיין תגר: "אם המשטרה חושבת שאפשר לקיים את האירוע עם קהל ותאשר אותו, זה מה שיהיה. אם אתם מסרבים בניגוד לדעת המשטרה, זה כבר דבר אחר". כשנשאל עו"ד רוטמן אם מכבי תל אביב תעביר כרטיסים אם יתקבל אישור משטרתי, ענה: "אנחנו לא ניקח אחריות, זו סכנת נפשות. אם המנהלת לוקחת אחריות אז שתישא בתוצאות אם יקרה משהו".

10:45: למכבי תל אביב הובהר על ידי הדיין שהיא עומדת בפני עונש חמור אם תחליט על דעת עצמה לא להעביר כרטיסים, שמעון מזרחי השיב: "ביקשנו כבר ב-15 במאי שמישהו ייקח אחריות על האירוע". אשלגי השיב מיד: "המנהלת תיקח אחריות".

10:40: עו"ד רוטמן שמייצג את מכבי תל אביב בהאשמות קשות: "הדרבי הקודם היה עלול להסתיים כמו הר מירון 2, מזל שהכוחות השתלטו על האש וכיבו אותה. להבנתי גם אם נעביר כרטיסים, לא בטוח שהמשטרה תאשר את האירוע כי צריכים אישור ממהנדסים בכל הנוע לרשת".

10:35: תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר הבהיר כי עד כה מכבי תל אביב לא הפרה את תקנון האיגוד מכיוון שאין מועד קבוע שבו צריכה קבוצה להעביר את הכרטיסים ליריבתה, אבל מדובר בהתנהגות לא הולמת וכפי שציין בכתב אישום - הקבוצה תיענש בחומרה אם לא תעשה זאת. היועץ המשפטי של המנהלת עו"ד אשלגי הוסיף כי המשחק לא יתקיים אם לא יועברו הכרטיסים ומרכוס השיב לו: "לא בסמכותך לקבוע דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully