וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים נחושים בתכלת: הכירו את נבחרת אורוגוואי שמחכה לישראל בחצי הגמר

6.6.2023 / 21:00

היא לא מבריקה כמו ברזיל, אבל נחושה ומאורגנת הרבה יותר. עם מאמן מוערך שדוגל בגמישות טקטית, סגל עמוק ורב גוני, והמון רוח קרב כמיטב המסורת בניצוחו של הקפטן שנמצא על הכוונת של ברצלונה, אורוגוואי חולמת על הנפת הגביע במונדיאליטו

תקציר: אורוגוואי גוברת 0:2 על ארה"ב במונדיאליטו ועולה לחצי הגמר מול נבחרת ישראל/ספורט1

אופיר חיים הוא מועמד בכיר לתואר המאמן המצטיין של המונדיאליטו הנוכחי, וביום חמישי הוא יפגוש את המתחרה המוביל שלו. מרסלו ברולי האורוגוואי הוכיח את עצמו כמומחה טקטי יוצא דופן, שלא רק מעמיד נבחרת מאורגנת שדוגלת בלחץ מופתי על מובילי הכדור של היריבה ויודעת מה לעשות כאשר היא מרוויחה את הכדור בעצמה, עם מעברים מהירים מאוד מהגנה להתקפה. התכולים הצעירים מגלים גם גמישות במערכים ובעמדות השחקנים, וברולי נוהג לבצע שינויים מפתיעים תוך כדי משחקים. הוא מתמודד באופן יצירתי עם הפציעות וההשעיות שמכריחות אותו לבצע התאמות, ואורוגוואי היא נבחרת מגובשת ויעילה מאוד בכל הרכב ובכל תנאי.

התכונה הזו מבדלת אותה לטובה מברזיל, עליה גברה ישראל ברבע הגמר. לסלסאו אמנם יש סגל מבטיח מאוד של כוכבים, אשר חלקם צברו נסיון רב בקבוצות הבוגרות של מועדוני פאר במולדתם ומוערכים בעשרות מיליוני יורו, אבל בטורניר בארגנטינה הם הפגינו לצד ניצוצות של גאונות גם חוסר משמעת, ורביעיית ההגנה שלהם נפגעה קשות בגלל חסרונם של שני שחקני מפתח מושעים. אורוגוואי מבריקה פחות, אבל נחושה ויציבה הרבה יותר, כמיטב המסורת של הכדורגל במדינה שמונה רק 3.5 מיליון תושבים.

ברולי הוא קבלן תארים מוכר שזוכה להערכה עצומה מצד התקשורת וההתאחדות - עובדה היא כי הוא מונה בתחילת השנה למאמן הזמני של הנבחרת הבוגרת, עד לגיוסו של מרסלו ביילסה לתפקיד. כמאמן הקבוצה הצעירה של פניארול, המועדון האורוגוואי הגדול ביותר לצד נסיונל, הוא זכה באליפות המדינה עד גיל 19 לפני שנתיים, ואז הצעיד את הקבוצה עד גיל 20 לזכיה בגביע ליברטדורס בשנה שעברה. אחרי שמונה לנבחרת עד גיל 20, הוא הסתער על קופה אמריקה בפברואר האחרון, ואורוגוואי הגיעה עד הגמר, שם ספגה שני שערים מאוחרים מול ברזיל והפסידה 2:0.

מרסלו ברולי מאמן נבחרת אורוגוואי הצעירה. Marcio Machado, GettyImages
קבלן תארים. ברולי/GettyImages, Marcio Machado

עוד על הסנסציה במונדיאליטו

עוד בוואלה!

עם 14 שחקני שדה בלבד: אורוגוואי הסתבכה לקראת ישראל

לכתבה המלאה

בחצי הגמר במונדיאליטו תוכננה הנקמה המתוקה, אבל באורוגוואי קיבלו באופן טבעי בסיפוק רב את הדחת היריבה החזקה בידי ישראל. הם נהנו מאוד לראות גם את אלופת אירופה אנגליה, אשר ניצחה אותם בשלב הבתים, מודחת בשמינית הגמר בידי איטליה. כעת מרגישים באורוגוואי שיש להם הזדמנות נהדרת לזכות לראשונה בתולדותיהם בגביע העולם לנבחרות עד גיל 20, והכמיהה לעשות זאת לא יודעת גבול. לא במקרה סיפקה החבורה בתכלת את משחקה הטוב ביותר בטורניר מול ארצות הברית החזקה ברבע הגמר, ולא הותירה ליריבה סיכוי עם 0:2 חלק.

השער הראשון הקריטי מול האמריקאים הובקע בסגנון האורוגוואי הקלאסי - חטיפת כדור ויציאה מושלמת של מספר שחקנים למתפרצת. החלוץ המרכזי אנדרסון דוארטה היה היחיד בחלק המגרש של ארצות הברית כאשר התכולים זכו בכדור, אבל קיבל מסירה במהרה, שיחרר בנגיעה מרהיבה אחת את חואן דה לוס סנטוס באגף השמאלי והתמקם היטב ברחבה כדי לסיים את המבצע הקבוצתי המושלם הזה. דה לוס סנטוס, שניחן במהירות מסחררת והבנת משחק משובחת באגף השמאלי, "בישל" גם את השער השני אותו הבקיע הבלם האמריקאי ג'ושוע ווינדר.

שני הגיבורים האלה כלל לא היו בהרכב בתחילת הטורניר, וזו עדות לעומק הסגל של אורוגוואי וליכולתו של ברולי להשתמש בו בתבונה - תכונה שמאפיינת מאוד גם את נבחרת ישראל בה שחקני סגל רבים תורמים לאורך המונדיאליטו.

אנדרסון דוארטה, שמעריץ באופן לא מפתיע את לואיס סוארס וקצת מזכיר אותו בסגנונו, תפס מקום בהרכב רק בשמינית הגמר. גם אז הוא הבקיע שער ניצחון ב-0:1 על גמביה בבעיטה מצוינת ממרחק שהדגישה עד כמה הוא כישוריו מגוונים. הוא נהנה בעיקר מההחלטה התמוהה של ריאל מדריד לא לשחרר לגביע העולם את החלוץ המרכזי אלברו רודריגס, שכיכב בקופה אמריקה עם 5 כיבושים, וגם מפציעתו של אנדרס פרארי. עם זאת, מדובר בכישרון גדול בפני עצמו, שסומן כילד פלא כבר בגיל 4, עבר מהעיירה שלו לפנימיה של דפנסור ספורטינג בגיל 11, וקיבל בעונה שעברה הזדמנויות רבות בסגל הבוגר בליגה הבכירה.

אנדרסון דוארטה שחקן נבחרת אורוגוואי הצעירה. Marcio Machado, GettyImages
בנעליים של סוארס. אנדרסון דוארטה/GettyImages, Marcio Machado

השחקן שקיבל הכי הרבה דקות ונסיון בליגה האורוגוואית הראשונה הוא מנהיג הקישור והקפטן פבריסיו דיאס, אשר נחשב לכוכב על פוטנציאלי. מדובר בלוחם קשוח ששורף שטחים ומתקל כל מה שזז, אבל גם יודע לנווט את ההתקפות וניחן במסירות מעולות לכל טווח. דיאס הוא הלב והנשמה של אורוגוואי, וגם של ליברפול מונטבידאו בה הספיק לקיים יותר מ-100 משחקים, אך הוא קשוח מדי אפילו במונחים של אורוגוואי, וצבר לאורך הקריירה הקצרה כמות מסחרית של כרטיסים צהובים ואדומים. מפתיע במיוחד, אם כך, שהוא לא נכנס לפנקס של אף שופט במונדיאליטו עד כה - ומשימה חשובה של ישראל בחצי הגמר תהיה לנסות לגרום לו לאבד את העשתונות. מאידך, תמיד קשה להשגיח עליו, ודיאס גם מסוגל לתפקד במספר עמדות נוספות בנוסף להיותו קשר מרכזי קלאסי, כולל בשני האגפים.

דיאס עשוי לעבור בקיץ הקרוב לברצלונה, ועשוי להפוך לאחד השחקנים הבולטים בדורו לא רק באורוגוואי, אלא בדרום אמריקה ובעולם כולו. בינתיים, בניגוד לנבחרת ברזיל, רק שני שחקני הסגל הנוכחי של אורוגוואי עשו את הדרך ליבשת הישנה - ללא הצלחה מיוחדת בשלב זה. הבלם פקונדו גונסאלס עבר לספרד בגיל צעיר, אבל בינתיים הוא תקוע בקבוצת המילואים של ולנסיה. המגן השמאלי אלן מאטורו נמכר בתחילת השנה מדפנסור ספורטינג לגנואה תמורת 3 מיליון יורו, אך שותף רק פעמיים מאז בליגה האיטלקית השניה על ידי המאמן אלברטו ג'ילארדינו.

יש להניח כי ההופעות במונדיאליטו ישדרגו את מעמדם, וגם של חברי סגל נוספים. ביילסה כבר אותת עד כמה הוא מעריך את הסגל הנוכחי ואת העבודה של ברולי, וזימן במפתיע 7 שחקנים מהנבחרת עד גיל 20 לסגל הבוגר הנסיוני שיתמודד במשחקי הידידות מול ניקרגואה וקובה בשבוע הבא. מדובר בפבריסיו דיאס ואנדרסון דוארטה, וכן השוער רנדאל רודריגס, הבלמים פקונדו גונסאלס וסבסטיאן בוסלי, המגן הימני מתאו פונטה שייעדר בחמישי, והחלוץ הרב גוני לוסיאנו רודריגס שהורחק מול גמביה וימשיך לרצות את עונשו גם מול ישראל.

מרסלו ביילסה בימיו כמאמן לידס יונייטד. Ian MacNicol, GettyImages
בונה על הצעירים. ביילסה/GettyImages, Ian MacNicol

"ביילסה עידכן אותי מראש לפני שהסגל התפרסם. סיפרתי לשחקנים והכנתי אותם קצת. יש לנו תלכיד חזק בנבחרת, וברית אמיתית בין השחקנים. כולם גאים באלה שזומנו ושמחים מאוד בשבילם. גם בשבילי זהו מקור לגאווה, ואנחנו נמשיך לעבוד קשה כדי להגשים את המטרות שלנו ולטפח את העתיד של נבחרת אורוגוואי", אמר ברולי. ואולי המאסטרו הארגנטיני ביצע את המהלך בעיקר באופן הצהרתי, אך הוא בהחלט תורם למוטיבציה של הנבחרת הצעירה, אשר היתה גבוהה מאוד גם כך.

סף השבירה של נבחרת ברזיל היה נמוך יחסית, כי היא ציפתה לטיול קל מול ישראל ברבע הגמר. אורוגוואי, שנחשבה בעצמה לאנדרדוג מול ארצות הברית, לא מסוגלת לעשות את הטעות הזו, ולכן במובן מסוים האתגר של אופיר חיים בחצי הגמר אפילו גבוה יותר. יחסי הכוחות מבחינת הכשרון הטבעי אולי שקולים יותר, אבל אין לישראל יתרון מנטלי, וגם את העליונות הטקטית יהיה קשה הרבה יותר לייצר. ההצלחה מול החבורה של ברולי תהיה, אם כך, מרשימה לא פחות. ולמען הסר ספק, גם זו משימה אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully