וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'וס מתאו נקם, ובכה: "יש לו ביצים. אתם צריכים להתנצל בפניו"

מאמן ריאל מדריד המושמץ השתיק את המבקרים בדרך לזכייה ביורוליג, וזכה למילים מרגשות מהכוכב טבארס. בספרד היללו את יוי: "מלך הגיבורים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.5/ספורט1

מלכת הגביעים של אירופה שוב הראתה שלא רק בכדורגל יש לה תשע נשמות. ריאל מדריד, בהובלת שחקניה הוותיקים, אלה שכבר הוספדו והופרשו, ועם מאמן מוטל בספק על הקווים, חזרה אמש (ראשון) להיות אלופת היבשת אחרי אחד הניצחונות הדרמטיים שחזינו בהם בשנים האחרונות, 78:79 על אולימפיאקוס בגמר פיינל פור היורוליג בקובנה.

"הנקמה של צ'וס מתאו", כפי שנכתב בספרד, הושלמה בתום מסע שהסתיים עם הגביע ה-11 של הבלאנקוס. כבר בתחילת העונה סומן כמועמד לפיטורים האיש י שנכנס לנעליו הגדולות של פאבלו לאסו, אבל הוא לא הסתפק רק בלהחזיק מעמד באחד התפקידים התובעניים בכדורסל האירופי, הוא גם הצעיד את קבוצתו לצמרת במשך כל העונה, חזר מפיגור 2:0 בפלייאוף והשתיק את המבקרים כל הדרך לזכייה ביורוליג.

"מתאו, שעמד במוקד הביקורות, שרד גל ענק של חוסר אמון", נתנו את ההכרה למאמן ב"מארקה". אבל מי שהשמיע את מילות התמיכה המרגשות ביותר, וגרם למתאו להתפרק, היה השחקן המצטיין שלו - אדי טבארס. ה-MVP של הפיינל פור אמר במסיבת העיתונאים לאחר הזכייה: "אני רק יכול לברך את האיש הזה. הוא סבל יותר מכולנו, והתמודד עם הכל בשבילנו. כדי שנשחק ביחד ונילחם עבור המועדון הזה. כל הקרדיט מגיע לו".

"לכל מאמן קשה בעונתו הראשונה, במדריד סופר קשה להיות מאמן", המשיך הענק מכף ורדה. "בזמן שאנשים מהצד שלנו לא האמינו בנו וביכולת של המאמן לזכות ביורוליג, הוא האמין בנו ובעצמו. אני חושב שאתם צריכים להתנצל בפניו. היו המון ביקורות וספקות לגביו, כולם ציינו מאמנים מקבוצות אחרות, אבל אותו לו. אף אחד לא הזכיר את מדריד. למדריד יש ביצים. למתאו יש ביצים. הייתם צריכים להזכיר אותו ואת מדריד שוב ושוב". המאמן, שישב לצדו של טבארס בזמן המונולוג הקצר הזה, פשוט פרץ בבכי.

גם הנשיא פלורנטינו פרס, שכמובן אישר כי מתאו ימשיך על הקווים בעונה הבאה, החמיא: "צ'וס הוכיח שהוא מאמן גדול, שרק היה זקוק לזמן. נהגו עמו חוסר הוגנות".

עוד בוואלה! ספורט

ריאל מדריד אלופת היורוליג, סל ניצחון ענק ליוי

לכתבה המלאה
שחקני ריאל מדריד סרחיו יוי, רודי פרננדס. רויטרס
יוי מניף את הגביע עם רודי פרננדס/רויטרס
שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס. רויטרס
סרחיו רודריגס התעלה במאני טיים. שוב/רויטרס

אבל לא רק המאמן ה"נוקם" זכה לשבחים. אירופה כולה השתפכה גם בפני צמד הסרחיוס, רודריגס שכמעט בן 37 שהתפוצץ במשחקים הכי חשובים של העונה, ויוי שקלע את הסל החשוב מכולם, כדי להזכיר שלמרות הפציעות והגיל המתקדם, על האופי והווינריות של השניים הללו קשה עד בלתי אפשרי להתגבר.

"מלך הגיבורים, גאון ההישגים, פעלולן הכדורסל, שחקן אגדי, מיתוס של המדרידיזם", היללו בתקשורת הספרדית את יוי. "אלף פעמים הפרישו אותו, אלף פעמים הוא חזר. אף אחד לא מייצג את הסמל ואת ערכי המדרידיזם יותר טוב ממנו. הוא צריך להמשיך עד שיימאס לו, רק בשביל החשיבות שלו בחדר ההלבשה".

רודריגס רשם את מדד הפלוס/מינוס הכי גבוה בגמר (+15), והיה כפסע מלקבוע שיאים עונתיים אישיים ב-15 הנקודות שקלע וב-9 האסיסטים שמסר (הכמות השנייה בגובהה עבורו בשתי הקטגוריות הללו) וב-4 הריבאונדים שהוריד (הנתון השלישי הכי גבוה שלו העונה). "צ'אצ'ו הגיע לרמה הכי גבוהה שלו בזמן הכי נחוץ, כשהתואר הכי חשוב עמד על הכף. הקסם לא נגמר", פרגנו לו במדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully